Skocz do zawartości

Z17DTH brak przyspieszenia,niedoładowanie


Gość meryCD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Panowie mam pewien problem,może ktoś bardziej doświadczony mógłby mnie naprowadzić o co kaman.

Pacjent to Meriva 2005 r  Z17DTH 

Auto kiepsko przyspiesza,a praktycznie wcale tak do ok 2300 obr/min,po przekroczeniu tych obrotów dostaje ciągu.

Pod op-comem błędów brak.

Z tego co zauważyłem to po odpaleniu silnika sztanga od turbo nie jest dociągana do końca.

Zmierzone podciśnienie wakuometrem :

na wyjściu z pompy vac -0,9bar

* przed zaworem regulacji doładowania  -0,9bar

* na gruszce -0,3bar

 

po pominięciu zaworu i podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę,sztanga zaciągana na max

kierownice chodzą lekko bez oporu,

rezystancja zaworu turbiny 16 Ohm,napięcie na wtyczce zaworu ( + z wtyczki,masa z silnika) takie jak na aku 

 

załączam logi z 3 biegu ...może ktoś coś podpowie

nie wiem gdzie szukać przyczyny ..czy sterowanie zaworem ? ECU ? jest też różnica w ciśnieniu paliwa,ale czy to jest przyczyna czy skutek innego problemu ? A może takie różnice nie mają wpływu na zachowanie samochodu ? 

 

Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli 

Z 17 DTH.csv

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, meryCD napisał:

na gruszce -0,3bar

 

po pominięciu zaworu i podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę,sztanga zaciągana na max

 

A jakie wtedy podciśnienie na gruszcze.

Gruszka może powoli przepuszczać ale wydajna pompa Vacum daje sobie radę.

 

Live data Twój to haos.

 

Czy nie lepiej i czytelniej zrobić tak aby nikt nie musiał się doszukiwać?

 

 

Zeszyt1.xls

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, adam1954 napisał:

 

A jakie wtedy podciśnienie na gruszcze.

Gruszka może powoli przepuszczać ale wydajna pompa Vacum daje sobie radę.

 

przy pominięciu zaworu na gruszce jest tyle samo co na pompie -0,9bar

 

 

 

47 minut temu, adam1954 napisał:

Live data Twój to haos.

 

racja...mój błąd ...wrzuciłem nieuporządkowane...u siebie jak otwieram to office calc sam układa kolumny

 

47 minut temu, adam1954 napisał:

 

Czy nie lepiej i czytelniej zrobić tak aby nikt nie musiał się doszukiwać?

 

 

 

na pewno lepiej i czytelniej...masz rację...mea culpa ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, meryCD napisał:

przy pominięciu zaworu na gruszce jest tyle samo co na pompie -0,9bar

 

To wychodziło by że gruszka jest sprawna a zaworek upuszcza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adam1954 napisał:

 

To wychodziło by że gruszka jest sprawna a zaworek upuszcza.

 

gruszka sprawna,zawór podmieniony na inny (używka) ...efekt dokładnie ten sam....jeden z zaworów rozebrany,membrana cała,rdzeń chodzi lekko bez oporu,kanaliki drożne...

następnie złożony i podłączony do auta....podciśnienie na wyjściu dalej  -0,3bar

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić przejście od wtyczki tego elektrozaworu do wtyczki ecm. Podciśnienie powinno być na poziomie -0.7 na wężyku do gruszki jakie podaje EZ. Wężyki  sprawdzałeś czy podmieniałes? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki były podmienione...bez efektu...jutro spróbuję sprawdzić połączenie ze sterownika do zaworu.

 

 

Jeżeli okaże się ok to pozostaje sam sterownik ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy wtyczkami jest ciągłość przewodu ,nie ma załamań ani przetarć.

 

Panowie...może ktoś się orientuje czy wysterowanie początkowe elektrozaworu można zaprogramować w sterowniku silnika ? A może sygnał o tym jak bardzo zawór ma być wysterowany jest zależny jeszcze od czegoś innego ? Nie wiem czy czepiać się sterownika czy przyczyna leży gdzie indziej ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności