Skocz do zawartości

Vivaro brak mocy


Gość Idol34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam opla Vivaro z r2004 dCi 2.5 135ps już rok morduje się z naprawa zapalają się sprężynki od świec i traci moc jedzie 100km/g turbo po regeneracji zaworki wszelkie wymienione przepływka intercooler wtryski czujniki pompa vacum wydałem już miliony na niego i dalej to samo a jeszcze wczoraj zczytalem numery z turbiny i wychodzi mi to Movano 2.5dci 115ps czy to może być że jest inna turbina

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5dci wychodziły 115/135/145KM, podaj nr tej turbiny. Nie ma jakiś błędów związanych ze świecami żarowymi? Turbo ma zmienną geometrię? Mógł się zaciąć mechanizm geometrii, trzeba sprawdzić sztangę na turbo po odpięciu gruszki podciśnienia czy chodzi luźno czy się zacina. Może przeładowuje. Diagnoza live data, sprawdzanie parametrów podczas jazdy bo tak to ciężko odszukać co jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj niema błędów żadnych badany komputerem wychodzi przeładowanie turbo nawet na postoju sprawdził go elektronik i jeździł z podłączanym kompem już drugi mi to powiedział w dowodzie mam 99kw a turbo z numerem 036999H067677 403055E15044645 turbo regeneracja była z 10miesiecy temu kupiłem 1.5roku temu to auto jak go kupowałem to nie jezdzilem nim 140 dopiero po trzech miesiącach pojechałem do Niemiec i na autostradzie dałem mu 140i kontrolka świec żarowych muła dostał i 100idzie wróciłem do Polski dałem do mechanika robił mi kolektory bo łał olej rozebrał dał turbo do zrobienia a wyszło że ma wtryski i głowice od 2.2 to założyliśmy wtryski od 2.5bo pasuja poskładał wszystko ok żadnych wycieków ale 140i odcinka potem to już różnie 80-100 -120 robią się odcinki włosy już sobie rwę z głowy bo wszystko wymienione a jego dalej przeladowuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest kod silnika? G9U730? Ogólnie to Vivaro/Trafic/Primastar to ta sama turbina w silniku 2.5dci. 135KM.

 

Turbina katalogowo pod twojego Opla powinna mieć nr 

4412638
4411253

Zapożyczam linka z odpowiednikiem turbo dla Vivaro 2.5dci 135KM:

 https://intercars.pl/produkty/1140991-turbosprezarka-714652-0006 

 

Głowica z silnika 2.2dci, wiesz co podejrzewam że masz całkowicie inny silnik nie 2.5 tylko 2.2 i dlatego teraz takie jaja są. Chyba, że wysypała się głowica w 2.5 i założyli 2.2 razem z turbo. 

Do sprawdzenia czujnik, który steruję łopatkami turbiny/sztangą oraz przewody podciśnienia. Np. w 1.9TDI odpowiada za to czujnik N75, nawet po wpisaniu w gooogle hasła "turbo podciśnienie" przejdź do szukania grafiki i są tam schematy łopatologicznie wytłumaczone jak działa turbo/czujniki/podciśnienia jak jest to połączone. 

Teraz mi powiedz czy fizycznie się dobrałeś i posprawdzałeś czy działa sztanga i podciśnienie przy samej turbinie? Bo tak komputer i mechanik bez zaglądania pod maskę to słabo. Sam możesz to sprawdzić czy wszystkie wężyki są wpięte. Po nitce do kłębka ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę jeszcze sam czy wszystko jest wpięte i czy sztanga chodzi dziś dzwoniłem do gościa co zajmuje się turbinami powiedział że to nie ta turbina i muszę ją zmienić że moja to przeladowuje i wysyła zły sygnał na komputer i nie upuszcza tyle co trzeba że w ogóle powinna być inna gruszka sprawdzę jeszcze wszystko raz i podłoże turbinę taka jak powinna być i zobaczymy co będzie się dzialo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na spokojnie i z głową to zrób, bo jak jest tak jak mówisz że to nie te turbo i nie ta głowica pod słupek silnika...Może tak wyjść, że po wymianie turbo na 2.5 będzie problem z głowicą, aż takiej wiedzy nie mam czy wszystko będzie współgrać ze sobą. Trzeba brać dwie głowice na stół i stawiać koło siebie czy wszystkie kanały się tak samo schodzą, pół biedy jak będzie to samo a turbo okaże się wydajniejsze. Słupek silnika też sprawdzić czy to rzeczywiście silnik 2.5 a nie 2.2! Przed każdą wymianą osprzętu trzeba się dokładnie upewnić, bo tutaj wychodzi jakiś składak. Dobrze by było skontaktować się z poprzednim właścicielem o co tam chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

g9u(2.5) i g9t(2.2) maja ta sama glowice, wtryski nawet movano 2.5 przed liftem beda inne

nie trzeba byc mechanikiem by wiedziec ze turbosprezarka fizycznie nie jest w stanie przeladowac bez obciazenia( na postoju), musi byc obciazenie

niestety op com nie pracuje z tym silnikiem wiec dobrze bylo by gdybys znalazl kogos z clipem i zrobil diagnostyke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam panowie nawet pan od turbin nie znalazł przypadłości mojego Vivaro uznali że turbina jest nie taka zgadza się jest od 115koni i kazali kupić druga od 135ale ja odpiolem wtyczkę od mapsensora i świeci się błąd ale samochód dziś pojechał 170km/g czyli idą źle dane z czujnika na komputer a on każe odciąć turbo wtedy przeladowuje a po odpięciu kostki czujnik zostaje na miejscu nie odcina nic tylko błąd się świeci ale najważniejsze że ciągnie przyspiesza i nie odcina myślę że teraz trzeba by zrobić to przez program żeby ten czujnik wysyłał dane takie jak trzeba że komp nie odłączał turbo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość koni2305

Skoro do tej pory (przed usterką) była ta właśnie turbina wstawiona i wszystko dobrze działało, to dlaczego nagle chcą abyś ją zmieniał na większą? Tego nie rozumiem. Wszystkie te auta mają takie samo turbo tylko inne programy sterowania wgrane aby miały więcej lub mniej mocy np. 2,0 miał moc 90KM lub 114KM, a były na tych samych częściach. Usterka jaką opisujesz jest to "typowa"  usterka w Vivaro/Traficu/Primasterze (jeżdżę tymi autami od dobrych 15 lat i większości sztuk ta usterka występowała, na firmie mieliśmy 1,9 CDTI oraz 2,0CDTI.

Usterka wyglądała zawsze tak samo, czyli:

Jedziesz sobie drogą, chcesz kogoś wyprzedzić i w połowie wyprzedzania zapala się kontrolka świec żarowych i auto traci moc (nie chce dalej przyśpieszać). Pomoc doraźna w trakcie jazdy: gasisz i odpalasz i nagle jedzie dalej.

Nigdy się w sumie się nie dowiedziałem co jest tego przyczyną. Za to parę razy mogłem mieć spotkanie z autem jadącym z naprzeciwka.

Samochody po takiej akcji szły na serwis, który trwał ok. godziny i wracały naprawione (więc nie mogli w takim czasie chyba turba wymieniać).

 

Do poczytania taki sam temat:

https://forum.opel24.com/topic/49319-kod-bledu-p0045-kontrolka-swiec-i-brak-mocy/?ct=1582894713

https://forum.opel24.com/topic/48188-brak-mocy-i-zapalająca-się-kontrolka-świec-żarowych/?ct=1582894815

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie coś takiego występowało, z czasem nawet w ogóle zaczął silnik gasnąć. Powodem była instalacja. Znajomy elektryk samochodowy mówi, że w nich instalacje "gniją". Nie dopytywałem. W każdym razie zrobił jakieś bajpasy żeby nie rozpruwać wiązki i po problemie. Kilka miesięcy wcześniej myślałem, że gada zostawię w Serbii, bo jak się to pojawiło, tak samochód na tyle stracił moc, że nie był w stanie podjechać pod górkę i kopcił przy tym jakby ktoś za mną palił opony. Serbski mechanik jedynie co zrobił to pogrzebał w wiązce, dogadać się nie szło, nie wiem co zrobił, ale pomogło ledwie na dojazd do PL.

 

Edytowane przez ArturS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności