Skocz do zawartości

Jakie opony do 2.0T


Gość TooH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

  
Aktualnie posiadam  zimówki . Imperiala  225/45 /17 
 Chciałbym kupić jakieś letnie ewentualnie te sprzedać i wielesezonówki kupic  ale nie wiem czy to ma sens . skoro zimowki  spokojnie jeszcze  dwa sezony objedzą . (  nasze zimy to nie zimy ) 

Potrzbuje   zeby  było miękko  bo na tych 17 jest twardo jak cholera . (  + sprezyny obnizajace ) 
   Mysallem nad 205/55/16   ale znowu felgi nie podejdą moje . 
    Macie jakies zamienniki zeby felgi wkoczyły ale zeby był wiekszy konfort jazdy ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na jakich kołach była homologacja u ciebie ale:

Według "oponeo" powinny być 205/55/16

Coś za coś - chcesz zostawić felgi to musisz pożegnać się z komfortem - profil 45 to dość twardy kord - raczej na dobry asfalt niż dziurawe ulice.

Opcją jest zmiana z 17 na 16 - gdzie trzeba dobrać opony do autka i kupić w komplecie z felgami - tak jak prawdopodobnie wyjechało z fabryki.

Ale skoro też i zawieszenie jest obniżone - to tu już musisz do fachowca podjechać co u ciebie można zrobić żeby było trochę bardziej komfortowo.

Jeszcze jedna rzecz im większa średnica felgi i niższy profil opony tym zawieszenie jest sztywniejsze i twardsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, TooH napisał:

pisząc "fachowca" kogos masz na mysli ? Zwykly mechanik ? 

Ktoś kto ogarnie zawieszenie, koła jezdne i hamulce - ja nie wiem co tam masz zamontowane - 16 cali może nie wejść.

Wygląda że ktoś zrobił tuning - albo już tak opuściła fabrykę - pod zamówienie.

W końcu 2,0 turbo fajnie jeździ to i musi być bezpiecznie w łukach i się jakoś zatrzymać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

podepnę się pod temat, bo może komuś to pomoże. 
Jaki jest minimalny indeks prędkości dla astry h 2.0T 200KM hb? Na różnych stronach widnieje 91V, po zdekodowaniu VIN z fabryki wyjechała na 205/55/16 89V. Mam na oku fajne oponki bridgestone 17, ale mają nośność 87V i się zastanawiam czy prawnie wszystko będzie ok, bo nie chce mieć kłopotów np. ptfu z ubezpieczycielem. 

W książce serwisowej nie znalazłem nigdzie takiego zapisu (książka po niemiecku więc pewien kłopot był)

Z góry dzięki za odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na oponkach nie oszczędzał, to co wyszło z fabryki to podejrzewam minimum, autko trochę mocy ma więc czy jest sens oszczędzać na swoim bezpieczeństwie?

Indeks obciążenia to nie tylko nacisk na koło ale ma to też wpływ na to jak opona a co za tym idzie pojazd zachowuje się w łukach i zakrętach.

Więc myślę że jak założysz koło o większej średnicy (fabryka dała 16 cali a ty chcesz założyć 17) to ten indeks powinien być większy - bok opony twardszy - ale to moje zdanie - inna sprawa to o komforcie na takich gumach trzeba zapomnieć ale frajda z jazdy jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 3 lata jeździłem na 18'' 225/40 (ale to przez to, że miałem koła takie przy zakupie) i faktycznie twardo było. Teraz je sprzedałem, bo już mnie trochę męczyły.

Aktualnie rozważam zakup właśnie "lepszych opon": 215/40 Bridgestone Potenza RE050A. Indeks prędkości jest ok, bo 240km/h, ale własnie nie wiem co z tym indeksem nośności 87, dlatego pytam.

Drugą opcją są: 225/45 Falken Ziex Ze914B 

To kolego radzisz, żeby odpuścić sobie te Bridgestone'y? Ogólnie nie lubię robić partyzantki, bo wg. mnie co producent nakazuje to raczej należy się stosować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem potenzy w corsie, twarde, dobrze musiały się nagrzać, żeby trzymały. (corsa miała 240KM)

Po nagrzaniu fajnie trzymają drogi.

 

U siebie teraz postawiłem na uniroyale i jestem zadowolony. Tylko ja mam index W :)

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czekaj - coś nie rozumiem - według katalogu 205x55r16 - zamiennik to 205x50r17 - więc po co kombinować jak taki rozmiar w  BRIDGESTONE ma indeks nośności od 89.

I jak na opony premium niezłe ceny są dla turenzy.

Te o których ty piszesz to jak Grzesiu pisze -fajne dobrze trzymają nagrzane i twarde.

Piszesz że chcesz troszkę więcej komfortu to załóż 205/50 r 17 - 215/40 to rozmiar dla 18 cali nie 17.

Ale jeszcze kwestia na jakich autko było homologowane -

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc. Odpuściłem te Bridgestony z tymi wymiarami skoro musiały nieźle się nagrzać, żeby dobrze trzymać. U mnie 80% trasy to autostrada, więc szaleństw nie ma na zakrętach.

Pod klapką wlewu paliwa napisane mam rozmiary: 205/55/16r oraz 225/45/17r, więc tym się sugerowałem. 

Wybrałem te opony Fuldy co wyżej pisałem z rabatem - cena 600zł za nowe, dlatego że kupuje razem z alufelgami od 1 sprzedawcy (Bridgestone'y były o 200zł droższe). Jak będą huczeć/buczeć albo będą słabo się trzymały drogi to po prostu sprzedam komuś kto ma "miejskie" trasy z małymi prędkościami i jeździ raz na tydzień. 

Jeszcze raz dzięki wielkie za tak szybką odpowiedź! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności