Skocz do zawartości

Pobór prądu


Gość Hadron44

Rekomendowane odpowiedzi

 Dzień dobry. Opel zafira 1.8 b. 2007, 140 km. Proszę o sugestię. Pobór prądu na postoju związany z wyświetlaczem. Po odpięciu bezpiecznika(nr 36) odpowiadającego za wyświetlacz wciąż mam pobór prądu, cykliczny, co 15 minut, około 0,68 a. Pobór ustaje tylko po odpięciu wyświetlacza. Wydawało by się sprawa prosta,wymiana wyświetlacza. Nie do końca, kupiłem drugi wyświetlacz, wymieniłem, pobór prądu taki sam. Problemem tym, z przerwami zajmuję się blisko rok. Próbowałem już wielu kombinacji i ewidentnie prąd ustaje tylko po odłączeniu wyświetlacza. Podejrzewam że problem może być wiązce. Ale nie zamierzam dokopywać się do tego, Nie mam na to wiedzy. Mam do Was pytanie bo może już ktoś to robił : Jak zrobić obejście żeby po wyłączeniu samochodu, było odcięcie z wyświetlaczem? I czy wogóle jest to możliwe? Chodzi mi o to żeby nie trzeba było go za każdym razem odpinać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki, Ale chyba coś o czym piszesz zrobiłem przed chwilą tzn. odłączyłem radio, a podłączyłem wyświetlacz. Pobór wciąż był, cykliczny, tyle że o połowę mniejszy. Z wyjęciem bezpiecznika 35 chyba będzie podobny efekt? 

Edytowane przez Hadron44

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem. Obojętne czy wyciągałem bezpiecznik 35 czy odpiąłem radio, czy robiłem jedno i drugie na raz. Wciąż jest pobór, tyle, że o połowę mniejszy,ale w tym samym 15 minutowym odstępie czasowym. Tylko odpięty wyświetlacz zatrzymuje pobór. Tylko dlaczego kiedy go zamieniłem na inny, to wciąż jest pobór? Nie ogarniam. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz opcom?

Popatrz w ustawieniach czy w UEC i REC masz zaznaczoną optymalizację prądu spoczynkowego.

Jaki masz wyświetlacz?

CID, GID?

Ja bym przetrzepał wszystkie moduły w aucie pod kątem programowania wszystkich linii CAN.

 

Bo może coś jest błędnie zaprogramowane i on tego szuka.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomysły. Mam op coma, tyle że klona. I akurat nie łączy mi z modułami uec i rec. Mam wyświetlacz BID, teraz już nawet dwa :) Na tym trzepaniu modułów pod kątem programowania lini can nic a nic się nie znam. Chodź może to dobry trop, mój kolega który dużo bardziej ogarnia niż ja, jest podobnego zdania, że może to coś z programowaniem, bo zachowana jest cykliczność poboru. Póki co miałem kilka błędów:U2208-00 CAN-BUS,-brak komunikacji z elektr. układem sterowania klimatyzacji. U2201, U2206, U2117 czyli brak komunikacji magistrali can. Z tym że wszystkie dało się wykasować, może spowodowane są moim ciągłym odłączaniem aku i wyświetlacza. Mam jeszcze jeden błąd który wiem skąd mi się bierze, a mianowicie: Jak zwiększam klimatyzację, bo ostatnio upały, po chwili jak samochód pod maską złapie temp. to pojawia mi się kontrolka samochód z kluczykiem i błąd PO 482-06 czyli obwód wentylatora 3 stopień regulacji. Napięcie za niskie. Ale ten błąd chyba nie ma powiązania z poborem prądu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2021 o 21:47, ja37 napisał:

Masz opcom?

Popatrz w ustawieniach czy w UEC i REC masz zaznaczoną optymalizację prądu spoczynkowego.

Jaki masz wyświetlacz?

CID, GID?

Ja bym przetrzepał wszystkie moduły w aucie pod kątem programowania wszystkich linii CAN.

 

Bo może coś jest błędnie zaprogramowane i on tego szuka.

Dzięki za pomoc. 

zoraj o 22:46

Od początku klon op com nie łączył mi z 4 modułami :1 IPC ECU (sterownik zestawu wskaźników) 2 SDM (poduszka powietrzna) 3 UEC i REC w pozostałych modułach śmiga. Więc albo opcom walnięty albo walnięta elektryka w smochodzie, albo oprogramowanie.  Wywala mi też błędy CAN-BUS, ale ciągle coś odłączam i podłączam to może dlatego. Posiedziałem trochę na op comie w smochodzie. Zaglądałem w dostępne opcje i znalazłem w module UEH że nie mogę zmienić komputer na dostępny-występuje ( potocznie odblokowanie komputera pokładowego) jest to opcja na szaro, nie dostępna, a najlepsze jest to że ja mam aktywowany komputer pokładowy. To samo z klimą, mam klimę a w opcjach w op comie nie mogę zmienić na dostępna. Ciekawe czy to wina klona czy czegoś innego. To samo tyczy się telefonu komórkowego, mam interfejs a w opcjach - nie występuje. Rozpisałem się. Dzięki za pomoc. Czy to może mieć jakieś znaczenie? 

CID, GID?

 

A jak przetrzepac moduły pod kątem oprogramowanie linii CAN? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności