Skocz do zawartości

Wzrastają obroty po wciśnięciu sprzęgła


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Ten czujnik już sprawdzałem, to taki element podobny do świecy tylko że plastikowy? Taka nierozbieralna część w rurze dolotowej powietrza do przepustnicy, przeczyściłem ją WD -40 ale żadnej poprawy, może trzeba wymienić na nowy.

Chyba że czyściłem inny..... :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Czyściłeś dobry czujnik, ale zdaj sobie sprawę, że czyszczenie rezystora nie ma wpływu na jego rezystancję.

Rozpiętość rezystancji tego czujnika jest od ok. 200 ohm, aż do ok.29000 ohm.

Nie jest łatwo o dostanie tego czujnika.

Jako, że ten rezystor ma identyczne rezystancje w tych samych temperaturach jak czujnik temp. płynu, to jesli masz zastępczy dobry czujnik płynu możesz go podłaczyć na próbę tak:

Dołączona grafika

czujnik uszczelniony uszczelką kurzową tłoczka hamulcowego.

zadbaj o dobre styki kabli i zabezpiecz je tasmą.

 

Potem odłącz aku. na ok 5minut.

Następnie przejedź jakieś 15km z różnymi predkościami i napisz o efektach.

 

Koleś jeździ z tym rozwiązaniem już trzeci tydzień i jest o.k.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Autko u mechanika, spisałem mu kilka możliwości gdzie ma szukać tej usterki, m.in. czujnik powietrza, czujnik podciśnienia, lewe powietrze itp. Zobaczymy czy coś znajdą.

 

Zauważyłem na forum podobny temat do mojego dotyczący wysokich obrotów, że silnik na wysokich obrotach jedzie bez gazu, dokładnie takie same dolegliwości dotyczą też mojej Astry, mam wrażenie jakby miała tempomat, noga z gazu a autko jedzie nawet pod lekkie wzniesienia (1500 - 2500 obrotów), a przy redukcji 2500 i więcej.

 

Może to samo dolega naszym samochodom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki sam problem, umnie była linka gazu, nie dochodziła do końca. Przycisnąłem pedał do siebie i obroty spadły do 1000.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam ponownie

 

Problem z obrotami nadal aktualny :-) ostatnio zauważyłem jeszcze dodatkowe objawy, obroty cały czas spodwyższone, po jakich kilkudziesięciu kilometrach odwieszają się do tego stopnia że po dojechaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła spadają tak bardzo, że auto gaśnie (stało mi się tak dwa razy). Odpala ponownie bez problemu.

 

Tak więc raz bardzo wysokie, a jak już się odwieszą to tak niskie, że za niskie.

Może to wina sondy lambda, ale objawy pojawiają sie na zimnym i ciepłym silniku, tak że nie wiem jak to do końca interpretować.

 

Na wszelki wypadek wymieniłem linke gazu i za wiele to nie dało.

Czujniki wszystkie chyba są ok, bo sprawdzany wielokrotnie na komputerze i nic (0 usterek).

Juz powoli mam go dosyć :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

1. Wymieniony silniczek krokowy

2. Wymieniony czujnik położenia przepustnicy

3. Wyczyszczona przepustnica

4. Wymieniona linka gazu

5. Wymieniony filtr paliwa

6. Wymieniony czujnik temperatury

7. Wyczyszczony EGR

 

teraz jeszcze czekam na zaślepke do EGR-a i spróbuje go zaślepić, może czujnik podciśnienia (ale używany to kolejne 50-100 zł) może najpierw go sprawdzę woltomierzem tak jak pisałeś w innym poście,.

 

Czasami jest tak że odpale auto przejade przez całe miasto i jest ok (kilkanaście kilometrów). Zgasze silnik, zapale ponownie czasami wystarczy że cofnę pare metrów i znowu obroty 1500 - 2000.

Czasami na światłach musze wyłączać silnik po auto wyje, i po ponownym uruchomieniu obroty spadają, a czasami wyłączenie silnika nic nie daje po odpaleniu dalej są wysokie obroty.

 

[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 21:21 ]

I jeszcze jedno podczas jazdy np 80-90 km/h i obrotach powiedzmy 2200 wciskam sprzegło a wskazówka obrotmierza zostaje w miejscu zero reakcji jakby się zawieszała, czasami jeszcze nawet troche wzrasta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Spróbuj odpiąć obie klemy akumulatora, przełącz kluczyk w pozycję zapłon i zewrzyj klemy.

To powinno zresetować ECU.

Napisz, czy to coś dało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zdejmij klemy z aku.

Zdejmij ostrożnie wtyczki ze sterownika.

Zobacz, czy w środku nie ma jakiejś oleistej mazi.

Potem bardzo dokładnie oglądnij piny, czy którys nie jest złamany lub zagięty i czy są w równych rozstawach pasujących do gniazd we wtyczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności