Skocz do zawartości

16" na zimę.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Na dodatkowym komplecie kół zimowych, zaoszczędzisz co rok na wymianie i wyważaniu, a to jest koszt 80-140zł, zależy gdzie, Aluminiowe liczą drożej, przekalkuluj czy będzie ci się opłacało brać 18 zimowe czy kupić całe koła 16, opona zimowa powinna być węższa jak opona letnia, dzięki temu jest większy nacisk na mniejszą powierzchnie i auto się lepiej trzyma drogi w warunkach zimowych. Ale wiadomo śniegu może być na tydzień albo wcale, zależy kto gdzie mieszka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup komplet 16" zawsze wszystkim klientom polecam posiadanie dwóch kompletów kół
1 mniejszy koszty wymiany (co do wyważania to polecam wyważać co sezon bo nawet po 3-5 tys kilometrów zmienia się waga (wiem z doświadczenia wieloletniego))
2 mniej opona dostaje w dupę, mało kto bierze to pod uwagę ale każde ściąganie i zakładanie opony nadwyręża stopkę co dodatkowo wpływa na boczną strukturę opony

3 mniejsze prawdopodobieństwo, że zacznie uchodzić powietrze na rantach lub na zaworze

4 odpuść sobię 18" na zimę wariacik dobrze mówi węższa opona lepsza przyczepność na zimę :) a nie chodzi tylko o śnieg a bardziej o temperaturę i jak ta guma się zachowuje z podłożem ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dedykowane zestawy 215/70R16 i 225/70R16. Szerokość pół biedy aby profil był min. 70. W szerokości 10mm, ale węższe lepsza przyczepność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na zdrowy rozum - SUVy i VANy mają zwykle większą masę własną i ładowność - więc według mnie powinno się zwracać uwagę na indeks nośności opony - chodzi o to że taka opona jest trochę inaczej zbudowana niż do zwykłych osobówek.

Może się i nic by nie stało używając zwykłe opony ale nie wiadomo co się stanie z taką oponą w ekstremalnych warunkach i druga sprawa jak się zachowa ubezpieczyciel i władza gdyby doszło do nieszczęśliwego wypadku z udziałem takiego samochodu co do winnego/współwinnego danego zdarzenia. O homologacji danej opony do modelu nie wspominam - bo tematy w prasie i internecie ze względu na wprowadzenie przepisu o karaniu za korekty licznika są gorące.

Ale to jest moje zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest też złota zasada - "skoro stać cie na konia to i na siano musi cię być stać".

Poza tym dużo od opony zależy bezpieczne zatrzymanie się auta na drodze ale też manewrowanie i przyspieszanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności