krystek90 Opublikowano 28 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 W tej Merivie nie ma kluczyka w bagażniku. Jak dobrze rozumiem, zamknięcie klapy powoduje mechaniczną blokadę. Mogę odłączyć akumulator, zamknięcie klapy zatrzaskuję klapę bez tego. Elektryczne jest tylko otwarcie zamka i to nie działa. Przekaźnik ten w zdjęciu sprawdziłem i on odpowiada za zamek w bagażniku. Czytałem o przekaźniku K42F, ale gdzie on się znajduję? Nie znalazłem nigdzie informacji. Tak samo K24A. Nie ma w książce Sam Naprawiam Meriva opisanego tego. Ona dotyczy wersji przed Liftem, a tutaj elektryka jest trochę inna. W instrukcji samochodu są tylko bezpieczniki, a nie przekaźniki. Ten na zdjęciu jest w miejscu 33.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Ja Tobie podaję właśnie dla FL To ten przekaźnik K24A to ten w środkowym rzędzie Według schematu masz właśnie jak pisałem .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystek90 Opublikowano 6 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2021 Dzień dobry, W tygodniu nagle sam z siebie zaczął przycisk działać, ale tak gdzieś w piątek przestał. W związku z tym zakładam jakąś wilgoć na przewodach, uszkodzone przewody, raczej nie przekaźnik, chociaż wiadomo nie można wykluczyć. Zauważyłem z książki Sam Naprawiam Meriva A, różnice w instalacji elektrycznej dla wersji przed i po Liftem. W wersji mojej (Lift), idzie masa z centralki przez X14, a w książce Sam Naprawiam jest X2. Dalej tak samo X16, X44 czyli przelotka przez bagażnik Mogę wiedzieć gdzie znajduje się te złącze X-14? W którym miejscu to jest? W załączniku dołączam dla innych forumowiczów schemat instalacji wraz z opisem przekaźników pod siedzeniem pasażera, znaleziono na czeskim forum i przetłumaczone ręcznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2021 Jest na słupku przednim przy lewej nodze kierowcy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2021 38 minut temu, krystek90 napisał: W związku z tym zakładam jakąś wilgoć na przewodach, uszkodzone przewody, raczej nie przekaźnik, chociaż wiadomo nie można wykluczyć. Newralgiczna jest przelotka . Przewody pękają w różnych miejscach. Trzeba się im dobrze przyglądnąć.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystek90 Opublikowano 3 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Witam, Po dłuższej przerwie wróciłem do tematu. Przycisk nie działa cały czas od otwieranie tylnej klapy Określiłem następujące rzeczy: - po sprawdzeniu złącza na tylnym lewym słupku od strony bagażnika jest przejście między przyciskiem jak i złączem do tego miejsca - przelotkę między klapą bagażnika sprawdziłem jest przejście zarówno od słupka (za) jak i przed (przyciskiem) - po podłączeniu 12V do siłownika który odblokowuje rygiel bagażnika działa ten mechaniczny siłownik - sprawdzenie połączenie masa przycisk przelotka działa - bezpieczniki K24F sprawny Wychodzi na to, że komputer nie podaję +12V do rygla od blokady bagażnika. W żadnym wypadku. Obecnie zakładam: - uszkodzenie od przelotki od tylnego słupka do komputera. Czy jest tam jakieś newralgiczne miejsce jeszcze po drodze? - przez uszkodzoną przelotkę między klapką bagażnika nastąpiło uszkodzenie w module komfortu i już nigdy sygnał nie pójdzie - przez inne zwarcie - np. przelotka drzwi, jest jakieś zwarcie w module komfortu. To możliwe? Nie za bardzo widzi mi się rozbierać wszystkie drzwi. Wszystkie rygle, centralny działa poprawnie adam1954 Czy mogę prosić o rozpiskę tego złącza X-14, tych pinów?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Zasilanie wychodzi z modułu sterującego nadwozia X45 pin 34 przewód brązowo- biały Nie ma takiej typowej rozpiski pinów w X14 Tam jest pin 34 odpowiedzialny za otwieranie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystek90 Opublikowano 3 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Zasilanie, pin 34 to rozumiem, że do tego siłownika? A pin od przycisku bagażnika też tam jest z schematu wyżej wynika, z czy wiesz może który to? Ten moduł X-45 znajduje się po lewej stronie w podszybiu od strony kierowcy? Czy jest do niego jakiś dostęp i do tej wtyczki co podesłałeś bez rozbierania pół auta?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 X45 jest pod kratką w podszybiu. Pod lewą wycieraczką szyby Nie mam więcej danych   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystek90 Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Dzisiaj wymieniłem cały przewód od przelotki, o taki: Niestety nic to nie dało. Przycisk klapy dalej nie działa. Nie wiem gdzie dalej newralgiczne miejsce jest. Chyba tylko komputer w podszybiu. Czy podłączenia pod komputer np. OP-COM cokolwiek da? On powie które obwody są otwarte? Zastanawiam się czy może być np. uszkodzenie w drzwiach i przez to bagażnik nie działać. Ale centralny zamek w drzwiach działa poprawnie. Głośniki też. Z schematu wynika, że to nie zależny obwód masa od przycisku klapy bagażnika. Nie mam pomysłu co to może być. Czy na zdjęciu tutaj widać wtyczkę X-14? Nie ma tam w przewodach żadnej wilgoci, zaśniedziałych wtyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.