Gość TonagoFull Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Witam, wkleję tutaj tekst z postu z innego forum, bo mam taki problem: Witam. Od półtora roku zmagam się z problemem sondy, postaram się jak najkrócej to opisać. Kilka miesięcy po zakupie auta wyskoczył mi błąd sondy lambda - pojechałem do Boscha, wymienili mi ją skasowali błędy. Pojeździłem jakiś czas i znowu wsykoczył ten błąd. Ale zignorowałem na rok, auto paliło niemiłosierni dużo i nie miało mocy. Po roku zepsuł się mi zamek centralny, dałem do elektromechanika i przy okazji wymienił mi sondę (po raz drugi), pojeździłem może z 2/3 tygodnie i znów zapalił się ten sam błąd. Okazało się, że katalizator był wypalony. Kupiłem nowy i wymieniłem. Sonda została i nadal świecił się check engine z tym samym błędem. W zeszłym tygodniu podpiąłem auto pod komputer i zrobiłem jazdę próbną, żeby zobaczyć co sonda pokazuje. I pokazywała stale 1.24V - no to padnięta sonda. Wymieniłem ją, pojeździłem 3 dni i dzisiaj znowu mi wyskoczył check. Podpinam pod obd, patrzę, a tam nadal stałe napięcie 1.24V. I teraz pytanie gdzie jest problem? Wtyczki poczyszczone, styki nie są zaśniedziałe. Już mnie krew zalewa z tym gównem, bo auto pali tyle, że to jest nieprawdopodobne, jechać mu się też nie chce, ale zauważyłem, że po wymianie sondy w zeszłym tygodniu płynniej się jeździ, auto nie przerywa. Ja już na prawdę nie mam pojęcia o co z tym chodzi Tak to mniej więcej wygląda, wymiana sondy nic nie daje, żaden mechanik nie ma pojęcia co może być przyczyną, a dostać się do elektromechanika na bardzo dokładną diagnostykę jest ciężko, poza tym daleko i potrzebuję auta, bo codziennie jeżdżę ponad 70km do pracy. Podpiąłem się pod OBD i mam takie wyniki, sterownik silnika w ogóle nie widzi 2 sondy lambda, napięcie na niej wynosi 1.24V od uruchomienia silnika aż do zgaszenia, w ogóle nie reguluje dawki paliwowej. Tutaj są screeny, żeby ktoś mógł się przyjrzeć dokładniej. Boże, pomyliłem modele samochodów, sorki za kłopot i prosiłbym o przeniesienie do Astry. Tak to jest jak człowiek jest zirytowany Przeniesiony do Astry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Obszerniejszy opis kodu: http://fault-code.com/p0136/ Napięcie wyższe na sondzie sugeruje bogatą mieszankę, przy tym błędzie ile wynosi spalanie? Mieści się w 12L/100km? Może coś być z wiązką, sonda oryginał czy jakiś zamiennik?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/#findComment-723753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TonagoFull Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Sondy są sprawne, nie pamiętam czy pisałem to w poście, ale warto to zaznaczyć. Spalanie jest kosmiczne, w ciągu 2 dni robiąc gdzieś około 150km autko spaliło połowę połowy baku. Przewodów nie sprawdzałem jeszcze, nawet nie mam pojęcia jak biegną i czy nie są schowane przed wzrokiem i czy nie trzeba pół auta rozebrać. Sonda zamiennik, jeden z lepszych. Dodatkowo w starszej sondzie, na której nie jeździłem długo, bo może zrobiłem na niej 2/3 tys. km przemieniłem przewód sygnałowy z masą, ale nadal nic to nie pomogło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/#findComment-723762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 12 minut temu, TonagoFull napisał: Przewodów nie sprawdzałem jeszcze, Ja bym to robił po drugiej awarii. Sondy wymieniasz a nie sprawdzasz jak pracują zaraz po wymianie. A to podstawa. Sterownik masz na wierzchu dojście wiec ułatwione do pomiaru ciągłości przewodów. Do tego sprawdził bym temp. płynu jaką widzi sterownik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/#findComment-723764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 A to nie jest ta sonda na wtyczkę 4 pinową? Przewód od niej nie jest taki długi i można spróbować dalej wyśledzić wiązkę. Nie była rozpinana w trakcie pracy silnika? Może wystarczy rozłączyć, zapodać kontakt do przewodzenia (spray), spróbować odłączyć akumulator na 30min. Później zobaczyć czy da radę skasować błąd. Też kiedyś miałem problem z sondą i wymiana na nową dała dobry efekt. Paliwem tak zalewało, że wyglądało tak jakbyś Dieslem jeździł. A spalanie kosmos wskazówka w oczach malała.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/#findComment-723765 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TonagoFull Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 13 minut temu, WariatPSM napisał: A to nie jest ta sonda na wtyczkę 4 pinową? Przewód od niej nie jest taki długi i można spróbować dalej wyśledzić wiązkę. Nie była rozpinana w trakcie pracy silnika? Może wystarczy rozłączyć, zapodać kontakt do przewodzenia (spray), spróbować odłączyć akumulator na 30min. Później zobaczyć czy da radę skasować błąd. Też kiedyś miałem problem z sondą i wymiana na nową dała dobry efekt. Paliwem tak zalewało, że wyglądało tak jakbyś Dieslem jeździł. A spalanie kosmos wskazówka w oczach malała. To jest dokładnie ta sonda. Szary i czarny to masa i sygnał, a 2 białe to są od grzałki sondy. Od samej sondy do wtyczki są na 100000% całe przewody, bo sonda może ma jakiś tydzień. Nie była rozpinana w trakcie pracy, to na pewno. Jest jakiś specjalny spray do tego? No a ja wymieniam i nadal nic. Jutro jak wrócę z pracy zerknę na te przewody, boję się, że jest gdzieś wciśnięta w ciasne miejsca, a nie mam kanału, jedynie podnośnik. 17 minut temu, adam1954 napisał: Ja bym to robił po drugiej awarii. Sondy wymieniasz a nie sprawdzasz jak pracują zaraz po wymianie. A to podstawa. Sterownik masz na wierzchu dojście wiec ułatwione do pomiaru ciągłości przewodów. Do tego sprawdził bym temp. płynu jaką widzi sterownik Tylko że raz wymieniłem sondę, bo to był sam początek. Później elektromechanik mi ją wymienił, nie wiem po co. A chwilę później wymieniłem katalizator, wszystko w nim latało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/#findComment-723766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 14 minut temu, TonagoFull napisał: Tylko że raz wymieniłem sondę, bo to był sam początek. I to też powinieneś sprawdzić jak działa. 15 minut temu, TonagoFull napisał: Później elektromechanik mi ją wymienił, nie wiem po co. A chwilę później wymieniłem katalizator, wszystko w nim latało. Druga sonda pokazuje właśnie stan katalizatora. A jeżeli masz nowy katalizator to zostaje ci do sprawdzenia dolot , wtryski i ciśnienie paliwa. Jeżeli oczywiście masz sprawne przewody ( nie mają przebić , czy przerw) Czy oporność przewodu z pinu 4 od wtyku sondy do sterownika ma <5 Ohma Czy napięcie między pinem 3 do masy jest <0.3 V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/#findComment-723770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TonagoFull Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 18 godzin temu, adam1954 napisał: I to też powinieneś sprawdzić jak działa. Druga sonda pokazuje właśnie stan katalizatora. A jeżeli masz nowy katalizator to zostaje ci do sprawdzenia dolot , wtryski i ciśnienie paliwa. Jeżeli oczywiście masz sprawne przewody ( nie mają przebić , czy przerw) Czy oporność przewodu z pinu 4 od wtyku sondy do sterownika ma <5 Ohma Czy napięcie między pinem 3 do masy jest <0.3 V Za kilka godzin auto mi wystygnie i posprawdzam przewody, pomierzę oporności i napięcie w gnieździe. Na 95% jestem pewny, że to wina elektroniczna, bo mechanik sprawdził praktycznie każdą mechaniczną możliwość. Od świec po tłumik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/#findComment-723793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TonagoFull Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 1 godzinę temu, TonagoFull napisał: Za kilka godzin auto mi wystygnie i posprawdzam przewody, pomierzę oporności i napięcie w gnieździe. Na 95% jestem pewny, że to wina elektroniczna, bo mechanik sprawdził praktycznie każdą mechaniczną możliwość. Od świec po tłumik. Jedyne co mi się udało i to ledwo, bo z podnośnika gówno idzie zrobić, jedynie pod siebie, to pomierzyć wartości napięcia w gnieździe od sondy. I wyszło mi aż 8.82V. Wątpię, że to jest dobra wartość. Przewodów nie udało mi się wyciągnąć, więc ich nie sprawdziłem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/#findComment-723796 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2020 Ta sonda jest 1 voltowa. Pytanie jak mierzyłeś . Czy sprawny miernik ITP Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/#findComment-723810 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.