Skocz do zawartości

Przeprogramowanie sterownika silnika Z17DTL


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie przeprogramowania funkcji w sterowniku silnika w Astrze G 2003/4 1,7 CDTI 80 Km (Z17DTL).
Chodzi o to czy da się to zrobić po kablu czy niestety trzeba wybebeszyć z auta komputer i robić to "na krótko"?
Konkretnie chodzi o zmianę dot. EGR. ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90967-przeprogramowanie-sterownika-silnika-z17dtl/
Udostępnij na innych stronach

Nic oszukiwać. Trzeba zmienić dane binarne we wsadzie EPROMu. Sterownik do wyjęcia i na stół.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90967-przeprogramowanie-sterownika-silnika-z17dtl/#findComment-726222
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, maersk napisał:

Ale jaką zmianę żeby sterownik co widział ??  napisz dokładnie co masz zamiar zrobić ? zaślepiłeś i chcesz oszukać sterownik ???

Dokładnie tak. Chodzi o wyprogramowanie EGR.

11 godzin temu, ArKos napisał:

Nic oszukiwać. Trzeba zmienić dane binarne we wsadzie EPROMu. Sterownik do wyjęcia i na stół.

 

O to mi chodziło. Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90967-przeprogramowanie-sterownika-silnika-z17dtl/#findComment-726228
Udostępnij na innych stronach

Wyślij sterownik do jakiegoś ogarniętego tunera i zrobi ci to za 200-300 zł. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90967-przeprogramowanie-sterownika-silnika-z17dtl/#findComment-726234
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 18.09.2020 o 18:48, wesol napisał:

Wyślij sterownik do jakiegoś ogarniętego tunera i zrobi ci to za 200-300 zł. 

Odwiedziłem 2 tunnerów i też do tego doszli. Niestety po kabelku brak komunikacji, sterownik się nie identyfikuje. Sprawa na razie czeka na ciąg dalszy...
Tymczasem założyłem "fiatowską" zaślepkę (z dziurą). Komputer nie wchodzi w tryb awaryjny i i zginęło dymienie przy przyspieszaniu, które skłoniło mnie do zajęcia się tematem. Jednak, nadal jest lekkie szarpanie przy odpuszczaniu gazu i czasami leciutkie poszarpywanie w okolicach 2000 obrotów. EGR był kilka tys. km temu czyszczony, więc podejrzewam przycinanie się jego cewki. 
I tu pytanie: Czy robiliście kiedyś czyszczenie takiej cewki? Czy metoda opisana w tym artykule sprawdzi się w mojej Astrze?
https://turbodiesel.hswg.pl/czyszczenie-zaworu-egr-w-silnikach-fiat-1-9-multijet/?fbclid=IwAR0s4SxQchkQsg1eEfQisu-rWHOmFPBv44F1TaLhATJ-EeWgvXHbo8P3D7k

Edytowane przez kolor1

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90967-przeprogramowanie-sterownika-silnika-z17dtl/#findComment-726522
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności