Gość meryCD Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 Witam wszystkich, Panowie mam pewien problem,może ktoś bardziej doświadczony mógłby mnie naprowadzić o co kaman. Pacjent to Meriva 2005 r Z17DTH Auto kiepsko przyspiesza,a praktycznie wcale tak do ok 2300 obr/min,po przekroczeniu tych obrotów dostaje ciągu. Pod op-comem błędów brak. Z tego co zauważyłem to po odpaleniu silnika sztanga od turbo nie jest dociągana do końca. Zmierzone podciśnienie wakuometrem : * na wyjściu z pompy vac -0,9bar * przed zaworem regulacji doładowania -0,9bar * na gruszce -0,3bar po pominięciu zaworu i podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę,sztanga zaciągana na max kierownice chodzą lekko bez oporu, rezystancja zaworu turbiny 16 Ohm,napięcie na wtyczce zaworu ( + z wtyczki,masa z silnika) takie jak na aku załączam logi z 3 biegu ...może ktoś coś podpowie nie wiem gdzie szukać przyczyny ..czy sterowanie zaworem ? ECU ? jest też różnica w ciśnieniu paliwa,ale czy to jest przyczyna czy skutek innego problemu ? A może takie różnice nie mają wpływu na zachowanie samochodu ? Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli Z 17 DTH.csv   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 1 godzinę temu, meryCD napisał: na gruszce -0,3bar po pominięciu zaworu i podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę,sztanga zaciągana na max A jakie wtedy podciśnienie na gruszcze. Gruszka może powoli przepuszczać ale wydajna pompa Vacum daje sobie radę. Live data Twój to haos. Czy nie lepiej i czytelniej zrobić tak aby nikt nie musiał się doszukiwać? Zeszyt1.xls   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość meryCD Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 47 minut temu, adam1954 napisał: A jakie wtedy podciśnienie na gruszcze. Gruszka może powoli przepuszczać ale wydajna pompa Vacum daje sobie radę. przy pominięciu zaworu na gruszce jest tyle samo co na pompie -0,9bar 47 minut temu, adam1954 napisał: Live data Twój to haos. racja...mój błąd ...wrzuciłem nieuporządkowane...u siebie jak otwieram to office calc sam układa kolumny 47 minut temu, adam1954 napisał: Czy nie lepiej i czytelniej zrobić tak aby nikt nie musiał się doszukiwać? na pewno lepiej i czytelniej...masz rację...mea culpa   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 38 minut temu, meryCD napisał: przy pominięciu zaworu na gruszce jest tyle samo co na pompie -0,9bar To wychodziło by że gruszka jest sprawna a zaworek upuszcza.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość meryCD Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 4 godziny temu, adam1954 napisał: To wychodziło by że gruszka jest sprawna a zaworek upuszcza. gruszka sprawna,zawór podmieniony na inny (używka) ...efekt dokładnie ten sam....jeden z zaworów rozebrany,membrana cała,rdzeń chodzi lekko bez oporu,kanaliki drożne... następnie złożony i podłączony do auta....podciśnienie na wyjściu dalej -0,3bar   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić przejście od wtyczki tego elektrozaworu do wtyczki ecm. Podciśnienie powinno być na poziomie -0.7 na wężyku do gruszki jakie podaje EZ. Wężyki sprawdzałeś czy podmieniałes?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość meryCD Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 Wężyki były podmienione...bez efektu...jutro spróbuję sprawdzić połączenie ze sterownika do zaworu. Jeżeli okaże się ok to pozostaje sam sterownik ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość meryCD Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Pomiędzy wtyczkami jest ciągłość przewodu ,nie ma załamań ani przetarć. Panowie...może ktoś się orientuje czy wysterowanie początkowe elektrozaworu można zaprogramować w sterowniku silnika ? A może sygnał o tym jak bardzo zawór ma być wysterowany jest zależny jeszcze od czegoś innego ? Nie wiem czy czepiać się sterownika czy przyczyna leży gdzie indziej ...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.