Gość tom_ek Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Witam, od jakiegoś czasu po odpaleniu na zimnym silniku na początku nie bardzo się wkręca na obrony, trochę go dusi, po 1 minucie już jest w miarę dobrze lecz przepustnica reaguje tylko do 3200 obr/min i więcej nie pójdzie, gaz wciśnięty do oporu a obroty zatrzymują się na ok. 3200. Tak jest do chwili zgaszenia auta. Jak się auto zapali na ciepłym silniku to blokada znika i obroty wchodzą w całym zakresie. Jak się odpali na zimnym po całonocnym postoju (trochę dłuższy rozruch) to blokada wraca aż do zgaszenia auta i tak w kółko. Z blokadą obrotów nawet można jeździć ale jest to uciążliwe np przy wyprzedzaniu bo brakuje mocy. Nie ma większych problemów z odpaleniem zimnego auta, może trochę dużej kręci i słabo reaguje na gaz po odpaleniu (dusi go po wciśnięciu gazu) przez ok 1 min. Błędów żadnych nie ma za wyjątkiem P0141 ale mam do kilku lat odkąd mam założony gaz. Błąd kasuje a on i tak wraca. Czy to wina jakiegoś czujnika który po rozgrzaniu auta reaguje inaczej i daje różne sygnały do komputera? Silnik 1.6 Z16XE. Instalacja LPG sekwencyjna.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 LPG do ustawienia. Ja też mam LPG a żadnych błędów nie ma. Poza tym wyłączyć LPG na bezpieczniku i pojeździć na samej beni - skasować błąd. Jeżeli wróci usunąć przyczynę błędu i dopiero spróbować zacząć jeździć na LPG - Jaką masz gazownie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 10 godzin temu, tom_ek napisał: Błędów żadnych nie ma za wyjątkiem P0141 ale mam do kilku lat odkąd mam założony gaz. Błąd kasuje a on i tak wraca. Zrób więc z tym do porządku też. Czyli pomierzyć grzałkę sondy , pomierzyc przewody od niej i sprawdzić czy napięcia na nich są jak należy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_ek Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 sterownik komputera LPG to Diego, instalację zakładałem przynajmniej 5 lat temu i nie sprawiała problemów, gwint sondy praktycznie nie do ruszenia bez urwania przy odkręcaniu, ponieważ błąd niczym nie skutkuje to tego nie ruszam. A problem z odcięciem (coś jak tryb awaryjny) mam od dwóch miesięcy)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 Twoje auto i twoja kaska - więc i wybór należy do ciebie. Ale myślę że lepiej usunąć teraz przyczynę niż za chwilę robić z motorkiem. Bo skutkiem może być problem z układem rozrządu (zawory), czy nawet wypalone tłoki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 12 godzin temu, tom_ek napisał: A problem z odcięciem (coś jak tryb awaryjny) mam od dwóch miesięcy) Problem masz jak sam napisałeś od momentu założenia LPG. Olewałeś to teraz szukanie igły w stogu siana. Pierwsze to sprawdzenie wszystkich wpięć LPG do PB   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.