Skocz do zawartości

Vivaro brak mocy


Gość Idol34

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.02.2020 o 14:31, koni2305 napisał:

Skoro do tej pory (przed usterką) była ta właśnie turbina wstawiona i wszystko dobrze działało, to dlaczego nagle chcą abyś ją zmieniał na większą? Tego nie rozumiem. Wszystkie te auta mają takie samo turbo tylko inne programy sterowania wgrane aby miały więcej lub mniej mocy np. 2,0 miał moc 90KM lub 114KM, a były na tych samych częściach. Usterka jaką opisujesz jest to "typowa"  usterka w Vivaro/Traficu/Primasterze (jeżdżę tymi autami od dobrych 15 lat i większości sztuk ta usterka występowała, na firmie mieliśmy 1,9 CDTI oraz 2,0CDTI.

Usterka wyglądała zawsze tak samo, czyli:

Jedziesz sobie drogą, chcesz kogoś wyprzedzić i w połowie wyprzedzania zapala się kontrolka świec żarowych i auto traci moc (nie chce dalej przyśpieszać). Pomoc doraźna w trakcie jazdy: gasisz i odpalasz i nagle jedzie dalej.

Nigdy się w sumie się nie dowiedziałem co jest tego przyczyną. Za to parę razy mogłem mieć spotkanie z autem jadącym z naprzeciwka.

Samochody po takiej akcji szły na serwis, który trwał ok. godziny i wracały naprawione (więc nie mogli w takim czasie chyba turba wymieniać).

 

Do poczytania taki sam temat:

https://forum.opel24.com/topic/49319-kod-bledu-p0045-kontrolka-swiec-i-brak-mocy/?ct=1582894713

https://forum.opel24.com/topic/48188-brak-mocy-i-zapalająca-się-kontrolka-świec-żarowych/?ct=1582894815

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część no właśnie odkąd kupiłem się tak dzieje że go odcina rok temu stojąc u mechanika robił mi kolektory bo lały olejem wymieniał uszczelki pod deklem ale on mi powiedział że wtryski i głowica jest od 2,2 a dół od 2,5ale nic kupiliśmy wtryski od 2,5wstawione pasują chodzi ale odcinka jest dalej to jeździłem po innych mechanikach jeden mówi wymień EGR drugi czujnik doładowania ciśnienia trzeci przepływomierz czwarty intercoolera i tak wymieniałem wszystko i to po 2razy teraz byłem u turbiniarz co mi robił ta turbinę rok temu przywoził ją do niego ten mechanik co pierwszy mi składał samochód i teraz u niego byłem żeby dobrze sprawdzili to turbo i ciśnienia turbo jest ok ale od 115KM a moje powinno być 135KM ale po zdjęciu wtyczki z mapsensora idzie nawet 170nic go nie przerywa tylko świecą się świece żarowe ale to normalne bo jest wypięte interesuje mnie teraz czy zniknie ta odcinka przy 140i innych prędkościach po założeniu innego turobo-czyli tego 135KM czy trzeba robić jakiś program bo czyli po odłączeniu mapsensora idzie ok niema przeładowania to na podpiętym powstają jakieś źle dane i nie pozwalają turbo upuścić powietrzna 

Nie chciał bym kupować turba drugiego bo już włożyłem w to auto mnustwo może kolega by się dowiedział jak mówisz że wstawiają na serwis wasze samochody i po godzinie są naprawione bo tu to nie wiem czy ktoś z kieleckich mechaników pomoże nadają się tylko do brania kasy i każdy ma w tyłku a może to a może to przez takie diagnozy miałbym już drugiego takiego dzięki i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszedł za radami od użytkownika "wojtekcichy" kilka postów wyżej. Taka konkretna diagnoza podczas jazdy i patrzenie na parametry z podłączonym mapsensorem i bez. Coś jest nie tak, że go dławi. Może jest tak, że wtryski leją a brakuje odpowiedniej dawki powietrza, można spróbować z większym intercoolerem, albo chociaż ten obecny przeczyścić (cały dolot) i zobaczyć czy coś pomoże. Też na pewno jakiś czujnik jest od podciśnienia i może rozłączać turbo. A przy tych objawach jak wyłączysz/włączysz silnik podczas jazdy to ustępują te objawy czy dalej tak samo? 

 

Podmień ten mapsensor, nawet na jakąś używkę, albo przeczyść.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki wszystkie wymienione mapsensora też intercoolera też wyłączam silnik jak się zaświeca świece żarowe zapalam i jadę znowu złapie 140i odłącza turbo jeździli elektronicy z kompami testerami i przeładowanie turbo wyskakuje każdemu odłączyłem mapsensora i jedzie dobrze bo nawet 170km/h głupi już jestem czy może turbo wkładać od 135ps i będzie ok czy to samo już całą kasę wydałem na niego czujnik upuszczania też nowy przepływka też wtryski też wsadzone od 2,5 pompa vacum 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A map sensor w silniku 2.2 i 2.5 jest taki sam na kolektorze ssącym? Czy jednak przedstawia inne wartości napięciowe i ciśnienia? I co ci elektromechanicy mówili o pracy sztangi turbiny i czujnikach podciśnienia, nie ma żadnych nieprawidłowości poza samym przeładowaniem turbiny? Sztanga chodzi płynnie bez zacięć w zakresie do 2cm? Jest jakaś mapa w ECU inna czy wszystko seria? Poza opisanymi zmianami wyżej. Map sensor sprawdza ciśnienie w kolektorze i dalej przekazuję informacje do pracy turbiny. 

 

Poczytaj ten temat dotyczący sprawdzenia na turbinach Vag: http://sprawdz.auto.pl/przeladowanie-turbiny/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności