Skocz do zawartości

2.2 16V Po zmianie kostki stacyjki auto nie odpala, brak Checka.


Gość Przemek1386

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Przemek1386

Cześć. Dziś podjąłem się zmiany kostki stacyjki. Przełożyłem samo wnętrze (bębenek z blaszkami i stykami w środku). Próbowałem zamontować całość, ale się nie udało. Wpadłem więc na pomysł, żeby umieścić kluczyk nad puszką immo przy stacyjce - efektu brak. Zwarłem blaszki, auto kręci ale nie odpala. Z tego co zauważyłem, to wcale nie świeci się check przy zapłonie. Wcześniej był - teraz nie ma. Opadam już z sił i nerwów.. Szukałem wątku na forum - ale bez skutku. Mieliście podobny problem? Nie sądziłem, że tak się stanie i zostanę bez auta, bo najzwyczajniej nie odpala..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Przemek1386 napisał:

Próbowałem zamontować całość, ale się nie udało

 

Co znaczy że się nie udało.

 

 

23 minuty temu, Przemek1386 napisał:

Wpadłem więc na pomysł, żeby umieścić kluczyk nad puszką immo przy stacyjce - efektu brak.

 

 

Pestka immo która jest w kluczyku musi być w pętli.

Może wyjmij pestkę i przyklej ją do puszki immo..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Przemek1386 napisał:

Cześć. Dziś podjąłem się zmiany kostki stacyjki. Przełożyłem samo wnętrze (bębenek z blaszkami i stykami w środku). Próbowałem zamontować całość, ale się nie udało.

 

No to tak - można tak zrobić ale chyba pomyliłeś wałki nie są takie same (tym bardziej z zamiennika).

Myślę że najlepiej będzie jak kupisz gdzieś używkę i przełożysz da się na pewno ja to u siebie robiłem 2 razy ale trzeba sobie zrobić z drutu śrubokręt żeby odkręcić blokadę.

Używka jest dużo lepsza niż zamiennik - mi odcinało na ułamek sekundy zapłon, przestawiała się centralka LPG, kasowały się nastawy ECU, zawieszało się radio.

Jak wymienić kostkę i wkład najlepiej podejrzeć na You tube Corsa b i astra f(ale nie wszystkie mają takie same kostki jak i "A G"). Jest trochę filmików 

Kostka trzyma się na 1 kołku stałym i śrubce która jest utopiona w obudowie stacyjki - trzeba zdjąć manetkę od kierunków żeby je odkręcić (podobnie jest też w Viki B ).

Zresztą sam luknij na filmik od ok 22minuty - Gość odkręca kostkę stacyjki.

 

 

O czym jeszcze trzeba pamiętać - zdejmujemy przewody od wiązki do kostki - wyjdą tylko w jednej pozycji kluczyka, nie trzeba odkręcać kiery i reszty - jest ciężko ale dasz radę, Ja to robiłem raz pod blokiem cienki śrubokręt zrobiony z elektrody zakrzywiony na końcu (śrubki /kołka też całego nie wykręcałem). Wkładki nie wyciągałem (chociaż jest łatwiej - tak jak na filmie) kostka się w końcu poddała od dołu ją podważyłem i wyszła cała. Wcześniej mi się rozsypała gdy zdejmowałem wiązkę do kostki.

A tu masz ori kostkę nawet z wiązką - https://allegro.pl/oferta/opel-sintra-kostka-stacyjki-7190539276

W obudowie konektorów żeńskich wiązki jest wycięcie gdzie wkładasz śrubokręt żeby zluzować zaczep (ale można to zrobić tylko w jednej pozycji kluczyka). Na fotce poniżej masz strzałką zaznaczone co trzeba nacisnąć.kost1.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek1386
2 godziny temu, adam1954 napisał:

 

Co znaczy że się nie udało.

 

 

 

 

Pestka immo która jest w kluczyku musi być w pętli.

Może wyjmij pestkę i przyklej ją do puszki immo..

Nie udało się,bo po złożeniu i próbie przekręcenia kluczyka cos sie blokuje. Dodam, ze kupiłem używany oryginał.

54 minuty temu, rafalgrzegorz napisał:

 

No to tak - można tak zrobić ale chyba pomyliłeś wałki nie są takie same (tym bardziej z zamiennika).

Myślę że najlepiej będzie jak kupisz gdzieś używkę i przełożysz da się na pewno ja to u siebie robiłem 2 razy ale trzeba sobie zrobić z drutu śrubokręt żeby odkręcić blokadę.

Używka jest dużo lepsza niż zamiennik - mi odcinało na ułamek sekundy zapłon, przestawiała się centralka LPG, kasowały się nastawy ECU, zawieszało się radio.

Jak wymienić kostkę i wkład najlepiej podejrzeć na You tube Corsa b i astra f(ale nie wszystkie mają takie same kostki jak i "A G"). Jest trochę filmików 

Kostka trzyma się na 2 (dokładnie nie pamiętam) śrubkach które są utopione w obudowie stacyjki - trzeba zdjąć manetkę od kierunków żeby je odkręcić (podobnie jest też w Viki B ).

Zresztą sam luknij na filmik od ok 22minuty - Gość odkręca kostkę stacyjki.

 

 

O czym jeszcze trzeba pamiętać - zdejmujemy przewody - wyjdą tylko w jednej pozycji kluczyka, nie trzeba odkręcać kiery i reszty - jest ciężko ale dasz radę, Ja to robiłem raz pod blokiem. 

A tu masz ori kostkę nawet z wiązką - https://allegro.pl/oferta/opel-sintra-kostka-stacyjki-7190539276

Dzięki za spory opis. Ogółem kupiłem kostkę ori używkę. Z tym, ze od astry G i Pasuje jak trzeba. Jutro jadę kupić nowy zestaw i spróbuję. Chociaż problemów do rozwiązania jest masa :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze to może być pomocne - https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2974253.html

Już wcześniej pisałem że te baryłki w środku nie są jednakowe.

A tu jeszcze jedna fotka - strzałka gdzie włożyć śrubokręt żeby wiązkę odpiąć od kostki.

kostka2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Przemek1386 napisał:

 

Dzięki za spory opis. Ogółem kupiłem kostkę ori używkę. Z tym, ze od astry G i Pasuje jak trzeba. Jutro jadę kupić nowy zestaw i spróbuję. Chociaż problemów do rozwiązania jest masa :)

Oj chyba nie jest to ta sama kostka co w "A G" - 90505912 nr części.

O ile dobrze pamiętam Vectra B i Corsa B - z Asty były w niektórych F - ach i Omedze B. A i jak Viki B to i Calibra.

Astra G ma trochę inne ustawienie tatuśków dlatego immo nie działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek1386
5 godzin temu, rafalgrzegorz napisał:

Oj chyba nie jest to ta sama kostka co w "A G" - 90505912 nr części.

O ile dobrze pamiętam Vectra B i Corsa B - z Asty były w niektórych F - ach i Omedze B. A i jak Viki B to i Calibra.

Astra G ma trochę inne ustawienie tatuśków dlatego immo nie działa.

Czyli chyba mam odpowiedź na problem. Mam z omegi zapasową stację to  może zagada

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek1386

Hej. Więc tak - uporałem się z autem. Auto odpala - wrzuciłem kostkę z Vectry B, ale pozostaje problem z elektryką. Elektryka licznika (bez żarówek i podświetlenia czegokolwiek w środku) działa po uruchomieniu ogrzewania tylnej szyby. Ponadto cały czas pracuje wentylator zewnętrzny chłodnicy. Po wyjęciu przekaźnika przestaje działać. Przy uruchomieniu kontrolek (bo tylko one działają w liczniku) przez ogrzewanie, mam też prąd w zapalniczce i non stop pracuje wycieraczka z tyłu. Próbuję znaleźć skrzynkę bezpieczników w środku auta i po prostu sprawdzić bezpieczniki ale bez skutku :/ . Aktualnie skupiam się na elektryce, bo auto za 2 miesiące ma zrobić blisko 2000km. Problem jest dość oporny, bo poprzedni właściciel najzwyczajniej  w świecie rozłożył ręce przy tym i postanowiłem nabyć go, żeby sobie pogrzebać. Na forum nigdzie nie ma wątku o podobnej sytuacji, a powiem szczerze, że nie chcę dawać do elektryka, bo chcę coś zrobić na własną rękę. Ogółem zauważyłem, że przy maksymalnym biegu nawiewu strasznie nagrzewa się jego panel. Czeka mnie masa roboty, a korzystając z wolnej chwili i waszej pomocy myślę, że ogarnę temat. :)  Ale to już chyba dam w osobnym wątku, żeby ktoś na przyszłość miał podgląd. 

Edytowane przez Przemek1386

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności