Skocz do zawartości

Uszkodzona chłodnica EGR


a.ola.01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w mojej Astrze H (2004, 1.7 CDTI) miałam objawy charakterystyczne dla uszkodzonej uszczelki pod głowicą, uszczelka została wymieniona, ale nie było widać na niej żadnego pęknięcia. Po wymianie problem jaki był przed pozostał i przy sprawdzeniu płynem reakcyjnym nadal była zmiana koloru. Pojechałam do mechanika (robił mi konkretny remont Astry, dużo więcej niż sama uszczelka) I zaproponował wymianę chłodnicy układu EGR. Czy ktoś z Was w swoim aucie posiada taka chłodnicę i miał wymieniana? Jakie były objawy uszkodzenia?

Edytowane przez a.ola.01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to nie jest chłodnica wydechu, a schładza spaliny przed ponownym wprowadzeniem do silnika poprzez EGR a później kolektor dolotowy. Taka chłodnica spalin pracuje na zasadzie schłodzenia spalin, przez co zmniejszają swoją objętość i bez awaryjnie dla silnika mogą zostać ponownie wtłoczone celem dopalenia, stosowane są te chłodnice w silnikach z Euro 4/5, ekologiczny bajer. Jeśli twoja chłodnica spalin jest połączona z obiegiem płynu chłodniczego, to taka awaria tego elementu może wskazywać na obecność spalin w płynie chłodniczym, żeby zaraz się nie okazało że bez sensu była wymieniana uszczelka pod głowicą, a awaria tkwiła w chłodnicy spalin...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WariatPSM napisał:

Niestety to nie jest chłodnica wydechu, a schładza spaliny przed ponownym wprowadzeniem do silnika poprzez EGR a później kolektor dolotowy. Taka chłodnica spalin pracuje na zasadzie schłodzenia spalin, przez co zmniejszają swoją objętość i bez awaryjnie dla silnika mogą zostać ponownie wtłoczone celem dopalenia, stosowane są te chłodnice w silnikach z Euro 4/5, ekologiczny bajer. Jeśli twoja chłodnica spalin jest połączona z obiegiem płynu chłodniczego, to taka awaria tego elementu może wskazywać na obecność spalin w płynie chłodniczym, żeby zaraz się nie okazało że bez sensu była wymieniana uszczelka pod głowicą, a awaria tkwiła w chłodnicy spalin...

Dzięki, poprawiłam już w temacie na chłodnice EGR. Samochód z Francji, myślę że posiada właśnie taką chłodnice. Niestety już się okazało że wymiana uszczelki była zbędna, nie chce żeby tydzień po wymianie chłodnicy okazało się że i to było bezsensu. Pozdrawiam. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, a.ola.01 napisał:

myślę że posiada właśnie taką chłodnice.

 

16 godzin temu, a.ola.01 napisał:

nie chce żeby tydzień po wymianie chłodnicy okazało się że i to było bezsensu.

 

 

A może na poczatek uszczelnić.Popatrz na filmik.

2,30 min.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności