Gość Carismo Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 Dzień dobry, Mam problem z z18xer +LPG. Silnik po odpaleniu pracuje na 3 cylindry, wyskakuje check. Auto pracuje na 3 cylindry do momentu aż skasuje błąd za pomocą elm327 - wtedy jest normalnie. Auto ma ok mapy wtryskowe, niedawno był u gazownika. Kzfr dizliują przez jakieś 2s po odpaleniu. Świece mają ok 10 tys km, cewka 30tys. Olej zmieniany co 10tys na motyl x cess. Oprócz tych objawów podczas jazdy na biegu przy prędkościach od 70km/h słuchać grzechotanie/rezonans od strony silnika, ma luzie dźwięk nie występuje. Proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 11 godzin temu, Carismo napisał: Auto pracuje na 3 cylindry do momentu aż skasuje błąd Jaki? 11 godzin temu, Carismo napisał: Auto ma ok mapy wtryskowe, Pokaż jakie. Jak sprawdziłeś że są ok? 11 godzin temu, Carismo napisał: Kzfr dizliują przez jakieś 2s po odpaleniu. Poczytaj o nich . Było na forum już nie raz pisane co trzeba zrobić. 11 godzin temu, Carismo napisał: niedawno był u gazownika I co gazownik zrobił? Sprawdził jak bardzo zajechał zawory przez złą regulację LPG? Kiedy był mierzony luz zaworowy? Jakie luzy wyszły?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carismo Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 Luzy nie były sprawdzane przeze mnie, myślę że nigdy nikt nie były. Mapy były sprawdzane przez gazownika, ja się na tym nie znam, ale było to w zeszłym tygodniu. Błąd to p0303 cylinder 3 misfire detected. O kołach czytałem nie raz, sitek nie ma, jedyne co to można wymienić, czego wolałbym nie robić. Rozumiem że szykować się na upalony zawór?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 Na pewno na kontrolę luzu a potem zobaczysz. Na pewno wyłączenie LPG i 100-200 km na Pb.Czy się poprawi? Sam możesz sprawdzić jak układają się korekty Pb na benzynie i jak na LPG, kupując ELMa i pierwszy lepszy program na smarfona. I wtedy możesz powiedzieć jak bardzo gazownik spieprzył regulację   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carismo Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 (edytowane) Korekty są do 8%, na benzynie jeździłem co nie spowodowało żadnych zmian. Edytowane 9 Października 2020 przez Carismo   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 Na benzynie jeżdżenie i sprawdzanie korekt. Na postoju oraz podczas jazdy korekty się sprawdza. I potem tak samo na LPG .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carismo Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Sprawdziłem korekty i znalazłem możliwe że sedno problemu - korekty na gazie przy postoju max 4%, na postoju podobnie. Na benzynie podczas jazdy do +12% na postoju 8%, wszystkie korekty na plusie (maksymalne wartości dla krótkoterminwej). długoterminowe w granicach 1,5-3%. Problem w tym że auto chodzi na 3 cylindry podczas przełączenia na benzyne. Wcześniej tego nie zauważyłem, teraz tak. Nieważne czy silnik ciepły czy zimny zawsze na benzynie jest błąd zapłonu cylindra 3. Czy może to być problem z wtryskiwaczem benzyny? Czy można je pozamieniać żeby sprawdzić czy to ten problem? Co do luzów zaworowych w piątek zostaną zmierzone.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 2 godziny temu, Carismo napisał: Nieważne czy silnik ciepły czy zimny zawsze na benzynie jest błąd zapłonu cylindra 3. Czy może to być problem z wtryskiwaczem benzyny? Czy można je pozamieniać żeby sprawdzić czy to ten problem? No to trochę późno ta informacja - od tego trzeba było zacząć. Zamień miejscami wtryskiwacze i pewnie wypadanie będzie na tym co zamieniłeś. A jeżeli dalej na 3 to wina może leżeć we wtyczce wtrysku 3 cylindra.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 3 godziny temu, Carismo napisał: Problem w tym że auto chodzi na 3 cylindry podczas przełączenia na benzyne. Przełączania na LPG chyba z benzyny? Lub gaz miesza. Trzeba przyglądnąć się jak sterownik LPG przełącza i co się dzieje z wtryskiwaczami LPG. Korekty się jednak też różnią i gazownik twierdzi że wyregulował LPG. Teraz sam widzisz że nie do końca   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carismo Opublikowano 17 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2020 (edytowane) Mój mechanik uznał że auto ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych - nie dał się przekonać że nie. Ciśnienie sprężania takie samo na każdym cylindrze do. Faktycznie uszkodzony jest wtryskiwacz. Dziękuję za pomoc oraz mam jeszcze jedno pytanie, gdzie na Śląsku porządnie wyreguluje gaz oraz luzy zaworowe? Z tego co widzę to nie jest to taka prosta procedura. Edytowane 17 Października 2020 przez Carismo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.