Skocz do zawartości

opóźnione turbo DTI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

jak dodaje gazu na postoju to przy 2000 tys. obrotów robi taki odgłos trrrrrrrrrrrr

to samo jest u mnie jak jest zimny. mi kolega mowil ze to zawor recylkulacji spalin ERG i ze podobno sie zacina. Moze ktos inny bedzie wiedzial wiecej by pomóc mi i koledze artusowi :?:

 

A właśnie u mnie turbo nie gwiżdze jak to czasem slychac np w traktorach/ciezarowkach. Czy powinno czy tylko powinno dac kopa i brzmiec jak gaz do dechy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

jesli chodzi o filtr powietrza to byl naszczescie suchy wiec moze turbinka jeszcze pokreci :roll: dzieki za odpowiedz

Niedawno oddałem do regeneracji turbinę - miała duży luz i waliła olejem. Trzech różnych mechaników stwierdziło, że turbina jest już na wykończeniu. Jedynym objawem był wyciekający olej z przodu silnika z rury, która idzie od intercoolera. Turbina dobrze działała (była sprawdzana u dwóch mechaników na komuterze), lecz po "ręcznym" sprawdzeniu każdy z mechaników mówił to samo o tym luzie. Filtr powietrza był suchy. W intercoolerze była setka oleju. Teraz po regeneracji jedyna różnica to taka, że wcześniej turbina "wyła", "gwizdała" czy jak to tam nazwać powyżej 2500 obrotów, a teraz słychać ją gdzieś tak od około 1500 cichutko i od około 1700 obrotów to tak jak poprzednio przy 2500. Pod względem siły to chyba nie odczuwam różnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Wesoł - łożyska da się sprawdzić w piastach - wystarczy podpiąć analizator widma drgań, porównać go z widmem łożysk producenta a wszystko to odnieść do obrotów tego łożyska i będzie nawet wiadomo czy łożysko ma jeszcze smar czy już pracuje na sucho :roll:

 

Natomiast co do sprężarek to nie jestem do końca przekonany czy istnieją takie bazy danych (ogólnie dostępne oczywiście) i czy jakiegoś tam mechanika stać by je kupić :P

 

Reasumując - Polak potrafi i wcale bym się nie zdziwił jakby niedługo powstał manual wyważania turbiny za pomocą młotka :D;):D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to badanie to jest tak jak z badaniem amorkow i ich skutecznosc tlumienia czyli mniejwiecej i pod warunkiem ze reszta podzespolow jest w 100% okej bo bedzie falszowac wynikow. Ogolnie rozchodzilo mi sie oto ze nie da rady np kompem typy tech sprawdzic takich rzeczy mechanicznych- jedynie elektronika i to jeszcze nie zawsze wykaze poprawnie o ile wogule cos wykaze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

McGyver ile dales za regeneracje? u mnie chyba bedzie to samo bo olej tez ucieka, A czy po naprawie szybciej daje kopa czy po prostu gwizdze od 1.7?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ciekawi mnie to sprawdzanie turbiny na komputerze bo chcialbym zeby mi ten Twoj mechanik sprawdzil łożuska w piastach skoro ma taki dobry sprzet :roll::P

Jeden mechanik jak sprawdzał to mnie przy tym nie było. Drugi coś tam sobie sprawdzał na tym kompie, a potem kazał mi usiąść za kierownicą i się razem przejechaliśmy. Najpierw kazał mi jechać nie przekraczając 2000 obrotów, a potem kazał mi na drugim biegu jechać trzymając gaz wciśnięty do podłogi i tak dwa razy. Nie wiem co tam komp może wskazać jeżeli chodzi o turbinę i jak się to interpretuje.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sro Mar 19, 2008 20:20 ]

McGyver ile dales za regeneracje? u mnie chyba bedzie to samo bo olej tez ucieka, A czy po naprawie szybciej daje kopa czy po prostu gwizdze od 1.7?

Za regenerację z demontażem/montażem turbiny i czyszczeniem intercoolera dałem 1100zł (w Oleśnicy pod Wrocławiem). W Lublinie jeden mechanik chciał 1400zł a drugi 2000zł (z wymianą oleju i filtrów). Dostałem gwarancję na 12 miesięcy bez limitu kilometrów. Zrobili mi to w kilka godzin.

 

Z tym kopem to teraz nie jestem pewny. Jutro sprawdzę i Ci napiszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

U mnie ostatnimi czasy turbina jakoś dziwnie pracuje w niektórych momentach. Kiedy jest wszystko ok to wyraźnego kopniaka czuć od około 1800obr ale są sytuacje, że przy ostrym ruszaniu wrzucam dwójkę i na dwójce potrafi być zmulony do 2500 obr/min - takie jakby zawiechy ma. Z kolei czasem na zimnym silniku pojawia mi się coś takiego, że wyjeżdżam z domu, rozpędzam spokojnie samochód od 90km/h i jadę równo z tą prędkością żeby nie katować silnika i dać mu się rozgrzać i nagle czuć jakby turbina zaczęła "dmuchać" z odpowiednim ciśnieniem i mimo że nie dodaje gazu to auto delikatnie wyrywa do przodu... Raczej nie będę nic z tym robił ale coś jest nie tak. Na 99% mam coś nie tak z którymś zaworem EGR albo z przepływomierzem bo dość często na trasie przy szybkiej jeździe powyżej 120-130km/h zapala mi się check - przyzwyczaiłem się do tego i pewnie dlatego nic z tym nie robię bo mimo że świeci się check to auto nie słabnie i wszystko wydaje się ok. Po takiej jeździe wystarczy że wjadę do miasta i zatrzymam się na chwilę i chceck gaśnie - potrafi też zgasnąć w trakcie jazdy ale dość rzadko się to zdarza. W którymś z tematów ktoś opisywał że miał takie objawy i czyszczenie jednego za zaworów EGR pomaga.

 

Mam na liczniku 190 tys. przebiegu więc w jakim stanie jest turbina to nie mam pojęcia - poza tymi "zwiechami" nic się nie dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności