Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wziąlem się za regenerację zacisku tył lewy, bo klinował mi tacz. wszystko wymieniłem czyli gumki, tłoczek i wszystko inne co było w zestawie. Wszystko ładnie wyczyściłem. Zachowałem pełną sterylność. Zamontowałem.nową podkladkę miedzianą.

Chcę odpowietrzyć.układ a tu mnie płyn ucieka spod tłoczka jak naciskam pedał hamulca. Wymontowałem wszystko bo myślałem że się gdzies guma powinęła lecz nie. Znow wszystko do czystego, odpowietrzanie i znowu leci. Zauważyłem że uszczelka co wchodzi w rowek ktora ma uszczelniać układ wchodzi luźno, a stara tak nawet ciasno.

 

Czy tutaj jest problem czy może gdzieś indziej?

 

Na marginesie, jaki moment na dokręcanie przewodu hamulcowego bo na nowej podkładce troche się poci.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90371-regeneracja-zacysku-uciekajacy-p%C5%82yn-spod-t%C5%82oczka/
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy mi sie zdazylo ze uszczelka tłoczyska nie pasowala. Najczesciej w tanich zestawach naprawczych bez tloczka kupowanych

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90371-regeneracja-zacysku-uciekajacy-p%C5%82yn-spod-t%C5%82oczka/#findComment-724207
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marcin 83 napisał:

Kilka razy mi sie zdazylo ze uszczelka tłoczyska nie pasowala. Najczesciej w tanich zestawach naprawczych bez tloczka kupowanych

Tyle że ja kupowałem całe zostaw wraz z tłoczkiem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90371-regeneracja-zacysku-uciekajacy-p%C5%82yn-spod-t%C5%82oczka/#findComment-724209
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w "AH", ale u mnie w Zośce A na tyle występowały różne średnice i dwóch producentów BOSCH i LUKAS i tu może być problem.

Następnie nadmierna sterylność - może uszkodzić gumę uszczelek przy montażu - smar ropopochodny powoduje że guma robi się miękka i po jakimś czasie tłoczek stanie w obudowie.

Dlatego stosuje się specjalne smary do układów hamulcowych a tłoczek najlepiej wkręcić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90371-regeneracja-zacysku-uciekajacy-p%C5%82yn-spod-t%C5%82oczka/#findComment-724220
Udostępnij na innych stronach

Tloczki lucas bosch podejrzewam ze widzial by przy montazu ze sa inne. Do montazu uzywam tylko ATE pasty do montazu. Mala tubka jakies grosze kosztuje. Uszczelka powinna wejsc w rant na ciasno, bez zadnych luzow.jesli juz zlozyles i nadal cieknie to niestety znow musisz rozebrac, na zacisku jest oznaczenie bosch lub lucas, te z lucasa o ile pamietam mialy "zeberka" kup w ciemno nowa uszczelke jesli jestes pewny ze tloczek kupiles odpowiedni, cudow nie ma, obudowa zacisku przeciez sie nie powiekszyla. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90371-regeneracja-zacysku-uciekajacy-p%C5%82yn-spod-t%C5%82oczka/#findComment-724226
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za aktywność. Stała się rzecz zaskakująca.

 

Ktoś zacisk wymienił prawdopodobnie od zafiry B. Tloczek 41 zacisk trw i nie miało prawa pasować. Kupiłem zestaw na 41 i pasuje pieknie. Ten co mam założyłem z drugiej strony bo tam mam Lucas. Taka pierdoła a ja święcie przekonany że to 38mm

 

Może ten post komuś się przyda na przyszłość.

 

Można zamknąć

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90371-regeneracja-zacysku-uciekajacy-p%C5%82yn-spod-t%C5%82oczka/#findComment-724249
Udostępnij na innych stronach

Czyli chcesz powiedzieć, że z jednej strony masz zacisk z tłoczkiem 38mm Lucas, a na drugiej TRW 41mm. A jak byłeś na przeglądzie to była jakaś różnica w sile hamowania? Czy oba te zaciski hamują równomiernie? Wiesz do czego zmierzam, podczas gwałtownego hamowania siła hamowania kół na poszczególnej osi powinna być miej więcej taka sama.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90371-regeneracja-zacysku-uciekajacy-p%C5%82yn-spod-t%C5%82oczka/#findComment-724285
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, WariatPSM napisał:

Czyli chcesz powiedzieć, że z jednej strony masz zacisk z tłoczkiem 38mm Lucas, a na drugiej TRW 41mm. A jak byłeś na przeglądzie to była jakaś różnica w sile hamowania? Czy oba te zaciski hamują równomiernie? Wiesz do czego zmierzam, podczas gwałtownego hamowania siła hamowania kół na poszczególnej osi powinna być miej więcej taka sama.

Miałem przegląd i przeglad miałem na klinującym się zacisku (przed regeneracją). Diagnostą powiedział że jest ok ale można podkręcić linkę.

 

Tak

Lewo lucas 38, prawo trw 41mm

Nie ściąga orzy hamowaniu bez trzymania kierownicy bo też się zastanawiałem

 

Ale zacisk z zafiry bez problemu podjedzie ale by odkręcić zacisk trzeba poluzować przewód.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90371-regeneracja-zacysku-uciekajacy-p%C5%82yn-spod-t%C5%82oczka/#findComment-724294
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności