Skocz do zawartości

Ciężkie sprzęgło


Gość Sigusiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam takie zapytanie, ponieważ od kiedy kupiłem Signum tak do teraz borykam się z jakimiś problemami... Mianowicie od kiedy kupiłem Signumkę 1.9 cdti 150km to już było słychać że dmumasa do wymiany ale powiedziałem że aa jeszcze pojeździ, był to błąd ale nie w tym rzecz, od samego początku ciężko chodziło sprzęgło (mówię że pewnie wina dmumasy) ale gdy doszło do wymiany owej dmumasy cały zestaw z Luk'a czyli dmumas, sprzęgło, wysprzęglik, docisk serce się kroiło bo dużo kasy ale coś to dało bo nie stukało nie wibrowało ale nie zwróciłem uwagi wtedy że sprzęgło nadal ciężko chodzi. Dmumas znowu się odezwał po 4 tys km, nawet nie staram się na gwarancję bo i tak odeślą że jest dobra bo gdy puszcza się sprzęgło powoli to prawie nie stuka a jak gwałtownie to mocno bardzo mocno a tak będą sprawdzać żeby nie stukało a auto będzie miesiąc rozebrane ale rzecz w tym że pomimo wymiany docisku sprzęgło ciężko chodzi czy auto jest odpalone czy zgaszone. Ciężko wyczuć je żeby płynnie ruszyć, ja to wyczułem po jakimś czasie ale jak ktoś ze znajomych ma kierować to zazwyczaj mu zgaśnie bo jest tzw. kangur. I właśnie pytanie bo kolega ma vectre c czyli praktycznie to samo i miał podobny problem i okazało się że jakiś przewód pompy sprzęgła był gdzieś "uciskany" i po jego wymianie problem znikł. Czy u mnie może być coś podobnego? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze pompę sprzęgła za pedałem, wina może leżeć w pompce albo przewodach. Może być słabo drożny przewód/pompa, płyn w pompce już mógł stracić swoje właściwości (kolor czarny). Przydałoby się przetłoczyć nowy płyn i zdemontować zobaczyć jak to wygląda. Już jak się wymieni zestaw sprzęgła to akurat w połowie przypadków zmienia się praca, tzn. że w innym momencie łapie/pracuje i trzeba się chwilę do niego przyzwyczaić. Aby zniwelować takie różnice to trzeba dobrze odpowietrzyć i zostaje jeszcze kwestia poduszek skrzyni i silnika w jakiej są kondycji. Z uszkodzoną dwumasą lepiej nie czekać bo szkoda skrzyni czy wału korbowego. 

 

A jest jeszcze taki myk, że na skrzyni masz te złącze co idzie do niego przewód z płynem i tam powinien być oring i jak on źle się ułoży/podwinie to może też być cyrk z odpowiednią pracą sprzęgła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, WariatPSM napisał:

Masz jeszcze pompę sprzęgła za pedałem, wina może leżeć w pompce albo przewodach. Może być słabo drożny przewód/pompa, płyn w pompce już mógł stracić swoje właściwości (kolor czarny). Przydałoby się przetłoczyć nowy płyn i zdemontować zobaczyć jak to wygląda. Już jak się wymieni zestaw sprzęgła to akurat w połowie przypadków zmienia się praca, tzn. że w innym momencie łapie/pracuje i trzeba się chwilę do niego przyzwyczaić. Aby zniwelować takie różnice to trzeba dobrze odpowietrzyć i zostaje jeszcze kwestia poduszek skrzyni i silnika w jakiej są kondycji. Z uszkodzoną dwumasą lepiej nie czekać bo szkoda skrzyni czy wału korbowego. 

 

A jest jeszcze taki myk, że na skrzyni masz te złącze co idzie do niego przewód z płynem i tam powinien być oring i jak on źle się ułoży/podwinie to może też być cyrk z odpowiednią pracą sprzęgła.

Dzięki za odp, mam nadzieję że to jakieś duże koszty nie będą bo mam już dosyć inwestowania w to auto chodź ciągle to robię bo ogólnie jest ono cudowne lubię ten silnik i wg ale ile można ;)

A jeżeli chodzi o dmumas to napisze jakby ktoś przypadkiem miał podobnie. Był włożony chyba jakiś z podróbek, przyszło do wymiany z mojego portfela został wymieniony cały zestaw z Luk'a koszt około 2 tys i było dobrze przez 4 tys km i się zaś zaczęło a przecież nowiutka. Stuka ale w tylko w pewnych sytuacjach mianowicie gdy auto jest na neutralu i wciśniemy sprzęgło cisza, gdy puścimy delikatnie jak przy zmianie biegów również cisza, a gdy wciśniemy sprzęgło i puścimy gwałtownie stuka jak dźwięk Ursusa 30. Nie podejmuje się wymiany bo raz nie mam kasy dwa nie dawno była wymiana trzy jeżeli dojdzie do wymiany to kupuje używaną z jakiegoś złomowiska ale fabryczną czyli taka która wyjechała ze salonu bo takie szybko się nie psuły a te kupywane przez internet nowe są od nowości popsute i w gorszym stanie od używanych fabrycznych. Koszt używki 300zł plus reszta którą warto wymienić. Aby nie wiem jak poznać dmumas z fabryki od tych co są teraz produkownae czy mają gdzieś jakieś oznaczenie/rok produkcji? 

Edytowane przez Sigusiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie jest numer części na dwumasie jak nie GM ********** ******* to oznaczenie Luka czy Sachsa czy innego badziewia, które było wstawione. Teraz to i nawet idą reklamacje na zestaw Luka, tylko to jest sprzegło typu SAC samonastawne i tutaj przy zakładaniu warsztat musi się popisać przy montowaniu na odpowiednim ściągaczu i potwierdzić to na papierze, że założone zostało jak w fabryce. A jak wiadomo nie każdy warsztat tym się trudzi i radzą sobie bez tych ściągaczy i nie wiem jak to jest z honorowaniem takiego pisma czy każdy warsztat zostanie uznany... Kwestia jest jeszcze tego jaką masz skrzynię F40 ma wieloklin na 23 frezy a M32 ma wieloklin na 20 frezów i nie podejdą te części na podmiankę, ja do siebie nie mogłem nić ciekawego znaleźć do F40, były same graty do M32 ale to było prawie dwa lata temu i szukane na prędkości. Takie stuki może też wydawać tylna poduszka skrzyni biegów, jest też skręcana na takiej specjalnej łapie, możesz wejść do kanału i niech ktoś odpala/gasi auto i delikatnie rusza tył/przód i będzie widać czy to są stuki z poduszek czy może z samej skrzyni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika który zajmuje się tylko Oplami i właśnie przy mnie gasił odpalał i tak jakby chciał jechać do tyłu do przodu ale stał w miejscu i stwierdził że dmumasa. Narazie to mam w planach zająć się dpf, podjąłem decyzję co do niego później sprzęgło żeby wreszcie chodziło jak w każdym aucie a nie kangur a jak kasa się pojawi skombinować fabryczną dmumase i nią się zająć. Czyli mówisz że na dmumasie pisze oprócz producenta rok produkcji tak? Chyba tylko po roku dojdę do tego czy z fabryki wyjechała razem z autem czy masowa produkcja. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nic o roku nie wspomniałem, jest tylko nr części przykładowo podam ci jaki masz w Signum w silniku 1.9 CDTI 150KM: Na dwumasie powinno być takie oznaczenie GM 93196710, ale jeszcze zależy to od rodzaju skrzyni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie skrzynie mam 6 biegową silnik 150km to raczej będzie f40 ale nie wiem czy montowano do takich m32 (do silników 150km/6 biegów). To jaka skrzynia będzie oznaczone na numerze VIN prawda? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności