Skocz do zawartości

Z19DT wyjęcie skrzyni M32


Gość adr1anw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

dzisiaj w drodze do pracy straciłem sprzęgło. Pedał zaczął bardzo lekko chodzić i sprzęgło przestało pracować. 

 

Mam wyciek płynu miedzy silnikiem, a skrzynią biegów. Stawiam na wysprzęglik. Wiadomo, że trzeba zrzucić skrzynię. Czy można to ogarnąć bez specjalnych narzędzi i kanału? 

 

Przekopałem internet w poszukiwaniu jakiegoś tutka, diy czy cos podobnego, ale nic konkretnego nie udało mi się znaleźć. Może ktoś to robił i napisze krok po kroku co odkręcić, żeby sprawniej poszło? 

 

Wszystko przy samochodzie robię sam, sprzęgło już wymieniałem, ale w rwd i też bez kanału... konwerter w automacie (też rwd) wiec umiejętności są, chęci też.

 

Sprawa dosyć pilna. 

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnośnik potrzebny bo tak to będzie ciężko. Trzeba po odpięciu kolumny kierowniczej i troszku kabelków zrzucić sanki czyli ramę silnika. Od góry silnik podwiesić na tzw wieszaku (belce). Żeby ściągnąć te sanki musisz wahacze odpiąć lub sanki z wahaczami wyciągamy to wtedy trzeba odkręcać łączniki końcówki drążków sworznie od zwrotnicy. Oczewiscie półosie wek. Takie rzeczy jak kabloteka i chyba Aku to normalne.  Auto musi być c trochę uniesione bo tych Sanem ze wspomaganiem nie wyciągniesz a po tem jak to podnieść do góry i przykręcić jak to waży swoje a będzie może z 20 cm nad ziemią jak to już unuesiesz. Musisz tam wejść jakoś i najlepiej w dwie osoby podnosić.  Z kanału jest ciężko bo musisz auto unieść napewno do góry na kółkach lewarkach itp. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyciągałem skrzynie F40 z Vectry C 1.9 120KM, powiem ci, że będzie trochę zabawy ;) Akcja w kanale i na kobyłkach. Nie wybijaj sworzni z zwrotnicy tylko odkręć cały wahacz od sanek z lewej i prawej, po odkręceniu drążka/łącznika stabilizatora, końcówki drążka kierowniczego obrócisz sobie wahaczami w każdą stronę. Magiel i chłodnice razem z silnikiem podwieszałem na zrobionej belce.Od katalizatora po DPF jeśli masz tłumik odkręcić, Aku musisz wyjąć i najlepiej spuść od razu olej ze skrzyni bo poleci jak wyciągniesz półosie. Zanim odkręcisz koła zabierz się za nakrętki przegubów bo jak podniesiesz to może być słabo z odkręceniem możliwe, że przyda się jakaś dźwignia/ramie i mocna nasadka. Zanim zaczniesz wszystko odkręcać zobacz jak wygląda przewód prowadzący do skrzyni ze zbiorniczka płynu hamulcowego, może coś od góry pod obudową aku się zepsuło :) 

Ogólnie to kierowałem się tym filmikiem z YT, oczywiście są tam jakieś małe różnice konstrukcyjne ale przyda się: 

 

W trakcie pracy pytaj to pomożemy, tylko delikatnie bez młotka 5KG :)  

P.S. trzecia śruba na rozruszniku bajka..., musiałem ze dwa klucze sobie poprzerabiać aby życie sobie ułatwić. Maglownice możesz podwiesić tak jak ja albo rozłączyć i wyciągnąć, tylko jak chcesz wyciągać z sankami to zblokuj tak czy inaczej kierownice aby była na wprost. A jak chcesz podwiesić to musisz tak to zrobić żeby nie wypadło z wieloklinu ani nie wisiała luźno w komorze, czyli złapać ją tak na poziomie sanek i dobrze związać/zabezpieczyć tak samo chłodnice, bo jak sanki zejdą to będą w powietrzu.

20190109_125156.jpg

Edytowane przez WariatPSM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności