Gość ghost2255 Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 Czy w tym silniku da się wymienić popychacze hydrauliczne bez zdejmowania łańcucha rozrządu? Patrząc na zdjęcia i filmiki wydaje się to wykonalne, ale prosiłbym o odpowiedź, czy ktoś to robił, bo nie chciałbym rozebrać do połowy i stanąc przed koniecznością rozbierania dalej. Wałki ściągnę u siebie w garażu, ale rozrząd już nie, bo muszę mieć kanał/podnośnik i kilka narzędzi specjalistycznych. Blokady mam, to nie jest problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 Ścisnąć i zablokować napinacz przez boczny korek na T45, połapać trytytkami czy czymś łańcuch i koła co by przy składaniu łatwiej szło, zdjąć wałki i robić. Potem ustawić na blokadach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 Ale rozrządu nie musisz ściągać . Można trytykami przymocować koła zębate do łańcucha , odkręcić koła zębate od wałków i podwiesić to np.do klapy . Oczywiście wcześniej ustawić silnik na 1 cyl w GMP. Potem tylko wałki odkręcić i wymiana. Z Arkiem się pokryliśmy czasowo   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ghost2255 Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 Dziękuję za odpowiedzi. Najpierw zmierzę ciśnienie oleju i dam posłuchać mechanikowi. Jeśli wyrok padnie na popychacze, to zamierzam kupić INA. Dobry wybór?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 Tak   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ghost2255 Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Ciśnienie oleju sprawdzone. 1.8 na wolnych, ok 5 bar na wyższych obrotach. Zostaje jak jest. Popychaczy nie trzeba wymieniać. Po prostu nie znam odgłosów Opla . Ostatniego miałem gdzieś w 2005r. Okazało się, że silnik pracuje normalnie, żadnych niepokojących stuków nie ma, ciśnienie oleju bardzo dobre. Rozrząd w Ecotecu jest troszkę głośniejszy, bo ma specyficzną budowę z pośrednimi dźwigienkami. Moje poprzednie auta to np.Honda, gdzie był pasek i sztywna klawiatura ze śrubkami regulacyjnymi, dzięki czemu rozrząd pracował ciszej. Cieszę się, bo ominą mnie wydatki 400zł na nowe popychacze. Już mnie troszkę po kieszeni Corsa pociągnęła: nowe sprzęgło VALEO, tarcze, klocki, kpl. rozrząd GM, pompa wody SKF, uszczelki, simmeringi, olej w skrzyni, pasek z rolką, konserwacja podwozia, instalacja gazowa, nowe opony, felgi aluminiowe 16". Dobrze, że części do Corsy są tanie, bo mimo takich inwestycji dalej nie poszedłem z torbami. No i robota 0zł, bo na szczęście wszystko robię sam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.