Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, walczę z błędem o którym napisano już chyba wszystko. Błąd wskazuje na awarie obwodu.  Zaczęło się od tego że wyskoczył błąd po kilku dniach sam się skasował a następnie znów wyskoczył i od tego momentu już się stale świeci.Po połączeniu się do ECU sonda pierwsza pracuje i oscyluje w granicach od 0,2 do 0,8V, natomiast druga  (której tyczy się błąd) po odpaleniu ma 0,45V i zaraz spada po trochu do 0V. Przy przygazowaniu czasami skoczy na 0,1 lub 0,13V. Gaszę silnik odczekam 1 minutę i znów ma 0,45V i powtórka. To raczej niepoprawna praca sondy ? Jednak błąd wskazuje na awarie obwodu. Kupiłem używaną sondę i efekt ten sam. Proszę o porady będę szukał do skutku

 

1 minutę temu, Tomasz1981 napisał:

po odpaleniu ma 0,45V

Tak ma być .

To jest napięcie referencyjne na samym początku pracy silnika.

 

2 minuty temu, Tomasz1981 napisał:

Jednak błąd wskazuje na awarie obwodu. Kupiłem używaną sondę i efekt ten sam. Proszę o porady będę szukał do skutku

 

No i tutaj jest problem.

Obwód to całość .

Sonda + przewody +sterownik

A błąd P0136 to obwód grzałki.

 

 

Sugerujesz że problem leży w obwodzie grzałki ? znaczy nie dochodzi napięcie do niej ?

 

Sugeruję?

Piszę tylko czego tyczy błąd.

Trzeba sprawdzić czy na zasilanie i czy ma minus ze sterownika silnika.

Na razie to nawet nie wiemy jaki to silnik

 

Już poprawiłem profil. Silnik to Z16XE. Podejdę miernikiem i sprawdzę na zapalonym silniku czy dochodzi napięcie. Bezpiecznik już sprawdzałem i jest sprawny - znalazłem w sieci że to 14.

Edytowane przez Tomasz1981

 

Tak F14 .

Zasila zaworek par paliwa , EGR oraz dwie sondy (grzałki)

Nie musisz odpalać wystarczy włączyć zapłon i sprawdzić czy jest napięcie na przewodzie w pinie nr 1 

 

Dzięki za wskazówki. jutro wejdę pod auto i sprawdzę. Sonda na pewno miała dobrą grzałkę bo przed wkręceniem sprawdzianem i miała na obwodzie 8 Ohm

 

To zostaje albo przewód masowy albo sterownik

 

Byłem sprawdzić i jest piękne 12.2V a więc zasilanie dochodzi.  Zapomniałem dodać że błąd pokazuje się po skasowaniu go dopiero po kilkudziesięciu kilometrach tak mniej więcej po 30km. Poniżej screen z odczytu błędu.

 

Screenshot_20220327-162340.jpg

 

Podłączyłem się dziś Op-com'em i nadal jest błąd P0136 - (2) O2 sensor za niskie napięcie obwodu/mieszanka uboga. Zastanawiam się czy może mieć na to wpływ praca EGR. Tak teraz skojarzyłem ze zawsze po odpaleniu było go słychać tak jakby dwa razy otworzył się i zamknął  a teraz od jakiegoś czasu właśnie nie. Nawet test zrobiłem ale nie wydał żadnego dźwięku pracy. Poniżej screeny błędu oraz EGR. W EGR oprócz zmiany AKTYWNY na NIEAKTYWNY i z 100% na 0% nic więcej się nie zmienia i nie słychać żadnej pracy. Czy może byc to jego winą i czy można go jakoś sprawdzić ? CO myślicie ?

 

3.jpg.91b08afeb726011ffde55bd78336cc1c.jpg

 

1.thumb.jpg.b02be648d7411e9d2f1e4f996dac4c30.jpg

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności