Maniek91 Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 Witajcie, Szukam rozwiązania mojego problemu, a być może ktoś z was miał podobnie. A więc... Po zakupie samochodu falowały w nim obroty więc zmieniłem zawór SCV na nowy - Falowania ustały, ale nie programowałem małej dawki paliwa - spalanie chwilowe jest na poziomie 0.8-0.9 (chyba że na zimnym to 1,2-1,4) Po około tygodniu jazdy wyskoczył magiczny komunikat "awaria pojazdu" oraz "moc ograniczona", a po podpięciu Aśki pod komputer wyskoczyły P0400, P0403, P0,404 Szybkie wyszukiwanie u wujka googla i znalazłem że oznacza to problem z EGR. Na początku nie było "checka" a błąd pojawiał się co jakiś czas nieregularnie. W wolnej chwili pooglądałem tutoriale czyszczenia tego ustrojstwa i zabrałem się za czyszczenie. Wyczyściłem: - EGR -Kanał pod EGR - dolot (?) - Przepustnica? - Map sensor Niestety problem pojawia się dalej i powoli rozkładam z tym ręce Zaobserowałem że w momencie kiedy wyskoczy błąd to obroty wskakują na 1000 RPM a co dziwne w momencie kiedy wcisnę hamulec to spadają na ~800 RPM po puszczeniu znów ~1000RPM Jakieś pomysły? Ktoś miał podobnie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 16 minut temu, Maniek91 napisał: Wyczyściłem: - EGR -Kanał pod EGR - dolot (?) To teraz trzeba sprawdzać dalej , czyli wiązka i sam EGR czy działa. Czyli diagnostyka na komputerze ( obserwowanie parametrów pracy)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luceo2 Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 Ja miałem podobnie, ale w astrze h zawór EGR nie domykał się nawet po wyczyszczeniu, trzeba było wymienić na nowy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek91 Opublikowano 30 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 2 godziny temu, adam1954 napisał: To teraz trzeba sprawdzać dalej , czyli wiązka i sam EGR czy działa. Czyli diagnostyka na komputerze ( obserwowanie parametrów pracy) rozwiniesz temat sprawdzania wiązki ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 Co tu rozwijać? Sprawdzanie czy przewody mają przejscie i nie mają zwarcia. Od EGR do sterownika silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek91 Opublikowano 30 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 12 minut temu, adam1954 napisał: Co tu rozwijać? Sprawdzanie czy przewody mają przejscie i nie mają zwarcia. Od EGR do sterownika silnika Miałem na myśli pinout wiązki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 Schematy musisz poszukać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek91 Opublikowano 1 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2021 Sprawdziłem dziś pod komputerem ustawienia EGR. Porządnie wychylenie EGR miało być 30% a komputer odczytywał 0 więc nie wiem czy może nie zacina się elektromagnes ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 Pytanie jak czysciles EGR. Jest dosyć kapryśny przy czyszczeniu i żeby dobrze go wyczyścić w tym aucie trzeba się trochę nastarac , rozruszałes grzybek czy tylko myłeś? Zadałeś mu na teście 30% a pokazuje 0 to albo lepiej wyczyścić albo wymiana.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek91 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 W dniu 4.12.2021 o 10:08, Marcin 83 napisał: Pytanie jak czysciles EGR. Jest dosyć kapryśny przy czyszczeniu i żeby dobrze go wyczyścić w tym aucie trzeba się trochę nastarac , rozruszałes grzybek czy tylko myłeś? Zadałeś mu na teście 30% a pokazuje 0 to albo lepiej wyczyścić albo wymiana. Dziś rozebrałem go ponownie żeby sprawdzić i udokumentować czyszczenie bo może coś przegapiłem. Zostal rozebrany na części pierwsze i wyczyszczony główny element, ten grzybek wyczyszczony na błysk. Po podłączeniu do kompa zrobiłem test EGR czy komputer steruje i wypycha grzybka - działa, ale na pomiarach wyskakuje mi coś takiego - nie znam się na tym więc nie wiem ale wydaje mi się że.parametry są złe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.