Skocz do zawartości

Wzrastają obroty po wciśnięciu sprzęgła


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Wariujące obroty nie zepsują czujnika.

Odłącz czujnik map (wyjmij wtyczkę) i zobacz jaki będzie efekt.

Skoro silnik się uruchamia to korbowy jeszcze działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

A za co odpowiada ten czujnik obrotów wału korbowego?

Jak autko juz odpali na wolnych obrotach to delikatnie nim szarpie, ja mam wrażenie jakby jeden cyliner nie palił (podobny efekt) czy takie objawy moga pochodzić od tego czujnika?

A inny objaw to juz opisywałem że jak na trasie wcisąłem sprzegło to obroty spadły mi do minimum i auto zgasło, może to od tego czujnika?

 

[ Dodano: Nie Lip 26, 2009 16:59 ]

i jeszcze przy okazji gdzie jest ten czujnik w 1.6 16V X16XEL?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A za co odpowiada ten czujnik obrotów wału korbowego?

Informuje sterownik o położeniu tłoka względem GMP.

jak na trasie wcisąłem sprzegło to obroty spadły mi do minimum i auto zgasło

Tu raczej czujnik podciśnienia Map.

 

Czujnik wału korbowego jest przy kole pasowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziękuje

 

zobacze najpierw co się będzie działo jak odłącze czujnik map.

 

[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 08:16 ]

Czujnik Map można wyeliminować, podmieniłem na nowy i dalej to samo.

 

Teraz kolej na sondę Lambda....

 

[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 11:54 ]

Zaślepiłem też EGR, o dziwo udało się od góry choć dostęp bardzo trudny. Trwało to jakąś godzinę ale udało się. Teraz zobaczę jak się będzie auto sprawowało. Słychać teraz takie delikatne cykanie, ale przypuszczam, że to grzybek uderza o podkładkę.

 

[ Dodano: Sro Lip 29, 2009 14:36 ]

Ani nowy czujnik Map, ani zaślepienie zaworu EGr nic niedało, usterka jak była tak jest. Może teraz faktycznie spróbuje z sondą Lambda.

 

Zauważyłem jeszcze jedno, jeżeli już jest dobrze to na zimnym silniku do momentu osiągnięcia 90 stopni, później zaczynają się jaja z obrotami. Dzisiaj na trasie jak wcisnąłem sprzęgło podczas jazdy to obroty spadały a po chwili włącał się chcek, tak sprawdzałem kilka razy i za każym razem kontrolka się zapalała. Ale jak wjechałem do miasta, jedne światła, drugie światła i obroty znowu 3500 - 4000, a na trasie czasami same się jakoś ustawiają...:)

 

tylko zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego czasami jak wyłącze silnik i odpale ponownie obroty są prawidłowe, a czasami takie jak przed wyłączeniem tzn. wysokie. Dlaczego raz to działa a raz nie???

 

[ Dodano: Pią Lip 31, 2009 11:22 ]

:shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Zaślepiłem też EGR, o dziwo udało się od góry choć dostęp bardzo trudny. Trwało to jakąś godzinę ale udało się. Teraz zobaczę jak się będzie auto sprawowało. Słychać teraz takie delikatne cykanie, ale przypuszczam, że to grzybek uderza o podkładkę.

 

Grzybek nie może stukac o podkładkę.

Zrób otwór w podkładce, żeby mógł się wysuwać bez przeszkód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zaślepienie EGR ani odłączenie nic nie dało jest w pełni sprawny, dlatego będe usuwał tą zaślepkę.

 

A jak sprawdzić czy to nie wina komputera ?

 

Ostatnio jeszcze pojawia się łąd 0120 czyli czujnik przepustnicy, ale tak samo się działo jak nie wywalało tego błędu, przez jakiś miesiąc wcześniej, a w dodatku raz już wymieniałem...

 

[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 10:41 ]

Mam jeszcze pytanie, czy jak będę ewentualnie zmieniał komputer to czy wszystkie oznaczenia muszą się zgadzać?

 

Mój komputer ma oznaczenia: 16214259/ JU/ D96019/ BXAW

 

Znalazłem podobny komputer z innym oznaczeniem ostatniej serii cyfr (tj. zamiast BXAW jest BZKY) reszta się zgadza.

 

Dziękuję

 

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 08:12 ]

:beer:

 

[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 08:17 ]

Witam ponownie

 

Tym postem zamykam temat, ponieważ po długich i ciężkich poszukiwaniach auto jest naprawione i nie ma już problemu z obrotami.

Całym winowajcą był kabel zasilający czujnik położenia przepustnicy, na którym było zwarcie (takie informacje otrzymałem od mechanika). Została wymieniona cała przepustnica, czujnik i teraz wszystko jest ok.

 

Pozdrawiam

 

i nie życzę nikomu problemów z obrotami :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności