a.ola.01 Opublikowano 14 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2019 (edytowane) Witam, w mojej Astrze H (2004, 1.7 CDTI) miałam objawy charakterystyczne dla uszkodzonej uszczelki pod głowicą, uszczelka została wymieniona, ale nie było widać na niej żadnego pęknięcia. Po wymianie problem jaki był przed pozostał i przy sprawdzeniu płynem reakcyjnym nadal była zmiana koloru. Pojechałam do mechanika (robił mi konkretny remont Astry, dużo więcej niż sama uszczelka) I zaproponował wymianę chłodnicy układu EGR. Czy ktoś z Was w swoim aucie posiada taka chłodnicę i miał wymieniana? Jakie były objawy uszkodzenia? Edytowane 14 Listopada 2019 przez a.ola.01   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88155-uszkodzona-ch%C5%82odnica-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 14 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2019 Niestety to nie jest chłodnica wydechu, a schładza spaliny przed ponownym wprowadzeniem do silnika poprzez EGR a później kolektor dolotowy. Taka chłodnica spalin pracuje na zasadzie schłodzenia spalin, przez co zmniejszają swoją objętość i bez awaryjnie dla silnika mogą zostać ponownie wtłoczone celem dopalenia, stosowane są te chłodnice w silnikach z Euro 4/5, ekologiczny bajer. Jeśli twoja chłodnica spalin jest połączona z obiegiem płynu chłodniczego, to taka awaria tego elementu może wskazywać na obecność spalin w płynie chłodniczym, żeby zaraz się nie okazało że bez sensu była wymieniana uszczelka pod głowicą, a awaria tkwiła w chłodnicy spalin...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88155-uszkodzona-ch%C5%82odnica-egr/#findComment-714025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a.ola.01 Opublikowano 14 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2019 3 godziny temu, WariatPSM napisał: Niestety to nie jest chłodnica wydechu, a schładza spaliny przed ponownym wprowadzeniem do silnika poprzez EGR a później kolektor dolotowy. Taka chłodnica spalin pracuje na zasadzie schłodzenia spalin, przez co zmniejszają swoją objętość i bez awaryjnie dla silnika mogą zostać ponownie wtłoczone celem dopalenia, stosowane są te chłodnice w silnikach z Euro 4/5, ekologiczny bajer. Jeśli twoja chłodnica spalin jest połączona z obiegiem płynu chłodniczego, to taka awaria tego elementu może wskazywać na obecność spalin w płynie chłodniczym, żeby zaraz się nie okazało że bez sensu była wymieniana uszczelka pod głowicą, a awaria tkwiła w chłodnicy spalin... Dzięki, poprawiłam już w temacie na chłodnice EGR. Samochód z Francji, myślę że posiada właśnie taką chłodnice. Niestety już się okazało że wymiana uszczelki była zbędna, nie chce żeby tydzień po wymianie chłodnicy okazało się że i to było bezsensu. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88155-uszkodzona-ch%C5%82odnica-egr/#findComment-714043 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 15 godzin temu, a.ola.01 napisał: myślę że posiada właśnie taką chłodnice. 16 godzin temu, a.ola.01 napisał: nie chce żeby tydzień po wymianie chłodnicy okazało się że i to było bezsensu. A może na poczatek uszczelnić.Popatrz na filmik. 2,30 min.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88155-uszkodzona-ch%C5%82odnica-egr/#findComment-714056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.