Gość Anonymous Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 jak dodaje gazu na postoju to przy 2000 tys. obrotów robi taki odgłos trrrrrrrrrrrr to samo jest u mnie jak jest zimny. mi kolega mowil ze to zawor recylkulacji spalin ERG i ze podobno sie zacina. Moze ktos inny bedzie wiedzial wiecej by pomóc mi i koledze artusowi A właśnie u mnie turbo nie gwiżdze jak to czasem slychac np w traktorach/ciezarowkach. Czy powinno czy tylko powinno dac kopa i brzmiec jak gaz do dechy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8728-op%C3%B3%C5%BAnione-turbo-dti/page/2/#findComment-281581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 jesli chodzi o filtr powietrza to byl naszczescie suchy wiec moze turbinka jeszcze pokreci dzieki za odpowiedz Niedawno oddałem do regeneracji turbinę - miała duży luz i waliła olejem. Trzech różnych mechaników stwierdziło, że turbina jest już na wykończeniu. Jedynym objawem był wyciekający olej z przodu silnika z rury, która idzie od intercoolera. Turbina dobrze działała (była sprawdzana u dwóch mechaników na komuterze), lecz po "ręcznym" sprawdzeniu każdy z mechaników mówił to samo o tym luzie. Filtr powietrza był suchy. W intercoolerze była setka oleju. Teraz po regeneracji jedyna różnica to taka, że wcześniej turbina "wyła", "gwizdała" czy jak to tam nazwać powyżej 2500 obrotów, a teraz słychać ją gdzieś tak od około 1500 cichutko i od około 1700 obrotów to tak jak poprzednio przy 2500. Pod względem siły to chyba nie odczuwam różnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8728-op%C3%B3%C5%BAnione-turbo-dti/page/2/#findComment-280428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Ciekawi mnie to sprawdzanie turbiny na komputerze bo chcialbym zeby mi ten Twoj mechanik sprawdzil łożuska w piastach skoro ma taki dobry sprzet   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8728-op%C3%B3%C5%BAnione-turbo-dti/page/2/#findComment-280420 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Wesoł - łożyska da się sprawdzić w piastach - wystarczy podpiąć analizator widma drgań, porównać go z widmem łożysk producenta a wszystko to odnieść do obrotów tego łożyska i będzie nawet wiadomo czy łożysko ma jeszcze smar czy już pracuje na sucho Natomiast co do sprężarek to nie jestem do końca przekonany czy istnieją takie bazy danych (ogólnie dostępne oczywiście) i czy jakiegoś tam mechanika stać by je kupić Reasumując - Polak potrafi i wcale bym się nie zdziwił jakby niedługo powstał manual wyważania turbiny za pomocą młotka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8728-op%C3%B3%C5%BAnione-turbo-dti/page/2/#findComment-280388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Ale to badanie to jest tak jak z badaniem amorkow i ich skutecznosc tlumienia czyli mniejwiecej i pod warunkiem ze reszta podzespolow jest w 100% okej bo bedzie falszowac wynikow. Ogolnie rozchodzilo mi sie oto ze nie da rady np kompem typy tech sprawdzic takich rzeczy mechanicznych- jedynie elektronika i to jeszcze nie zawsze wykaze poprawnie o ile wogule cos wykaze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8728-op%C3%B3%C5%BAnione-turbo-dti/page/2/#findComment-280385 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artus-63 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Witam czy może mi ktoś powiedzieć co to jest zaznaczone strzałkami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8728-op%C3%B3%C5%BAnione-turbo-dti/page/2/#findComment-280383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 McGyver ile dales za regeneracje? u mnie chyba bedzie to samo bo olej tez ucieka, A czy po naprawie szybciej daje kopa czy po prostu gwizdze od 1.7?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8728-op%C3%B3%C5%BAnione-turbo-dti/page/2/#findComment-280345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Ciekawi mnie to sprawdzanie turbiny na komputerze bo chcialbym zeby mi ten Twoj mechanik sprawdzil łożuska w piastach skoro ma taki dobry sprzet Jeden mechanik jak sprawdzał to mnie przy tym nie było. Drugi coś tam sobie sprawdzał na tym kompie, a potem kazał mi usiąść za kierownicą i się razem przejechaliśmy. Najpierw kazał mi jechać nie przekraczając 2000 obrotów, a potem kazał mi na drugim biegu jechać trzymając gaz wciśnięty do podłogi i tak dwa razy. Nie wiem co tam komp może wskazać jeżeli chodzi o turbinę i jak się to interpretuje. Pozdrawiam [ Dodano: Sro Mar 19, 2008 20:20 ] McGyver ile dales za regeneracje? u mnie chyba bedzie to samo bo olej tez ucieka, A czy po naprawie szybciej daje kopa czy po prostu gwizdze od 1.7? Za regenerację z demontażem/montażem turbiny i czyszczeniem intercoolera dałem 1100zł (w Oleśnicy pod Wrocławiem). W Lublinie jeden mechanik chciał 1400zł a drugi 2000zł (z wymianą oleju i filtrów). Dostałem gwarancję na 12 miesięcy bez limitu kilometrów. Zrobili mi to w kilka godzin. Z tym kopem to teraz nie jestem pewny. Jutro sprawdzę i Ci napiszę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8728-op%C3%B3%C5%BAnione-turbo-dti/page/2/#findComment-280283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 U mnie ostatnimi czasy turbina jakoś dziwnie pracuje w niektórych momentach. Kiedy jest wszystko ok to wyraźnego kopniaka czuć od około 1800obr ale są sytuacje, że przy ostrym ruszaniu wrzucam dwójkę i na dwójce potrafi być zmulony do 2500 obr/min - takie jakby zawiechy ma. Z kolei czasem na zimnym silniku pojawia mi się coś takiego, że wyjeżdżam z domu, rozpędzam spokojnie samochód od 90km/h i jadę równo z tą prędkością żeby nie katować silnika i dać mu się rozgrzać i nagle czuć jakby turbina zaczęła "dmuchać" z odpowiednim ciśnieniem i mimo że nie dodaje gazu to auto delikatnie wyrywa do przodu... Raczej nie będę nic z tym robił ale coś jest nie tak. Na 99% mam coś nie tak z którymś zaworem EGR albo z przepływomierzem bo dość często na trasie przy szybkiej jeździe powyżej 120-130km/h zapala mi się check - przyzwyczaiłem się do tego i pewnie dlatego nic z tym nie robię bo mimo że świeci się check to auto nie słabnie i wszystko wydaje się ok. Po takiej jeździe wystarczy że wjadę do miasta i zatrzymam się na chwilę i chceck gaśnie - potrafi też zgasnąć w trakcie jazdy ale dość rzadko się to zdarza. W którymś z tematów ktoś opisywał że miał takie objawy i czyszczenie jednego za zaworów EGR pomaga. Mam na liczniku 190 tys. przebiegu więc w jakim stanie jest turbina to nie mam pojęcia - poza tymi "zwiechami" nic się nie dzieje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8728-op%C3%B3%C5%BAnione-turbo-dti/page/2/#findComment-280223 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek24242 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 kolego czy moze wiesz ktory z zaowrow tak wplywa na te autko bo u mnie jest cos podobnego prosze o pomoc o rade Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8728-op%C3%B3%C5%BAnione-turbo-dti/page/2/#findComment-146062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.