Skocz do zawartości

Z12XEP wymiana popychaczy


Gość ghost2255

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w tym silniku da się wymienić popychacze hydrauliczne bez zdejmowania łańcucha rozrządu?

 

Patrząc na zdjęcia i filmiki wydaje się to wykonalne, ale prosiłbym o odpowiedź, czy ktoś to robił, bo nie chciałbym rozebrać do połowy i stanąc przed koniecznością rozbierania dalej. Wałki ściągnę u siebie w garażu, ale rozrząd już nie, bo muszę mieć kanał/podnośnik i kilka narzędzi specjalistycznych.

Blokady mam, to nie jest problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścisnąć i zablokować napinacz przez boczny korek na T45, połapać trytytkami czy czymś łańcuch i koła co by przy składaniu łatwiej szło, zdjąć wałki i robić. Potem ustawić na blokadach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozrządu nie musisz ściągać .

Można trytykami przymocować koła zębate do łańcucha , odkręcić koła zębate od wałków i podwiesić to np.do klapy .

Oczywiście wcześniej ustawić silnik na 1 cyl w GMP.

 

 

Potem tylko wałki odkręcić i wymiana.

 

Z Arkiem się pokryliśmy czasowo:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Najpierw zmierzę ciśnienie oleju i dam posłuchać mechanikowi. Jeśli wyrok padnie na popychacze, to zamierzam kupić INA. Dobry wybór?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju sprawdzone. 1.8 na wolnych, ok 5 bar na wyższych obrotach.

Zostaje jak jest. Popychaczy nie trzeba wymieniać. Po prostu nie znam odgłosów Opla :D. Ostatniego miałem gdzieś w 2005r.

Okazało się, że silnik pracuje normalnie, żadnych niepokojących stuków nie ma, ciśnienie oleju bardzo dobre. Rozrząd w Ecotecu jest troszkę głośniejszy, bo ma specyficzną budowę z pośrednimi dźwigienkami.

Moje poprzednie auta to np.Honda, gdzie był pasek i sztywna klawiatura ze śrubkami regulacyjnymi, dzięki czemu rozrząd pracował ciszej.

 

Cieszę się, bo ominą mnie wydatki 400zł na nowe popychacze. 

Już mnie troszkę po kieszeni Corsa pociągnęła: nowe sprzęgło VALEO, tarcze, klocki, kpl. rozrząd GM, pompa wody SKF, uszczelki, simmeringi, olej w skrzyni, pasek z rolką, konserwacja podwozia, instalacja gazowa, nowe opony, felgi aluminiowe 16".

Dobrze, że części do Corsy są tanie, bo mimo takich inwestycji dalej nie poszedłem z torbami. No i robota 0zł, bo na szczęście wszystko robię sam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności