Skocz do zawartości

Z18XER błąd P0365 klekot KZFR


Gość Nerwowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów,

 

Pacjent: Z18XER 140hp

Objawy: auto stało się mułem (szczególnie 3 bieg i wyżej), ciągle klekoczą koła zmiennych faz rozrządu (wcześniej tylko stukały przez kilka sekund przy zimnym starcie).

Błędy odczytane z kodów błyskowych: P0420 oraz P0365. Check stale się świeci. Po podłączeniu interfejsu i usunięciu błędów powraca tylko błąd P0365 do tego ciągle hałasują KZFR przy tym błędzie. 

 

Byłem przekonany, że winne są temu KZFR, jednak po odczytaniu błędów zgłupiałem. Gdybym miał błąd P0014 to sprawa byłaby jasna, posypane koła. 

Miał ktoś taki przypadek wśród posiadaczy Z18XER? 

Kompletny rozrząd wymieniony 3 miesiące temu, przejechał ponad 4k km. 

 

Przebieg silnika 195k km, koła ZFR oryginalne.

Olej: 5w40 Motul zgodny z Dexos 2. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, adam1954 napisał:

Jakie masz cisnienie oleju.

Sitka z zaworków KZFR zdjęte?

Szczerze mówiąc to nie mierzyłem ciśnienia, sitka z zaworów nie są zdjęte. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Nerwowy napisał:

Kompletny rozrząd wymieniony 3 miesiące temu, przejechał ponad 4k km. 

 

Przebieg silnika 195k km, koła ZFR oryginalne.

Olej: 5w40 Motul zgodny z Dexos 2. 

Ale czekaj to koła KZFR były wymieniane razem z rozrządem czy od fabryki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rafalgrzegorz napisał:

Ale czekaj to koła KZFR były wymieniane razem z rozrządem czy od fabryki.

Został wymieniony tylko rozrząd wraz z pompą wody, koła ZFR są fabryczne nie zmieniane. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jeszcze jedno, w momencie zimnego startu koła zachowują się jak wcześniej tj. Przez 2 sekundy jest charakterystyczny dźwięk pracy kół na sucho po czym ustaje. Silnik pracuje cicho bez problemu, co do mocy to czuć lekkie szarpanie silnikiem w momencie przyspieszania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROBLEM (MAM NADZIEJĘ) TYMCZASOWO ROZWIĄZANY. 

Miałem dziś chwilę żeby zajrzeć pod maskę, wyczyściłem wszystkie kostki instalacji, w tym czujnika położenia wału. Po uruchomieniu zapłonu usunąłem błędy, które po odpaleniu wróciły. Wkręciłem silnik na 4k RPM i wszystkie błędy zniknęły, auto odzyskało poprzednią moc. KZFR przestały stale stukać, jest tak jak było przed awarią. Zrobiłem z 30km w międzyczasie gasząc i odpalając pojazd, żaden błąd nie powrócił. 

Zobaczymy na jak długo, w wolnym dniu zabiorę się za demontaż elektrozaworów i wyjęcie sitek. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności