Skocz do zawartości
cake86

Czuć benzynę w wnętrzu samochodu astra h 1.6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Od jakiegoś czasu czuje benzynę w wnętrzu samochodu. Zauważam to po nocy wchodząc rano do samochodu. W garażu nie czuć benzyną. W ciągu dnia jak jeżdżę to nie zaobserwowałem aby było czuć. Podniosłem tylną kanapę ale nie wyczułem źródła wydostających się oparów.
Usłyszałem od kogoś, że może mieć to związek z filtrem oparów paliwa bądź zaworek oparów.
Czy ktoś miał może taką sytuacje i pomoże.
Moje auto to Astra H, 1.6, Z16XEP, 2006 r., kombi, posiadam klimatyzację automatyczną.
Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Okazało sie że korek wlewu paliwa sam się popuszczał. Do tego kilka razy na siłę tankowałem jak najwięcej mimo że pistolet odbił to ja dalej jeszcze troszkę i jeszcze troszkę przez co prawdopodobnie zapałem filtr i później smród był przez długi czas. Od tamtej pory gdy pistolet odbije to koniec oraz dobrze korek dokrecam.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy przy zaworku par paliwa nie zsunął się wężyk. Po lewej obok przepustnicy i filtra. Wolne obroty nie są podejrzanie wysokie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, splitz070 napisał:

Miałem ten sam problem. Okazało sie że korek wlewu paliwa sam się popuszczał. Do tego kilka razy na siłę tankowałem jak najwięcej mimo że pistolet odbił to ja dalej jeszcze troszkę i jeszcze troszkę przez co prawdopodobnie zapałem filtr i później smród był przez długi czas. Od tamtej pory gdy pistolet odbije to koniec oraz dobrze korek dokrecam.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
 

po odbiciu pistoletu nie dolewam, a co zrobiłeś z filtrem, wymieniłeś? a co do tego korka to by chyba na zewnątrz śmierdziało?

Godzinę temu, deodekabokat napisał:

Zobacz czy przy zaworku par paliwa nie zsunął się wężyk. Po lewej obok przepustnicy i filtra. Wolne obroty nie są podejrzanie wysokie?

ok, dzięki za podpowiedź, sprawdzę wężyki po powrocie do domu; nie zauważyłem aby wolne obroty były większe, a jakie powinny być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na rozgrzanym silniku około 800. Jak zdejmiesz wężyk z par paliwa to pewnie będzie coś około 1200 nie wiem dokładnie jak twój motor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku pomogło zaprzestanie dolewania pod korek. Po tym zabiegu korek przestał się samodzielnie popuszczać ale smród benzyny minął dopiero po kilku tygodniach a najbardziej był odczuwalny w trakcie jazdy gdy okno było trochę uchylone.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.11.2019 o 14:40, deodekabokat napisał:

Na rozgrzanym silniku około 800. Jak zdejmiesz wężyk z par paliwa to pewnie będzie coś około 1200 nie wiem dokładnie jak twój motor.

uważam, że z wolnymi obrotami jest ok

 

podczas jazdy nie czuć, tylko po nocy jak się do samochodu wejdzie

idę zaraz do garażu i popatrzę na te wężyki pod maską

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zrób test i wlacz kilka razy zapłon na 5 do 10 sek i nie zapalaj. Pompa paliwa podaje po zapłonie przez kilka sekund paliwo. Może będzie coś widać jakiś wyciek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, cake86 napisał:

idę zaraz do garażu i popatrzę na te wężyki pod maską

 

W dniu 22.11.2019 o 10:21, cake86 napisał:

Podniosłem tylną kanapę ale nie wyczułem źródła wydostających się oparów.

 

A zdjąłeś zaślepkę pod kanapą?

W baku jest zagłębienie na cały mechanizm pływaka i pompy.

Nie ma tam wyciekającego paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.11.2019 o 10:27, splitz070 napisał:

mimo że pistolet odbił to ja dalej jeszcze troszkę i jeszcze troszkę przez co prawdopodobnie zapałem filtr i później smród był przez długi czas

Możesz wyjaśnić to lepiej?

Ja walę wachę do oporu, jak odbija przy 39l, to dobijam do 40 i żaden filtr mi nie krzaczy.

 

Po prostu sie nie kce zejść do kanała i zobaczyć o co c"mon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.