Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie przejmuj się, bo pewnie pomyślisz że pierścienie do wymianmy.

Niekoniecznie.

Szukać po odmach, nic nie napisałeś o tej małej.

Pomyśle jeszcze którędy może się ciśnienie dostawać - jaki masz przebieg?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87352-astra-h-20t-wyciek-oleju-z-turbo/page/2/#findComment-710729
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Całe odpowietrzenie silnika sprawdzone i tu wszystko jest ok. Przedmuchów również raczej nie ma - o to się raczej nie boje. Sam silnik wydaje się być w mega kondycji. Olej po wymianie czyściutki jak łza tak przez pierwsze 3-4 tyś. Potem wiadomo, musi się zrobić brązowy, ale do samej wymiany jest mega czysty. Jedyne co do zrobienia w najbliższym czasie to uszczelniacze, ale tu nie ma co się dziwić. Lata robią swoje i przebieg  300 tyś (ori). Gumki musiały stać się twarde, innej opcji nie ma. Ale i tak nie ma z tymi uszczelniaczami jeszcze tragedii bo zużycie oleju jest naprawdę na niskim poziomie. 

 

Teraz zrobiłem trasę 100 km, ale już nie chciało mi się zaglądać czy są wycieki. W kabinie nic nie czułem bo upały i jazda na klimie. Może jutro luknę. Wszystko miałem dobrze wymyte więc jakby co będzie dobrze widać. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87352-astra-h-20t-wyciek-oleju-z-turbo/page/2/#findComment-710759
Udostępnij na innych stronach

No i tak to wygląda po zrobieniu jakiś 300 km.

 

5b968a2e035f.jpg

 

Kurcze, teraz to wygląda jakby dawało spod uszczelki odpływu. Uszczelka była tam nowa, ori. Słabo dokręciłem, czy co? Od góry turbo suche, wcześniej olej pojawiał się również od góry po obwodzie łączenia kora z gorącą stroną. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87352-astra-h-20t-wyciek-oleju-z-turbo/page/2/#findComment-710925
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nigdy nie uważam że nowa część to gwarancja że musi być dobrze. Dokrec ten spływ lub lepiej to odkrec go, wyczyść, sprawdź czy nie podwinęła się uszczelka i ponownie załóż. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87352-astra-h-20t-wyciek-oleju-z-turbo/page/2/#findComment-710928
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że dopiero właśnie co to robiłem. Wszystko starannie zmontowane z myślą abym był pewien że jest ok. No ale cóż, będzie trzeba przyjrzeć się temu jeszcze raz. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87352-astra-h-20t-wyciek-oleju-z-turbo/page/2/#findComment-710971
Udostępnij na innych stronach

Przy kolektorze wydechowym bardziej się świeci, myślę, że ucieka strona gorącą, nie spływem.

Odkręć opaskę, opuść prekata i zobacz, czy nie jest mokro właśnie tam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87352-astra-h-20t-wyciek-oleju-z-turbo/page/2/#findComment-710973
Udostępnij na innych stronach

Takie też były moje przypuszczenia... Błąd raczej nie przypuszczenia tylko raczej pewność jak problem zaczął występować. Bo dokładnie widziałem gdzie zaczął pojawiać się olej. Najpierw były to małe ilości po obwodzie gorącej strony... No cóż, teraz bardziej pytanie czy rdzeń jednak do bani, czy raczej jest normalne że turbo zawsze trochę oleju puści jedną jak i drugą stroną (w sumie to normalne, bo tam nie ma żadnych uszczelniań typu jak na wałkach rozrządu na przykład) a problem jest w tym iż powierzchnia rdzenia i gorącej strony nie przylega idealnie i zamiast te małe ilości oleju iść w wydech podczas odpalania idą tamtędy. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87352-astra-h-20t-wyciek-oleju-z-turbo/page/2/#findComment-710975
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja.

Przewaliłem u siebie kilka turbin, ale jedną trafiłem taka, że mimo przykrecenia do kolektora był luźny odrzutnik oleju.

Musiałem dorobić cienką podkładkę i pomogło.

Podkładka docisnęła odrzutnik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87352-astra-h-20t-wyciek-oleju-z-turbo/page/2/#findComment-710992
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ten taki jakby talerzyk który jest zaraz pod wirnikiem i dociskany jest w momencie dokręcania rdzenia do wydechu?

 

Hmy, jeśli tak to zastanawiam się jeszcze czy czasem nie dostał się tam jakiś mały syf lub czy te trójkąciki mocujące nie powinny być zamontowane odwrotnie. Zamontowałem ja tak jak były wcześniej ale czy były prawidłowo zamontowane tego nie wiem. Chodzi o to że są one w delikatnym łuku, gdybym je zamontował odwrotnie, to mocniej powinny dociskać rdzeń, ale dałem je drugą stroną, bo niby tak były wcześniej. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87352-astra-h-20t-wyciek-oleju-z-turbo/page/2/#findComment-711009
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności