Skocz do zawartości

Samochód ma doładowanie kiedy chce


Gość Szpodek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Część dalsza zmagań z astra h 1.3 cdti z13dth. Otóż silnik jakby był przeładowywany. Nie wchodzi powyżej 3tys rpm. Podczas gdy obroty stają na tej granicy, węże od turbo aż puchną a silnik się nie wkręca. Rzadko kiedy jak już załapie to chodzi normalnie ale zdarza to się od święta. Wtedy max prędkość to z 60-70 na godzinę i rozpędza się do tej prędkości z dwa tygodnie. Sprawdzone już wszystko, każdy czujnik podmieniany na sprawny  i objawy nie ustępowały. Zawór n75 sprawny, już jedyne co mi zostało to chyba podmiana sterownika silnika. Ktoś wie gdzie szukać przyczyny? Błędów jakichkolwiek brak, parametry rzadane i rzeczywiste się pokrywają. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Czesław_ze napisał:

sprawdził bym luzy zaworowe

1. sprawdziłbym a nie sprawdził bym

2. ten silnik ma hydrauliczne popychacze, nie mierzy się tam luzu

 

39 minut temu, Czesław_ze napisał:

zawory za mało się otwierają

taaaaaaa

 

39 minut temu, Czesław_ze napisał:

Turbina jak by się przycinała (zacierała ) to za mało by pompowała

Ile takich silników naprawiałeś? Pochwal sie...

A jak nie masz czym, to przynajmniej poczytaj zanim zrobisz z siebie błazna.

Chodzi o przycinanie dźwigni wastegate.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny się błaźnisz. Ta turbina nie ma kierownic czyli zmiennej geometrii. A zawór wastegate jest integralną częścią turbiny a nie osprzętem.

Stwierdzanie faktu, że ktoś robi z siebie błazna już jest obrazą?

No to wasza miłość... najmocniej przepraszam i kieruję jej mość hrabiego na 2-tygodniowe wczasy. Może przemyślenie paru spraw pozwoli wyciągnąć wnioski, że jak nie ma się zbyt wiele mądrego do powiedzenia, to się nic nie mówi i nie wprowadza innych w błąd.

Bajo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu zawór podnosi się do samej góry, ale juz przy gazowaniu tak jakby z milimetr się ruszał max, mam wrażenie że coś musi się blokować bo jak już wskoczy w pracę to ten zawór nie idzie płynnie tylko jakby strzał taki nagły szedł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Spróbuj rozruszać na wyłączonym silniku tą dźwigienkę przy turbo, najlepiej robić tą zagiętym twardym haczykiem.  

Spryskaj to jakimś  penetratorem i ruszaj. Przed awarią miałeś dużą turbo dziurę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jakie to przegazowanie robiłeś. Zapewne jak znam życie to musnakes w gazu i odpuściłem. Jakbyś depnal na pedał gazu tak na maxa w podłogę (ale nie że na połowę czy 3/4 tylko do podłogi) i tak trzymał z 5 sekund to byś zaobserwował że jednak ta dźwignia wraca. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności