Skocz do zawartości

Opel Vectra C GTS 3.0 V6 Y30DT


Gość mloody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Temat rzeka. Moja VC z dnia na dzień dostała na leb. Tryb awaryjny, brak mocy, kopci w ch.. Wcześniej miała zawiechy. Tzn wciskam gaz i odcina ją, trzymam lekko gaz i jedzie. Odwieszało się jak dawałem w piz... Mechanik mówił przepływka- wymieniona. Wszystkie czujniki + zawory- wymienione. Kolektory i egr poczyszczone, egr sprawny. Ostatnio wymieniałem filtry i przewody paliwowe plastik-odpowietrzenie dla cierpliwych, ale fajny i szybki sposób znalazłem po 2 akumulatorach. Przed 'awaria' moc miała ale kopcila na czarno jak stara. Zaślepiony egr, części z allegro pod Y30DT.  Stwierdziłem, ze tak bedzie lepiej, nie usuwajac w ECU.

Błędy :
P1235,

P0380.

Nie wymieniłem tylko zawór turbiny, gówno z 2 węzykami i cylindrem jedynie stary i posklejany w NIE UŻYWAMY SŁÓW WULGARNYCH, przykrecany do kolektora. Egr na 2 wtyczki, po zaślepieniu fizycznym jeździł, mimo iz ponoć trzeba go wylaczyc go w ECU a tego nie zrobiłem. Zaslepiony egr i chłodnica spalin.

Staty na luzie, na automacie D nie ma szans bo ciągle ma 1000-1100 obrotów a po wciśnięciu hamulca ma normal 700-750.

DTC_CNT 1

LOAD_PCT 2%

ECT 87*

MAP 93 kPa

RMP 1010

FRP 30000-40000 kPa

IAT 56*

MAF 21.21 g\s

OBDSUP EOBD

Dodam, że mmechanik ch.. ktory wymieniał mi rurki przewodów paliwowych nie dokrecił ich i wywaliło z nich 20l ropy przez 2 dni. HELP

W skrócie. Jeździła ale waliła na czarno. Rozebralem, wypalilem kolektory i wyczysciłem EGR. Wymieniłem gruche od turbo bo byla dziurawa bo kumpel po blancie chciał rozbierać turbo mlotkiem( sama gruszke z czujnikiem jakims), ciegno turbiny przykrecone na wzór starego +- nie dam se ręki odciąć. Czujniki MAP SENSOR na kolektorze, przepływka, filtry, czujnik temp spalin, temp wody, czujnik na listwie CR, nowa przep, wymienione z auta które jezdzilo idealnie i miało 70k przebiegu. 2 dni kręcenia i opowiedzenia. Wkoncu odpalia. Tryb awaryjny. Stuka coś, puka i kopci i 1000 obrotów i nie ma mocy. Dzisiaj zauważyłem rope ktora leci z 2 wtryskow i rurki z otworem która zasila listwe wtryskowa DENSO Y30DT. Teraz kopci na siwo. Błędy takie jak opisalem, logi też. Jutro dokrece te wtryski i wymysle jakas uszczelkę pod ten przewód zasilający pompe CR, kiedys byla tam uszczelka podwójna laczona aluminiowa a teraz uszczelka z Lecha i kapie. Pomocy. Egr odslepic? Ma 2 wtyczki i może ECU bierze ja dalej pod uwagę. Dwa bledy P1235, coś z paliwem i coś właśnie z zaworem.

Nic wiecej nie bylo robione.

 

 

 

Kolega przeczyta regulamin odnośnie pisowni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co dałeś jako ,,logi,, to tylko zapis czegoś tam.

Logi się robi w całości.

Jest opisane na forum

 

 

 

Przy błędzie P1235 masz do sprawdzenia przewód czarno-czerwony pin 4 w czujniku doładowania.

Oraz czerwony , pin 2.

On jest połączony w ten sposób że ten przewód zasila czujnik ciśnienia szyny , 2 czujniki zawirowania , przepustnicę ,EGR , czujnik ciśnienia doładowania i idzie do sterownika silnika do pinu 98 

2020-09-06_090909.jpg

 

Do tego przy tym błędzie pin 101 w tej wtyczce idzie przez tą wtyczkę 

 

 

2020-09-06_091028.jpg

 

 

 

 

Do przepustnicy do pinu 5 kolor biały.

 

 

 

 

 

 

 

Błąd P0380 to błąd przekaźnika czasu żarzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Rafał1983

Witam auto Vectra C 3.0d V6 automat błąd p 1235, wskakuje po koło 10 sekund pracy na biegu jałowym , turbo zregenerowane z nową gruchą ustawioną na 100% dobrze na starej i nowej turbinie ten sam błąd jak skasuje go pojadę, to czasami błąd wywali po 10 sekundach czasem po 1 minucie jazdy, nie wiem za bardzo co dalej robić, nakieruje mnie tu jakiś fachowiec co sprawdzić dalej, podciśnienia dobre co mam sprawdzić dalej 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał1983

a dziwi mnie to ze błąd wyskakuje już na biegu jałowym dosłownie do 10 sek podnosi wtedy troszkę obroty jak przechodzi w tryb awaryjny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał1983

Dziękuje ci Adam teraz wiem od czego chociaż zacząć, nieumiejętnie szukałem to fakt, tylko już  na rysunku mi się nie podobają komputery ja mam jakby jeden przykręcony pod maską od strony prawej (czyli pasażera) moja vectra to 2004r 2959cm3 130kW

na gruszce są 3 piny faktycznie było by super jak bym miał schemat sprawdził bym sobie czy do komputera idzie ( czy jest przejście kabli) sygnał

Na komputerze tym przykręconym nad egrem zauważyłem napis ISUZU, czy ktoś z forum jest mi w stanie pomóc i udostępnić taki schemat, może faktycznie tam będzie problem z góry bardzo dziękuje 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności