Skocz do zawartości

Corsa D 1,2 XEP błąd P0344


Gość tujek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent: Corsa D 1,2 XEP 2007r.

Pełen rozrząd wraz z pompą wody, świecami i uszczelkami wymieniony przez mechanika w sierpniu przy użyciu blokad. Rozrząd był już u krańca życia i sam z siebie wywalał błędy na czujniku.

Po złożeniu do kupy niestety wywala błąd: P0344 z adnotacją: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit intemittent

 

Zmieniłem czujnik na nowy marki BOSH, niestety nie przyniosło to żadnego efektu. Rozebrane ponownie, sprawdzenie blokadami czy wszystko ok i wymieniona tarczka czujnika (było podejrzenie, że stara była zużyta przez luźny łańcuch). Niestety poprawy nie ma. Silnik na wolnych obrotach niekiedy podskakuje, podczas jazdy czasami traci trochę mocy.

Jakieś sugestie co jeszcze można by sprawdzić? Dobija mnie ten samochód... z Corsą C tylu problemów nie było...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem wtyczkę, wizualnie wygląda ok, czy idzie ją jakoś sprawdzić na zasadzie jest przejście nie ma, bez rozbierania komputera?

Edytowane przez tujek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wypiąć wtyczkę i wpiąć się miernikiem w piny we wtyczce? Będzie prąd pomimo, że kabel będzie rozpięty i fizycznie nie podpięty do silnika? Prąd podaje komputer?

Trzeci przypadek pokazuje by wtyczka była spięta? Jak wtedy pomierzyć? Cienkie kabelki wypuścić z wtyczki i wpiąć do czujnika?

Dzięki za reakcje :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba słabo szukasz - Pozycja 22 na fotce w linku - https://opel.7zap.com/pl/car/s07/p/1/1-9/#22

Z czujnika wałków idzie wiązka do sterownika silnika (ECU).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Udałosię namierzyć ECU, ale dostęp jest bardzo słaby...

Przy wypięciu tej dłuższej wtyczki znika masa na czujniku, więc zakładam ,że chodzi o nią. Ale z powodu braku dojścia nie było jak pomierzyć wszystkich pinów - opis ze strony https://warsztat.pl/artykuly/schemat-elektryczny-opel-corsa-latwiejsza-naprawa-dzieki-cennym-wskazowkom,64537,bm9uZSE2NDUzNyEhbm93b2N6ZXNueXdhcnN6dGF0LnBsL2FydHlrdWx5L29zdGF0bmkvb2xlamUvNTk się nie sprawdził - nawet masa się nie zgadzała nie mówiąc o ilości pinów...

Niestety z powodu fatalnego dostepu nie bardzo idzie pomierzyć wszystkich pinów, dlatego przy użyciu szpileczki wpieliśmy się tuż za czujnikiem i już wiemy że jest sprawny, otwory od razu zakleiłem silikonem by nie bruździło nic dalej... Czy ktoś z Państwa ma moze lepsza rozpiskę do tej wtyczki, ewentualnie pomysł jak sie tam dostać? Rozbierać wszystko co jest na górze?

Edytowane przez tujek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znika masa bo to sterownik steruje masą.

Ty miałeś ,,przedwonić,, przewody idące od sterownika do czujnika

Czyli A21 do pinu 1 we wtyczce czujnika

A4 do pinu 2 

A3 do pinu 3

 

 

A jakim cudem chciałbyś aby wtyczka od silnika 1,3 pasowała pinami do 1.2.

Nie widzisz różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności