Skocz do zawartości

Z17DTH brak przyspieszenia,niedoładowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Panowie mam pewien problem,może ktoś bardziej doświadczony mógłby mnie naprowadzić o co kaman.

Pacjent to Meriva 2005 r  Z17DTH 

Auto kiepsko przyspiesza,a praktycznie wcale tak do ok 2300 obr/min,po przekroczeniu tych obrotów dostaje ciągu.

Pod op-comem błędów brak.

Z tego co zauważyłem to po odpaleniu silnika sztanga od turbo nie jest dociągana do końca.

Zmierzone podciśnienie wakuometrem :

na wyjściu z pompy vac -0,9bar

* przed zaworem regulacji doładowania  -0,9bar

* na gruszce -0,3bar

 

po pominięciu zaworu i podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę,sztanga zaciągana na max

kierownice chodzą lekko bez oporu,

rezystancja zaworu turbiny 16 Ohm,napięcie na wtyczce zaworu ( + z wtyczki,masa z silnika) takie jak na aku 

 

załączam logi z 3 biegu ...może ktoś coś podpowie

nie wiem gdzie szukać przyczyny ..czy sterowanie zaworem ? ECU ? jest też różnica w ciśnieniu paliwa,ale czy to jest przyczyna czy skutek innego problemu ? A może takie różnice nie mają wpływu na zachowanie samochodu ? 

 

Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli 

Z 17 DTH.csv

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90873-z17dth-brak-przyspieszenianiedo%C5%82adowanie/
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, meryCD napisał:

na gruszce -0,3bar

 

po pominięciu zaworu i podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę,sztanga zaciągana na max

 

A jakie wtedy podciśnienie na gruszcze.

Gruszka może powoli przepuszczać ale wydajna pompa Vacum daje sobie radę.

 

Live data Twój to haos.

 

Czy nie lepiej i czytelniej zrobić tak aby nikt nie musiał się doszukiwać?

 

 

Zeszyt1.xls

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90873-z17dth-brak-przyspieszenianiedo%C5%82adowanie/#findComment-725901
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, adam1954 napisał:

 

A jakie wtedy podciśnienie na gruszcze.

Gruszka może powoli przepuszczać ale wydajna pompa Vacum daje sobie radę.

 

przy pominięciu zaworu na gruszce jest tyle samo co na pompie -0,9bar

 

 

 

47 minut temu, adam1954 napisał:

Live data Twój to haos.

 

racja...mój błąd ...wrzuciłem nieuporządkowane...u siebie jak otwieram to office calc sam układa kolumny

 

47 minut temu, adam1954 napisał:

 

Czy nie lepiej i czytelniej zrobić tak aby nikt nie musiał się doszukiwać?

 

 

 

na pewno lepiej i czytelniej...masz rację...mea culpa ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90873-z17dth-brak-przyspieszenianiedo%C5%82adowanie/#findComment-725905
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, meryCD napisał:

przy pominięciu zaworu na gruszce jest tyle samo co na pompie -0,9bar

 

To wychodziło by że gruszka jest sprawna a zaworek upuszcza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90873-z17dth-brak-przyspieszenianiedo%C5%82adowanie/#findComment-725907
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adam1954 napisał:

 

To wychodziło by że gruszka jest sprawna a zaworek upuszcza.

 

gruszka sprawna,zawór podmieniony na inny (używka) ...efekt dokładnie ten sam....jeden z zaworów rozebrany,membrana cała,rdzeń chodzi lekko bez oporu,kanaliki drożne...

następnie złożony i podłączony do auta....podciśnienie na wyjściu dalej  -0,3bar

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90873-z17dth-brak-przyspieszenianiedo%C5%82adowanie/#findComment-725910
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić przejście od wtyczki tego elektrozaworu do wtyczki ecm. Podciśnienie powinno być na poziomie -0.7 na wężyku do gruszki jakie podaje EZ. Wężyki  sprawdzałeś czy podmieniałes? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90873-z17dth-brak-przyspieszenianiedo%C5%82adowanie/#findComment-725912
Udostępnij na innych stronach

Wężyki były podmienione...bez efektu...jutro spróbuję sprawdzić połączenie ze sterownika do zaworu.

 

 

Jeżeli okaże się ok to pozostaje sam sterownik ? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90873-z17dth-brak-przyspieszenianiedo%C5%82adowanie/#findComment-725914
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy wtyczkami jest ciągłość przewodu ,nie ma załamań ani przetarć.

 

Panowie...może ktoś się orientuje czy wysterowanie początkowe elektrozaworu można zaprogramować w sterowniku silnika ? A może sygnał o tym jak bardzo zawór ma być wysterowany jest zależny jeszcze od czegoś innego ? Nie wiem czy czepiać się sterownika czy przyczyna leży gdzie indziej ...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90873-z17dth-brak-przyspieszenianiedo%C5%82adowanie/#findComment-725923
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności