Gość kjub Opublikowano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 Cześć. Mam problem z moim Signum 2008 1,9 CDTI. Zaczęło się od tego, że stopniowo tracił moc. Było to najbardziej widoczne przy dynamicznej zmianie z 3 biegu na 4. Warsztat po długiej diagnostyce uznał, że przyczyna była trojaka: zawór EGR (zaślepili), czujnik ciśnienia doładowania (wymienili) i zwarcie w jakiejś wiązce kabli (zaizolowali). Początkowo rzeczywiście było lepiej, ale z czasem mocy coraz bardziej ubywało. Według kolejnej diagnozy DPF okazał się kompletnie zatkany. Po wybiciu i przeprogramowaniu samochód nie zgłaszał żadnych błędów. Przejechałem 30km, wyłączyłem silnik, po nastu minutach chcę odpalić a tu nowy kłopot: silnik odpala i w tej samej sekundzie gaśnie. Po kilku próbach (zazwyczaj między 3 a 5) udaje się go odpalić na dobre. Jak już wystartuje to dalej nie robi problemów. Raz, przy mrozie odpalił za pierwszym razem. Interfejs diagnostyczny zwraca błąd P042A. Ktoś miał może podobny przypadek?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88708-problem-z-odpalaniem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 12 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 Tu jest filmik z tym błędem związany, ogólnie sam coś potrafisz czy mechanik tylko robi?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88708-problem-z-odpalaniem/#findComment-716879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kjub Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 (edytowane) @WariatPSM Dzięki, spróbuję tak zrobić. Ogólnie to raczej nie grzebię, ale z tym chyba dam radę sam Zapomniałem dodać, że przy testach tak dali w palnik, że wywaliło czujnik temperatury na wejściu. Obecnie dziura po nim jest zaspawana, a sam czujnik wyłączony w programie. Brak tego czujnika nie powodował problemów z odpalaniem. Zastanawiam się w związku z tym czy to możliwe, żeby ten na wyjściu je powodował. Ale ja się nie znam, dlatego pytam Edytowane 13 Stycznia 2020 przez kjub rozwinięcie myśli   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88708-problem-z-odpalaniem/#findComment-716919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 21 godzin temu, kjub napisał: Signum 2008 1,9 CRDI Trafiłeś chyba na złe forum. Nie ma takiego signuma   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88708-problem-z-odpalaniem/#findComment-716923 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kjub Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 (edytowane) Racja, Opel dla common rail używa oznaczenia CDTI. Dzięki za zwrócenie uwagi. Niestety nie mogę edytować pierwszego posta. Edytowane 13 Stycznia 2020 przez kjub   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88708-problem-z-odpalaniem/#findComment-716924 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 22 godziny temu, kjub napisał: Interfejs diagnostyczny zwraca błąd P042A A kasowałeś ten błąd Może został zapisany jako stary. Mechanikowi nie chciało się pokasować i tak został?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88708-problem-z-odpalaniem/#findComment-716925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kjub Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Nie jestem pewien czy przy ostatnim odczycie mi to wykasował. Jak robiłem przeróbkę programu to tego błędu nie było.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88708-problem-z-odpalaniem/#findComment-716926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kjub Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 Od stycznia męczyłem się z tym odpalaniem bo nie miałem kiedy podjechać do warsztatu. Zdarzało się rzadko (chyba raczej przy niższych temperaturach) że odpalał za pierwszym razem. Zazwyczaj kilka razy odpalał na ułamek sekundy i gasł, a dopiero po jakimś czwartym razie ruszał na dobre. Przy tej okazji zazwyczaj puszczał spory kłąb dymu. Tym większy im więcej prób. W końcu podjechałem do warsztatu. Wyczyścili czujnik i wyzerowali błąd. Przy okazji jakiś jeszcze inny się pojawił, kodu nie znam, też wykasowali. Obecnie czujnik nic nie zwraca - ani błędu ani sygnału, pewnie jest trafiony. Mechanik stwierdził, że od strony mechanicznej nic nie widzi i zalecił wizytę u elektryka. Zanim zdążyłem do elektryka pojechać, musiałem przejechać z 15 kilometrów. W tym czasie dwa razy samochód odpalił bez problemu, raz za którąś próbą, a raz jak go na chwilę zgasiłem to później dusił się, dusił i już nie odpalił na ciepłym (standardowe 85 stopni). Dopiero jak ostygł udało się go uruchomić. Mechanik przez telefon stwierdził że może to być czujnik położenia wału, ale po sprawdzeniu uznał, że czujnik jest ok, za to uszkodzona jest pompa paliwa. Przy tej okazji chciałby wymienić pasek rozrządu i pompę paliwa, co podnosi koszt naprawy. Nie jestem pewien czy rozrząd był wymieniany, a samochód ma 205 tys km. Pomogłoby sprawdzenie historii, ale przez MyOpel nie sprawdzę póki nie zweryfikuję się w salonie a samochód stoi teraz u mojego mechanika. Co byście zrobili w takiej sytuacji? Czy trop z pompą paliwa może być dobry? Zaczęło się to wszystko po zabawie z dpf..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88708-problem-z-odpalaniem/#findComment-720248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.