Skocz do zawartości

1.2 80 km Z12XEP - falujące obroty w wilgotne dni/problem z ruszeniem


Gość daniel_socho

Rekomendowane odpowiedzi

Gość daniel_socho

Witajcie, od wczoraj wertuję forum, zdobyłem sporo wiedzy, ale przyszedł czas się zarejestrować i jednak poprosić o pomoc.

Problem jest w Opel Corsa C, 2006 r, 1.2 80 km 240 000 przebiegu + LPG.

Tylko na kompletnie zimnym silniku i w wilgotne dni Corsa odpala (zawsze bez problemu), ale trzyma obroty 900-1050, które falują (czasami chodzi na 3 garach i wyczuwalne są wibracje). Włączam światła, sprzęgło, pierwszy bieg i naprawdę sporo muszę się napracować pedałem gazu wkręcając ją na ok 3-4 k obrotów żeby ruszyła. W bardzo wilgotne dni, gdy było sporo śniegu i temperatura delikatnie dodatnia proces ruszenia jaki opisałem muszę powtarzać ze 3 razy (gaśnie przy próbie ruszenia). Często gdy wkręcam ją na te 3-4 k obrotów to silnik nie reaguje, zaczyna mulić.

Po przejechaniu kilku kilometrów zjawisko problemu podczas uruchamiania ustaje, ale czy to na PB czy na LPG utrzymuje obroty rzędu 550-650.

Elektryk stwierdził wykręcając świece, że coś jest nie tak na jednym cylindrze - zalecił wymianę świec. Świece wymienione na NGK, ale problem pozostał. Zalecił wymianę cewki, która swoje kosztuje i tak chętnie jak świec jej nie wymienię :)

Zjawisko nie występuje w cieple suche dni, aczkolwiek po rozgrzaniu utrzymuje moim zdaniem za niskie obroty (550-650).

Coś byście poradzili ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

A sprawdzane było ciśnienie na cylindrach (kompresja)?

Autko jeździ na LPG - czy dodajesz coś do paliwa żeby wtryski benzyny były w dobrej kondycji. Czasem robisz kilkadziesiąt km na samej beni by ECU się poustawiał - chodzi o mapy, czyszczenie wtrysków beni i takie tam.

Czy sprawdzałeś jak wyglądają końcówki cewek które wkładasz na świece? Możliwe że trzeba  którąś zmienić - chodzi mi o coś takiego jak na tej aukcji - https://allegro.pl/oferta/fajki-cewki-zaplonowej-opel-corsa-d-e-astra-j-adam-11077845763

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość daniel_socho

Kompresja nie była sprawdzana.

Instalacja jest sekwencyjna z dotryskiem PB, więc zakładałem, że mnie to nie dotyczyło. Średnio raz na miesiąc przełączało się na LPG dopiero po 30, 40 km, więc tutaj upatrywałem tego o czym napisałeś.

Wymiany fajki nie próbowałem, ponieważ myślałem, że to element nie rozbieralny, ale to dziś będę musiał sprawdzić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, daniel_socho napisał:

Instalacja jest sekwencyjna z dotryskiem PB, więc zakładałem, że mnie to nie dotyczyło.

Nie zakładj tylko zrób 100 km na samym Pb i zobacz czy się poprawiło.

 

Godzinę temu, daniel_socho napisał:

Średnio raz na miesiąc przełączało się na LPG dopiero po 30, 40 km, więc tutaj upatrywałem tego o czym napisałeś.

Jaką masz ustawioną temp. przełączania.

Sprawdzałeś jak odpala na awaryjnym odpalaniu tylko na samym LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość daniel_socho
2 godziny temu, adam1954 napisał:

Nie zakładj tylko zrób 100 km na samym Pb i zobacz czy się poprawiło.

Ok, zrobię dłuższą trasę w week bo akurat będzie okazja ku temu.

 

2 godziny temu, adam1954 napisał:

Jaką masz ustawioną temp. przełączania.

Sprawdzałeś jak odpala na awaryjnym odpalaniu tylko na samym LPG.

Auto mam od trzech miesięcy, mam w planach podjechać do gazownika by wymienił filterki i sprawdził instalację LPG. Nie wiem przy jakiej temp się przełącza (to można sprawdzić po podłączeniu do kompa ?), a co do uruchamiania awaryjnego na samym lpg to mógłbyś to opisać w kilku słowach jak to zrobić żeby było bezpieczne dla instalacji - to moje pierwsze auto z lpg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to opisane w instrukcji obsługi Twojego LPG.

Sprawdź jaki masz sterownik LPG i poszukaj do niego instrukcji.

Przeważnie jest tak że włączasz kluczyk na zapłon , naciskasz na przycisk w stacyjce LPG i przekręcasz kluczykiem na start( rozrusznik)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość daniel_socho

Kolega odebrał używaną cewkę ze szrotu i niestety to nie ona jest przyczyną problemów.

W papierach odszukałem, że na gazie to auto przejechało już 160 000 km od 2013 roku. Reduktor: Elpigaz Cometa-i, komputer: Elpigaz Stella Maris. Po odpaleniu awaryjnym na lpg w mojej ocenie obroty mniej falują, jednak żeby wynik był miarodajny to muszę to zrobić rano, gdy silnik jest kompletnie zimny. Mogę próbować go odpalić rano przy -2 stopniach na lpg ? Nie popsuję czegoś ?

Poniżej wklejam link jak wyglądają świece, które wykręciłem z auta 3 dni temu:

https://zapodaj.net/1ee3b3ed06d03.jpg.html

Sprawdziłem ładowanie akumulatora na klemach i wychodzi 14,5-14,6 - robiłem to miernikiem za 25 pln.

Nagrałem film z pracy silnika po minucie od uruchomienia, moim zdaniem coś klika w okolicach przepustnicy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, daniel_socho napisał:

odpalić rano przy -2 stopniach na lpg ? Nie popsuję czegoś ?

 

Nie jedź tylko od razu bo może przymarznąć redutor.

Ale tak można .Ja w Favoricie ( była na gaźniku) odpalałem na LPG do -10 stC.i nic się nie dzialo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość daniel_socho

Dziś rano odpaliłem awaryjnie na lpg i to samo. Obroty falują na jałowym, auto kiepsko reaguje na pedał gazu, trzeba wachlować pedałem gazu żeby nie zgasło by w ogóle ruszyć. Po kilku km zjawisko mijai można normalnie ruszać.

Dzis i jutro jeżdżę tylko na pb i ciekawy jestem poniedzialkowego poranka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, daniel_socho napisał:

Dziś rano odpaliłem awaryjnie na lpg i to samo. Obroty falują na jałowym, auto kiepsko reaguje na pedał gazu,

Część wspólna to elekrtyka.

Czyli czujnik wału , wałka , przepustnicy i sterownik silnika 

Najlepiej podłacz do komputera i przy odpalaniu sprawdzaj parametry pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności