Skocz do zawartości

Dziwny dźwięk na zimnym silniku A14NET 1.4 140km Astra J


Rekomendowane odpowiedzi

 Witam, moje pytanie dotyczy tego słyszalnego świstu gdy uruchamiam zimny silnik. Gdy obroty spadną dźwięk przestaje być słyszalny, lecz gdy ruszę na samym sprzęgle świst znów się pojawia. Jak przejadę 100m dźwięk ustaje i nie ma już niczego podobnego gdy troszkę się zagrzeje. Co to może być i czy powinienem się martwić?

Oto filmik bezpośrednio nad silnikiem:

 

 

(Gdybym miał zgadywać to stawiałbym na turbinę?). Po 30 sekundach jak na filmiku ten świst cichnie. Gdy odpalę auto z zagrzanym wcześniej silnikiem takiego dźwięku nie ma. Podczas pracy nie szarpie, nie chodzi specjalnie głośno. Auto mam od niedawna dlatego nie jestem pewny czy oznacza to coś strasznego.

 

Z góry dziękuję za porady i odpowiedzi.
 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89987-dziwny-d%C5%BAwi%C4%99k-na-zimnym-silniku-a14net-14-140km-astra-j/
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby turbina pracowala na sucho.

 

Wyjmij bagnet. Jeśli dźwięk zaniknie to pokrywa zaworów ma uszkodzoną membranę odmy.

 

Po wyjęciu bagnetu dźwięk dalej utrzymuje się przez te 30 sekund, potem znika. Ktoś kiedyś napisał że to może być jakaś pompa powietrza wtórnego ponieważ pracuje tylko te 30 sekund, jak sądzicie?

 

Co do samego dźwięku - nie wiem skąd może pochodzić natomiast wypowiem się co do innej kwestii.

 

Wyciągnięcie bagnetu na dłuższy czas może spowodować wywalenie błędu P0171 - mieszanka zbyt uboga - dlatego że po wyciągnięciu bagnetu lub odkręceniu korka oleju do silnika zaczyna dostawać się lewe powietrze co skutkuje powyższym błędem.

Membranę odmy jest bardzo łatwo zdiagnozować  - pod pokrywą cewki zapłonowej na samym wierzchu silnika po prawej stronie  jest okrągły, czarny element na którego krawędzi jest otwór o rozmiarze około 5 mm x 3 mm - weź przyłóż palca i sprawdź czy zasysa powietrze, palca możesz poślinić aby lepiej było widać lub weź odpalonego papierosa / kadzidło i sprawdź czy zasysa dym - jeśli zasysa to membrana jest uszkodzona ale zazwyczaj gdy membrana jest uszkodzona = błąd P0171 - mieszkanka zbyt uboga 

Podobny błąd powoduje wszelka nieszczelność układu dolotowego i silnika, np: uszkodzona plastikowa karbowana rurka odmy,  zawór zwrotny par paliwa EVAP, uszkodzona pokrywa zaworów (wraz z membraną odmy), grzybek w kolektorze ssącym - to niestety bardzo częste przypadłości tego silnika. 
Ty natomiast nie piszesz nic o błędach więc raczej to nic z tych rzeczy ale tak napisałem abyś wiedział że wyciąganie bagnetu może spowodować powyższy błąd - abyś się nie przestraszył. 

Edytowane przez noels

 

25 minut temu, noels napisał:

 grzybek w kolektorze ssącym - to niestety bardzo częste przypadłości tego silnika. 

W 2012 roku poprawiono kolektor. Zjawisko w Mokce już nie występuje, bo szły tylko poprawione kolektory.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności