a.ola.01 Opublikowano 14 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2019 (edytowane) Witam, w mojej Astrze H (2004, 1.7 CDTI) miałam objawy charakterystyczne dla uszkodzonej uszczelki pod głowicą, uszczelka została wymieniona, ale nie było widać na niej żadnego pęknięcia. Po wymianie problem jaki był przed pozostał i przy sprawdzeniu płynem reakcyjnym nadal była zmiana koloru. Pojechałam do mechanika (robił mi konkretny remont Astry, dużo więcej niż sama uszczelka) I zaproponował wymianę chłodnicy układu EGR. Czy ktoś z Was w swoim aucie posiada taka chłodnicę i miał wymieniana? Jakie były objawy uszkodzenia? Edytowane 14 Listopada 2019 przez a.ola.01   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 14 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2019 Niestety to nie jest chłodnica wydechu, a schładza spaliny przed ponownym wprowadzeniem do silnika poprzez EGR a później kolektor dolotowy. Taka chłodnica spalin pracuje na zasadzie schłodzenia spalin, przez co zmniejszają swoją objętość i bez awaryjnie dla silnika mogą zostać ponownie wtłoczone celem dopalenia, stosowane są te chłodnice w silnikach z Euro 4/5, ekologiczny bajer. Jeśli twoja chłodnica spalin jest połączona z obiegiem płynu chłodniczego, to taka awaria tego elementu może wskazywać na obecność spalin w płynie chłodniczym, żeby zaraz się nie okazało że bez sensu była wymieniana uszczelka pod głowicą, a awaria tkwiła w chłodnicy spalin...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a.ola.01 Opublikowano 14 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2019 3 godziny temu, WariatPSM napisał: Niestety to nie jest chłodnica wydechu, a schładza spaliny przed ponownym wprowadzeniem do silnika poprzez EGR a później kolektor dolotowy. Taka chłodnica spalin pracuje na zasadzie schłodzenia spalin, przez co zmniejszają swoją objętość i bez awaryjnie dla silnika mogą zostać ponownie wtłoczone celem dopalenia, stosowane są te chłodnice w silnikach z Euro 4/5, ekologiczny bajer. Jeśli twoja chłodnica spalin jest połączona z obiegiem płynu chłodniczego, to taka awaria tego elementu może wskazywać na obecność spalin w płynie chłodniczym, żeby zaraz się nie okazało że bez sensu była wymieniana uszczelka pod głowicą, a awaria tkwiła w chłodnicy spalin... Dzięki, poprawiłam już w temacie na chłodnice EGR. Samochód z Francji, myślę że posiada właśnie taką chłodnice. Niestety już się okazało że wymiana uszczelki była zbędna, nie chce żeby tydzień po wymianie chłodnicy okazało się że i to było bezsensu. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 15 godzin temu, a.ola.01 napisał: myślę że posiada właśnie taką chłodnice. 16 godzin temu, a.ola.01 napisał: nie chce żeby tydzień po wymianie chłodnicy okazało się że i to było bezsensu. A może na poczatek uszczelnić.Popatrz na filmik. 2,30 min.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.