Skocz do zawartości

zafira - jaki silnik


Gość AdMer

Rekomendowane odpowiedzi

przymierzam się do zakupu zafiry  cena ok max 23 tys    , mam na oku 1.7cdti   125KM   oraz 1.9cdti 150KM     przebiegi 160 , 180tys   pytanie  który silnik jest mniej problematyczny  ( wiadomo  dwumas,turbo ,rozrząd)   ,  który jest  łatwiejszy w naprawie   w razie awarii,    ,  zastanawiam się tez nad 1.8 benzyna  i  zamontować gaz  - ale  czy  montaż gazu przy przebiegu  auta ok 180tys  benzynowego ???  ma sens .

Ogólnie  zafira pasuje mi gabarytowo  - duży rodzinny wan  ,  rozważałem tez opla combo  ale  ponoć silnik 1,6 cdti   podobno nie za bardzo  ?  sam nie wiem  -  proszę o poradę  

wszystkie  auta w tym budżecie są w podobnym stanie i roczniku i wyposażeniu  .

Przy okazji  co daje  przycisk SPORT  - oczywiście wiem ze auto się jakby utwardza zawieszenie , i komputer chyba daje więcej mocy   - ale czy w praktyce  w razie  awarii  nie jest to  kosztowna zabawka ???    , biorę pod uwagę pakiet startowy 2 tys   

wszystkie  porady  , uwagi  będą  mile widziane  

Pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AdMer napisał:

zastanawiam się tez nad 1.8 benzyna  i  zamontować gaz  - ale  czy  montaż gazu przy przebiegu  auta ok 180tys  benzynowego ???  ma sens .

Przebieg o niczym nie świadczy.

Jezeli będzie silnik zadbany to dobry gazownik i po sprawie

1 godzinę temu, AdMer napisał:

Przy okazji  co daje  przycisk SPORT  - oczywiście wiem ze auto się jakby utwardza zawieszenie , i komputer chyba daje więcej mocy   - ale czy w praktyce  w razie  awarii  nie jest to  kosztowna zabawka ???    , biorę pod uwagę pakiet startowy 2 tys   

Każda elektronika się będzie psuć.

Pytanie kiedy jak poważnie.

Nikt Ci nie powie czy u Ciebie będzie lepiej czy gorzej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Może ja coś od siebie dołożę.

Mam w domu 2 Zośki  - "A" 2001/2 i "B" 2009/10.

"A" ma silnik Z18XE 92KW 125KM.

Prosty sinik z głowicą 16 zaworową pasek rozrządu napędza też pompę cieczy chłodzącej, dobrze przyjmuje LPG (zawory na hydropopychaczach).

Może nie jest to jakiś demon prędkości ale dość sprawnie pozwala się poruszać nawet z prędkościami autostradowymi i zadowala się średnio 10-11l LPG na 100km przy takiej jeździe.

Autko w środku jest dość dobrze wygłuszone, nie słychać żadnych trzasków, pisków czy innych odgłosów.

Natomiast "B" - silnik Z 18 XER  103KW, 140KM - rozrząd z KZFR i zawory bez hydro.

Czyli wymiana rozrządu jest droższa ze względu na ceny samego rozrządu plus koła KZFR i zaworki do nich.

Co do LPG - dobry gaziarz zamontuje i wystroi i jest oki ale warto wcześniej sprawdzić luzy na zaworach i kontrolować średnio co 30 tysięcy km.

Silnik bardziej dynamiczny ale też i więcej zje na 100km beni i LPG. 

Autko ogólnie szybsze ale też i głośniejsze w środku wszystkie plastiki sztywne i twarde które potrafią się odezwać nieprzyjemnym zgrzytaniem i trzaskiem, nie jest to jakoś mega dokuczliwe ale tak mają plastiki montowane na spinki a nie na śrubki.

Na temat diesla się nie wypowiem bo z założenia nie brałem takowych pod uwagę ale przy zakupie używanego bardzo łatwo trafić na minę bo przecież Niemiec czy inny zachodni użytkownik aut z takim silnikiem

sprzedaje takie autko bo ma świadomość że czeka go wydatek na nowe wtryski, pompę, DPF czy inne dość drogie części eksploatacyjne osprzętu nowoczesnego silnika diesla. Na zachodzie nie po to płacą więcej za diesla by ten stał w garażu - on ma zarabiać na siebie - a później jest odsprzedawany na wschód. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzieki  Panowie za opinie  - niestety auto sie sprzedało  i go nie kupiłem a szkoda to była ciekawa sztuka ( był to samochód firmowy fabryki opla )  .

Przy okazji zwiększył sie budżet   i jestem juz  przy ZAFIRA C  2.0 130KM  albo INSYGNIA 2.0 130KM    wiem diesle   - ale to dość ciężkie auta 

Pyt 1. - czy ten silnik  jest mocno problematyczne  w naprawie  ????  w razie "W"    

Pyt 2  - troche z innej beczki  - czy chevrolet cruzer   w wersji  1.4  140KM  benzyna  to ten sam co w astrze  ( tym jeżdziłem astra z fabrycznym gazem  ) 

Pyt 3 -  czy chevrolet cruzer w wersji 1.7  130KM    to ten sam co w  oplu  ? 

Pyt.4  który silnik 1.7  130KM  czy 2.0 130 KM   jest waszym zdaniem  lepszy : łatwiejszy i tańszy w naprawie , serwisowaniu     

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności