Skocz do zawartości

CORSA D 1.2xep gaśnie przy zwalnianiu, limit obrotów 4500


Gość robertoszym

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robertoszym

Cześć,

potrzebuję pomocy w rozwikłaniu zagadki problemów w Corsie mojej małżonki. 

Silnik 1.2xep przy zwalnianiu gaśnie, dzieje się to raz na 100-200 km, po tym trzeba pokręcić kilka dobry obrotów zanim zapali. 

Po odpaleniu mam jakby limiter obrotów na 4500. Nie ważne czy na postoju czy na biegu, silnik nie chce się wkręcać wyżej, jak by miał odcinkę. 

W trakcie tych akcji nie wyskakuje żaden check 

 

Do tej pory co zrobiłem:

-wymieniłem węże podciśnień spękane,

-wymieniłem MAP sensor,

-czyściłem przepustnicę bez ściągania,

-wymienione świece zapłonowe

-wymieniona kaseta na nową bosha

 

 

Przyznam szczerze jestem już trochę załamany. Serdecznie proszę o wskazówki co mógłbym jeszcze sprawdzić.

Do dyspozycji mam ielm327 na bluetooth, kupiłem też op-coma z chin 1.99 ale nie udało mi się go połączyć z autem.

 

Za każdą podpowiedź z góry dziękuję

Edytowane przez robertoszym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie cyrki w starszych autach powodował czujnik położenia wałka rozrządu.

Uruchom tego opcoma, i podejrzyj, czy on pokazuje obroty, czy nie żyje.

Możesz spróbować elm i torque, tylko tu nie jestem pewny, czy akurat na to bedziesz miał podgląd.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertoszym
26 minut temu, ja37 napisał:

Takie cyrki w starszych autach powodował czujnik położenia wałka rozrządu.

Uruchom tego opcoma, i podejrzyj, czy on pokazuje obroty, czy nie żyje.

Możesz spróbować elm i torque, tylko tu nie jestem pewny, czy akurat na to bedziesz miał podgląd.

 

Dziekuję za pomoc, równolegle 2 inne osoby na FB też piszą że to czujnik położenia wałka rozrządu. Wyjąłem włąsnie swój, spisałem numery i zamówiłem nowy boscha. Jak założę to dam znać czy pomogło. Jeszcze raz dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertoszym
Godzinę temu, ja37 napisał:

Takie cyrki w starszych autach powodował czujnik położenia wałka rozrządu.

Uruchom tego opcoma, i podejrzyj, czy on pokazuje obroty, czy nie żyje.

Możesz spróbować elm i torque, tylko tu nie jestem pewny, czy akurat na to bedziesz miał podgląd.

 

podpowiesz może czy w tym silniku jest tez czujnik położenia wału? jeżeli tak to gdzie? bo na razie zlokalizowałem ten tylko od wałka rozrządu na

górze w głowicy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, robertoszym napisał:

kupiłem też op-coma z chin 1.99 ale nie udało mi się go połączyć z autem.

Poczytaj o Opcomie i będziesz wiedział co zrobić 

 

https://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertoszym

Wymieniłem czujniki połorzenia wałka rozrządu i położenia wału. Na razie zrobiłem 120km i wygląda to ok. Zobaczymy w dłuższym czasie. Dziękuję za pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności