Skocz do zawartości

Chłodzenie silnika


Gość Mateuszadi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mateuszadi

Witam 

Mam problem z wentylatorami chłodzenia silnikach. Gdy odpale auto wentylator włącza się na zimnym silniku. Nie potrafię znaleźć przyczyny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdził bym również czujnik temperatury 2 pinowy  (do ECU) - i jego okablowanie - tu może leżeć problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateuszadi
Godzinę temu, rafalgrzegorz napisał:

Sprawdził bym również czujnik temperatury 2 pinowy  (do ECU) - i jego okablowanie - tu może leżeć problem.

Jak sprawdzić bo nie rozumiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateuszadi

Sprawdziłem przekaźniki wszystkie sprawne

Podpiąłem czujnik na krótko nic się nie stało 

Jeszcze co mi przychodzi na myśl to że coś z wentylatorem się stało 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poczytaj to co ci podrzuciłem wcześniej.

Masz 2 wentylatory i do nich 3 przekaźniki.

Na pracę wentylatorów wpływa kilka czynników - klima, temperatura silnika i lub włączniki na chłodnicy - to jest zależne od rocznika sintry.

W temacie podanym są opisane chyba wszystkie sytuacje - dlatego warto się z nim zapoznać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateuszadi
4 godziny temu, rafalgrzegorz napisał:

Kolego poczytaj to co ci podrzuciłem wcześniej.

Masz 2 wentylatory i do nich 3 przekaźniki.

Na pracę wentylatorów wpływa kilka czynników - klima, temperatura silnika i lub włączniki na chłodnicy - to jest zależne od rocznika sintry.

W temacie podanym są opisane chyba wszystkie sytuacje - dlatego warto się z nim zapoznać. 

Wiem że są dwa włączniki na chłodnicy. A wiesz gdzie są rozmieszczone, ponieważ jeden znalazłem a drugiego nie umiem znaleźć i się zastanawiam czy drugiego nie mam na chłodnicy od klimatyzacji.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz - i dopiero teraz o tym piszesz?

Więc z prawej strony na dolnej części chłodnicy od silnika, jeden jest nad drugim.

Masz wspólną wiązkę z włącznikami do wentylatorów i kompresora klimy.

Jeden jest 2 pinowy i on odpowiada za załączenie wentylatorów na I biegu.

Drugi jest 3 pinowy i on odpowiada za wyłączenie klimy gdy temperatura jest powyżej 125stC i załącza wentyle na II bieg.

Masz tu czujniki temperatury do silnika (nr 12 -2 pinowy i 13 1-pinowy). https://opel.7zap.com/pl/car/apv/p/1/23-0/

Tu masz przełącznik do chłodnicy (11 - 2-pinowy).  https://opel.7zap.com/pl/car/apv/p/1/21-0/#11

A tu masz pod 11 -3 -pinowy. https://opel.7zap.com/pl/car/apv/f/0/1-2/#10

 

Gdy byś na krótko spiął 2 pinowy przy chłodnicy to wtedy wentylatory będą się kręcić chyba na 1 biegu po załączeniu stacyjki. Ale piszę to z głowy bo bawiłem się nimi bardzo dawno temu - a opis powinien być w temacie podanym wycześniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności