Skocz do zawartości

Wzrastają obroty po wciśnięciu sprzęgła


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie a o co chodzi z tym EGR możecie mi przybliżyć trochę po co się go zatyka??

ja mam vectre A 1,8 i i też właśnie rosną mi obroty przy wciśnięciu sprzęgła i samochód sam jedzie na pierwszym czy drugim biegu puszczam nogę z gazu a on sam jedzie i to dość szybko czasem aż muszę go wyhamowywać jak chce gdzieś wolniej wjechać , na wolnych obrotach niema problemu są stabilne nie skaczą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

EGR jak się nie domyka, to dopuszczza spaliny do powtórnego spalenia, a wiadomo, że w spalinach jest troche niespalonego tlenu, nie ujętego w pomiarze przez przepływomierz, czy pośrednio MAP-Sensor.

I przez to na sygnał sondy jest dopuszczane paliwo i dlatego wzrastają obroty.

Dlatego lepiej zaslepić i nie mieć kłopotów z mieszanką paliwowo-powietrzną.

Mam nadzieję, że wzglednie jasno napisałem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Anonymous

Witam

 

Postanowiłem przedłuzyć ten wątek ponieważ sytuacja się troche pogorszyła, a brakuje mi już pomysłów.

W chwili obecnej samochód odpala i obroty sięgają około 1500, po przejechaniu kilkuset metrów i wciśnięciu sprzęgła są już na 2000, a ostatnio często się zdarza, że jak dojeżdżam do skrzyżowania to silnik ryczy na sprzęgle 3500 - 4000 i musze go wyłączać. Czasami po odpaleniu ponownym nic się nie zmienia, a czasami wracają do 2000.

Oddałem silnik do mechanika: za pierwszym razem została przeczyszczona przepustnica i wymieniony silniczek krokowy (na nowy). Auto jeździło dobrze kilkanaście kilometrów i sytuacja zaczęła się powtarzać. Oddałem auto drugi raz: wymieniony czujnuk temperatury, wyczyszczony EGR. Tym razem auto jeździło ok kilka kilometrów i ponownie wysokie obroty.

Pojechałem trzeci raz do mechanika podłączył przy mnie komputer i wynik: 0 usterek.

Chcek nie zapala się, żadnych błędów, nowy krokowiec, czysta przepustnica, nowy czujnik położenia przepustnicy (ok 6 miesięcy), a na sprzęgle auto wyje jak bolid F1. Linka się nie zacina (sprawdzałem).

Już naprawde nie wiem co to może być.

 

Przypomne że to silnik 1.6 16V x16xel bez instalacji gazowej.

Proszę o rady. Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Może najpierw wypnij wtyczkę z egr-a, niech wejdzie w tryb awaryjny.

Zobaczysz, czy to coś da.

Czasem zaślepienie bez przeprogramowania sterownika nie przynosi efektów.

EGR jak się nie domyka, to dopuszczza spaliny do powtórnego spalenia, a wiadomo, że w spalinach jest troche niespalonego tlenu, nie ujętego w pomiarze przez przepływomierz, czy pośrednio MAP-Sensor.

Moze właśnie dla tego jak pisze ja37 tyle,że nie dopuszcza tych dodatkowych spalin.

Wypięcie wtyczki spowoduje, że komp dostanie jasną informację (Egr zdechł).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak padnie zawór EGR to nie powinien tego pokazać komputer? (pytam bo się nie znam dokładnie)

Powinien pokazac komputer, ale moze zalezy tez jak sie zepsuje :mrgreen:- dokladnie nie wiem i nie chcialbym wprowadzac w błąd.

Mam jeszzce jeden pomysl - moze po prostu łapie gdzieś lewe powietrze??? - np przez jakis przewód podciśnieniowy - sprawdz czy są szczelne ( podobno dobry sposób psyknac gdzies przy tych przewodach jakims dezodorantem - jak obroty wzrosna to tam trzeba szukac.........

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czy jak padnie zawór EGR to nie powinien tego pokazać komputer?

Jak całkiem padnie elektryka egr-a, to powinien.

Jeśli chcesz wyeliminować egr-a jako sprawcę, to go odłącz i jeździj ze świecącą kontrolką silnika.

Komputer wtedy nie będzie go brał pod uwagę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, jak wyłacze silnik z wysokimi obrotami rzędu 2500 - 3000 i samochód postoi całą noc i rano go odpalam to czasami obroty są rzędu 1500, a czasami takie jak przy wyłączeniu, tak jakby zapamiętywał ostatnie parametry w pamięci.

 

Wydaje mi się że gdyby brał lewe powietrze, to odpalałby normalnie i po jakimś czasie obroty by wzrastały, ale są to tylko moje domysły mogę się mylić.

 

A gdyby np. nie domykała się do końca przepustnica, to mogły by pojawiać się takie objawy??

 

[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 08:19 ]

I jeszcze jedno, przed chwilą odpiąłem EGR, odłączyłem aku na chwilę i odpaliłem auto, obroty ładnie spadły do 800, jak stał, przejechałem dosłownie kilka metrów i po wciśnięciu sprzęgła znowu na 2500.

 

Tak więc chyba to nie EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności