Skocz do zawartości

szalone zegary ecu abs tcc


Gość taxildz

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź sobie ten wtyk.

Przez niego od alternatora zacisk L , przez  pin 1 idzie informacja do sterownika ( XC9  pin 8 ) o sygnale włączenia alternatora.

2020-01-12_101632.png

2020-01-12_101756.png

2020-01-12_102423.png

Nowy.png

Stary.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przygazówki, jazda radio , reflektory, ogrzewanie - 13.9-14.0 , krecenie wspomaganiem opor do 12.8 spadek chwilowy. teraz zgasł, ale odpalić nie chce, nie słychać żeby załączała się pompa paliwa , jakiś pstryczek robi się w skrzynce, pod maska i z prawej strony z tyłu ( nie z lewej, gdzie REC) , przełożę jeszcze od brata przekaźniki, może tam jest zwarcie jakieś, masy wyglądają solidnie, kolego Adam1954 , szybko się uczę, ale tego jeszcze nie robiłem - multimetr na masę i plusa do pinów kolejno na podpiętym aku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw styki sprawdź czy czasem nie zaśniedziały.

Potem do przewodu który idzie do opisanego pinu wbijasz igłę i do igły dajesz plus z multimetru  a minus z multimetru dajesz na karoserię.

Potem tylko zaizolować miejsce wbicia igły

Fajnie by było gdybyś miał miernik cęgowy bo wtedy możesz mierzyć bez wbijania igły .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki , na ten czas się poddałem , a auto dostarczę jutro do jakiegoś elektryka/elektronika - ktoś z Łodzi godny zaufania/ polecenia?

podmieniłem przekaźniki na bratowe; nie odpala, kilka pstryków , ale nie słyszę pompy paliwa ,żeby się załączała, chyba że jest jakaś synchronizacja na tle pompa paliwa=rozrusznik, ale nadal, to  ponad moją wiedzę...

czy te zaśniedziałe styki mogą mieć znaczenie? opel zafira b z16xep 2006 skrzynka typu B


Andrzeju nie ruszałem jeszcze instalacji - robiłem to kiedyś, ale teraz jescze raz obejrzałem cały silnik dookoła( masy ) i pozamieniałem przekaźniki z UAC, coby wykluczyć ich powinowactwo

zasniedzialy rec 1.jpg

zasniedzialy rec 2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl logicznie.

Jeżeli jest śniedź to jest izolacja.

A izolacja to brak przepływu prądu.

Więc spray do poprawy kontaktu i powinno pomóc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam elektrosol jutro od rana wszystko przepsikam proforma i zobaczymy czy zagada, dziękuję Panom za porady , dam znać

 

psiknięte na styki z tyłu i brak reakcji zegarów totalny, odpięta kostka rec ze zdjęcia wraca do poprzedniego stanu przed psikaniem ( zdjęcia z ilustracji, auto nie odpala) generalnie ciekawie i może to być coś z RECem z tyłu, ale w tym tygodniu auto do elektryka, a ja do ojca na budowlanke, pozdrawiam:-)

Edytowane przez taxildz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie - niestety nie mogę ponownie edytować poprzedniego postu. Sprawa rozwiązana.
wyciągnąłem UEC i REC - kaloryfer i suszenie, wtyki od UEC suszarka- były śladowe ilości wody , prąd od sąsiada i to samo.
masa dodatkowa i wszystko pięknie, także kolega ja37, chyba dobrze mnie nakierował, chociaż masa przy sprzęgle wygląda na ładną.
Ponadto uwalony był przekaźnik K9. od /naprawy/ przejechałem 46 kilometrów, wszystko ładnie działa, ładowanie 14.2
Ponadto , na Łódź znalazłem fajnego szpeca z dojazdem , większość rzeczy zrobiłem sam, ale generalnie ładnie mnie pokierował do pionu, dużo nie bierze. Pozdrawiam

 

 

 

/ a na UEC I REC wykonam piękne kondomiaste zabezpieczenia z worków foliowych mit izolacja, temat z tego co widzę na internecie dość powszechny


 

a.jpg

2.jpg

Edytowane przez taxildz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, taxildz napisał:

a na UEC I REC wykonam piękne kondomiaste zabezpieczenia z worków foliowych

 

 

 

Błąd .

Jeszcze więcej będzie wilgoci.

Lepiej wymienić na nową uszczelkę lub silikonem doszczelnić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedstawił się Przemek
https://www.olx.pl/oferta/auto-elektryk-z-dojazdem-mobilny-24h-elektronika-samochodowa-CID619-IDvDcfC.html#b8354a8b56

 

Adamie masz racje - ogarnąłem to , dociąłem gumę jakąś starą , co miałem w piwnicy dookoła i jest cacy. Obd łączy się z torquiem , błędów brak (lambda 2 - el clasico) obroty 780 +- 20, odbiorniki wszystkie chodzą, 100km dalej bez problemów

 

edit / aha , przekaźnik k14 - od zapłonu, nie 9, przepraszam najmocniej za wprowadzenie w błąd - także wszytkim którzy mają jakieś jajca w prądzie - zanim zmiany komputerów cimów itd, polecam suszenie , ogarnięcie bezpieczników i jak koledzy mnie nakierowali , napięcia , masy. Często przyczyna może być błacha, ale im więcej prądu , tym więcej problemów ( dlatego poluję na Frontere 2.0 8v , astre g 1.6 8v z hakiem B-) )

Edytowane przez taxildz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności