Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam problem z wentylatorami chłodzenia silnikach. Gdy odpale auto wentylator włącza się na zimnym silniku. Nie potrafię znaleźć przyczyny


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czasem przycisk od klimy nie świeci?

Tutaj też bym poczytał -

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przycisk od klimy się nie świeci.
Ok poczytam 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym również czujnik temperatury 2 pinowy  (do ECU) - i jego okablowanie - tu może leżeć problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rafalgrzegorz napisał:

Sprawdził bym również czujnik temperatury 2 pinowy  (do ECU) - i jego okablowanie - tu może leżeć problem.

Jak sprawdzić bo nie rozumiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przekaźniki wszystkie sprawne

Podpiąłem czujnik na krótko nic się nie stało 

Jeszcze co mi przychodzi na myśl to że coś z wentylatorem się stało 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego poczytaj to co ci podrzuciłem wcześniej.

Masz 2 wentylatory i do nich 3 przekaźniki.

Na pracę wentylatorów wpływa kilka czynników - klima, temperatura silnika i lub włączniki na chłodnicy - to jest zależne od rocznika sintry.

W temacie podanym są opisane chyba wszystkie sytuacje - dlatego warto się z nim zapoznać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, rafalgrzegorz napisał:

Kolego poczytaj to co ci podrzuciłem wcześniej.

Masz 2 wentylatory i do nich 3 przekaźniki.

Na pracę wentylatorów wpływa kilka czynników - klima, temperatura silnika i lub włączniki na chłodnicy - to jest zależne od rocznika sintry.

W temacie podanym są opisane chyba wszystkie sytuacje - dlatego warto się z nim zapoznać. 

Wiem że są dwa włączniki na chłodnicy. A wiesz gdzie są rozmieszczone, ponieważ jeden znalazłem a drugiego nie umiem znaleźć i się zastanawiam czy drugiego nie mam na chłodnicy od klimatyzacji.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widzisz - i dopiero teraz o tym piszesz?

Więc z prawej strony na dolnej części chłodnicy od silnika, jeden jest nad drugim.

Masz wspólną wiązkę z włącznikami do wentylatorów i kompresora klimy.

Jeden jest 2 pinowy i on odpowiada za załączenie wentylatorów na I biegu.

Drugi jest 3 pinowy i on odpowiada za wyłączenie klimy gdy temperatura jest powyżej 125stC i załącza wentyle na II bieg.

Masz tu czujniki temperatury do silnika (nr 12 -2 pinowy i 13 1-pinowy). https://opel.7zap.com/pl/car/apv/p/1/23-0/

Tu masz przełącznik do chłodnicy (11 - 2-pinowy).  https://opel.7zap.com/pl/car/apv/p/1/21-0/#11

A tu masz pod 11 -3 -pinowy. https://opel.7zap.com/pl/car/apv/f/0/1-2/#10

 

Gdy byś na krótko spiął 2 pinowy przy chłodnicy to wtedy wentylatory będą się kręcić chyba na 1 biegu po załączeniu stacyjki. Ale piszę to z głowy bo bawiłem się nimi bardzo dawno temu - a opis powinien być w temacie podanym wycześniej.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okey jutro postaram się to ogarnąć i dam znać 

Dziękuję za fotki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Mateuszadi napisał:

Dziękuję za fotki 

To są foty z katalogu - masz opla to warto stronę sobie zapisać.

Możesz też tam szukać po nr VIN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Więc tak 

Odłączyłem 1 czujnik (2 pinowy) chłodnicy nadal kręcił się jakby na drugim bieg

Odłączyłem 2 czujnik chłodnicy (3 pinowy) też się kręcił 

Przekaźniki sprawdzałem i wszystkie są sprawne 

Czujnik od temperatury (2 pinowy) też odłączyłem 

Wszystko za każdym razem było tak samo odrazu po zapłonie załączał się wentylator na drugim biegu

 

A jeszcze wentylator powinny włączać się oby dwa czy tylko jeden ?

Edytowane przez Mateuszadi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Mateuszadi napisał:

A jeszcze wentylator powinny włączać się oby dwa czy tylko jeden ?

Nie pamiętam - jak pisałem wcześniej bawiłem się nimi kilka lat temu.

W mojej Lunie ktoś przeciął czarny gruby kabel w wiązce do wentylatorów (był uszkodzony czujnik 2 pinowy na chłodnicy). Pracował tylko jeden wentylator, klima nie działała bo padnięty był kompresor, ale że chciałem mieć wszystko sprawne to po wymianie kompresora zająłem się wentylatorami.

Parę dni mi to zajęło zanim to wszystko rozkminiłem - ale teraz mam wszystko oki.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - wtedy gdy miałem wypięty włącznik 2 pinowy czy jakikolwiek wentylatory stały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A mógł by być to jakiś błąd w ECU?

 

U mnie na sto procent żaden kable nie jest przecięty ponieważ wcześniej normalnie działy wentylatory

 

A też nic wcześniej nie było kopanie przy wentylatorach

Edytowane przez Mateuszadi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może masz źle wpięte przekaźniki (porównaj ze wzorcem z fotek),  albo zwarcie w wiązce, skrzynce bezpieczników - nie wiem, może jeszcze się ktoś odezwie coś doradzi - Duszek albo Harnaś. 

Na fotce masz skrzynkę z dobrze zamontowanymi przekaźnikami.

skr.webp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu lepiej widać.

sk1.webp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przekładałem przekaźniki z jednej sintry do drugiej i też nic zawsze ten sam efekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie chodziło o ustawienie je prawidłowo w podstawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są ustawione dobrze ale nie rozumiem dlaczego miałbym sprawdzać skoro wcześniej wszystko grało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje albo jakieś zwarcie lub coś w komputerze ECU - on też bierze udział w załączaniu wentylatorów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.