Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Witam Panowie a o co chodzi z tym EGR możecie mi przybliżyć trochę po co się go zatyka?? ja mam vectre A 1,8 i i też właśnie rosną mi obroty przy wciśnięciu sprzęgła i samochód sam jedzie na pierwszym czy drugim biegu puszczam nogę z gazu a on sam jedzie i to dość szybko czasem aż muszę go wyhamowywać jak chce gdzieś wolniej wjechać , na wolnych obrotach niema problemu są stabilne nie skaczą   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 EGR jak się nie domyka, to dopuszczza spaliny do powtórnego spalenia, a wiadomo, że w spalinach jest troche niespalonego tlenu, nie ujętego w pomiarze przez przepływomierz, czy pośrednio MAP-Sensor. I przez to na sygnał sondy jest dopuszczane paliwo i dlatego wzrastają obroty. Dlatego lepiej zaslepić i nie mieć kłopotów z mieszanką paliwowo-powietrzną. Mam nadzieję, że wzglednie jasno napisałem?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 jak zawsze zrozumiale i profesjonalnie , dzięki !!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Witam Postanowiłem przedłuzyć ten wątek ponieważ sytuacja się troche pogorszyła, a brakuje mi już pomysłów. W chwili obecnej samochód odpala i obroty sięgają około 1500, po przejechaniu kilkuset metrów i wciśnięciu sprzęgła są już na 2000, a ostatnio często się zdarza, że jak dojeżdżam do skrzyżowania to silnik ryczy na sprzęgle 3500 - 4000 i musze go wyłączać. Czasami po odpaleniu ponownym nic się nie zmienia, a czasami wracają do 2000. Oddałem silnik do mechanika: za pierwszym razem została przeczyszczona przepustnica i wymieniony silniczek krokowy (na nowy). Auto jeździło dobrze kilkanaście kilometrów i sytuacja zaczęła się powtarzać. Oddałem auto drugi raz: wymieniony czujnuk temperatury, wyczyszczony EGR. Tym razem auto jeździło ok kilka kilometrów i ponownie wysokie obroty. Pojechałem trzeci raz do mechanika podłączył przy mnie komputer i wynik: 0 usterek. Chcek nie zapala się, żadnych błędów, nowy krokowiec, czysta przepustnica, nowy czujnik położenia przepustnicy (ok 6 miesięcy), a na sprzęgle auto wyje jak bolid F1. Linka się nie zacina (sprawdzałem). Już naprawde nie wiem co to może być. Przypomne że to silnik 1.6 16V x16xel bez instalacji gazowej. Proszę o rady. Dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 To zaślep w końcu ten EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Może najpierw wypnij wtyczkę z egr-a, niech wejdzie w tryb awaryjny. Zobaczysz, czy to coś da. Czasem zaślepienie bez przeprogramowania sterownika nie przynosi efektów. EGR jak się nie domyka, to dopuszczza spaliny do powtórnego spalenia, a wiadomo, że w spalinach jest troche niespalonego tlenu, nie ujętego w pomiarze przez przepływomierz, czy pośrednio MAP-Sensor.Moze właśnie dla tego jak pisze ja37 tyle,że nie dopuszcza tych dodatkowych spalin.Wypięcie wtyczki spowoduje, że komp dostanie jasną informację (Egr zdechł).   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Czy jak padnie zawór EGR to nie powinien tego pokazać komputer? (pytam bo się nie znam dokładnie)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Czy jak padnie zawór EGR to nie powinien tego pokazać komputer? (pytam bo się nie znam dokładnie) Powinien pokazac komputer, ale moze zalezy tez jak sie zepsuje - dokladnie nie wiem i nie chcialbym wprowadzac w błąd. Mam jeszzce jeden pomysl - moze po prostu łapie gdzieś lewe powietrze??? - np przez jakis przewód podciśnieniowy - sprawdz czy są szczelne ( podobno dobry sposób psyknac gdzies przy tych przewodach jakims dezodorantem - jak obroty wzrosna to tam trzeba szukac.........   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Czy jak padnie zawór EGR to nie powinien tego pokazać komputer?Jak całkiem padnie elektryka egr-a, to powinien.Jeśli chcesz wyeliminować egr-a jako sprawcę, to go odłącz i jeździj ze świecącą kontrolką silnika. Komputer wtedy nie będzie go brał pod uwagę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, jak wyłacze silnik z wysokimi obrotami rzędu 2500 - 3000 i samochód postoi całą noc i rano go odpalam to czasami obroty są rzędu 1500, a czasami takie jak przy wyłączeniu, tak jakby zapamiętywał ostatnie parametry w pamięci. Wydaje mi się że gdyby brał lewe powietrze, to odpalałby normalnie i po jakimś czasie obroty by wzrastały, ale są to tylko moje domysły mogę się mylić. A gdyby np. nie domykała się do końca przepustnica, to mogły by pojawiać się takie objawy?? [ Dodano: Pon Lip 06, 2009 08:19 ] I jeszcze jedno, przed chwilą odpiąłem EGR, odłączyłem aku na chwilę i odpaliłem auto, obroty ładnie spadły do 800, jak stał, przejechałem dosłownie kilka metrów i po wciśnięciu sprzęgła znowu na 2500. Tak więc chyba to nie EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.