Skocz do zawartości

Czy to jest dwumas? :(


Gość BedrOK

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka,

 

Wczoraj na zimnym po nocy słyszałem takie stuki, po wcisnieciu sprzęgła cisza. Przejade z kilometr i jakby nigdy nic, nie ma stukania podczas odpalania/gaszenia. Czy dwumas by raz se stukał a raz nie? Nie wiem, czy może to tak powinno być a może nie? Nie znam się na tym Dieslu, lecz wiem, że takie dźwięki to najczęściej dwumasa, z tym że czy ona powinna być cicho cały czas, bo jednak coś tam się rusza mimo wszystko a więc nie może być bezszelestne, nie wiem taki mam tok myślenia, co wy byście z tym robili? Jeździć, skoro na cieplym i już po kilometrze cisza, jak było cieplej to też cisza czy już to robić czy może jeszcze poczekać?

 

Sorki za wideo ale chodzi o dźwięk, ja jestem w samochodzie, lekko uchylone drzwi, auto zimne.

 

 

Edytowane przez BedrOK
Doprecyzowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też stuka na zimnym. Ja dwumasu na pewno nie mam (1,7DTI 75km). Chyba jak kupiłem to tak było ( kupowałem w lecie to nie stukało) Wymieniłem olej w skrzyni i tak z 90kkm już jeżdżę i jak zimno to stuka na postoju , po wysprzęgleniu i po ruszeniu ustaje. W lecie nie słychać . Jakby wałek sprzęgłowy klepał bo łożysko dociskowe to chyba nie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być, że wysprzęglik albo łożysko na głównym wałku skrzyni. Trzeba odpalić i osłuchiwać okolice skrzyni wciskając i puszczając sprzęgło. Wiadomo, że potrzeba chwili żeby oliwa rozeszła się po silniku czy skrzyni. Łożysko ma taki specyficzny terkot, początkowo słychać na niskich obrotach na zimnym, później to zamienia się w walenie młotkiem w kawałek metalu ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2020 o 18:03, irek711 napisał:

U mnie też stuka na zimnym.

Tak samo jak u mnie? 

 

W dniu 21.01.2020 o 19:59, WariatPSM napisał: