Tomasz1981 Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Witam, walczę z błędem o którym napisano już chyba wszystko. Błąd wskazuje na awarie obwodu. Zaczęło się od tego że wyskoczył błąd po kilku dniach sam się skasował a następnie znów wyskoczył i od tego momentu już się stale świeci.Po połączeniu się do ECU sonda pierwsza pracuje i oscyluje w granicach od 0,2 do 0,8V, natomiast druga (której tyczy się błąd) po odpaleniu ma 0,45V i zaraz spada po trochu do 0V. Przy przygazowaniu czasami skoczy na 0,1 lub 0,13V. Gaszę silnik odczekam 1 minutę i znów ma 0,45V i powtórka. To raczej niepoprawna praca sondy ? Jednak błąd wskazuje na awarie obwodu. Kupiłem używaną sondę i efekt ten sam. Proszę o porady będę szukał do skutku   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 1 minutę temu, Tomasz1981 napisał: po odpaleniu ma 0,45V Tak ma być . To jest napięcie referencyjne na samym początku pracy silnika. 2 minuty temu, Tomasz1981 napisał: Jednak błąd wskazuje na awarie obwodu. Kupiłem używaną sondę i efekt ten sam. Proszę o porady będę szukał do skutku No i tutaj jest problem. Obwód to całość . Sonda + przewody +sterownik A błąd P0136 to obwód grzałki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz1981 Opublikowano 27 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Sugerujesz że problem leży w obwodzie grzałki ? znaczy nie dochodzi napięcie do niej ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Sugeruję? Piszę tylko czego tyczy błąd. Trzeba sprawdzić czy na zasilanie i czy ma minus ze sterownika silnika. Na razie to nawet nie wiemy jaki to silnik   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz1981 Opublikowano 27 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 (edytowane) Już poprawiłem profil. Silnik to Z16XE. Podejdę miernikiem i sprawdzę na zapalonym silniku czy dochodzi napięcie. Bezpiecznik już sprawdzałem i jest sprawny - znalazłem w sieci że to 14. Edytowane 27 Marca 2022 przez Tomasz1981   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Tak F14 . Zasila zaworek par paliwa , EGR oraz dwie sondy (grzałki) Nie musisz odpalać wystarczy włączyć zapłon i sprawdzić czy jest napięcie na przewodzie w pinie nr 1   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz1981 Opublikowano 27 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Dzięki za wskazówki. jutro wejdę pod auto i sprawdzę. Sonda na pewno miała dobrą grzałkę bo przed wkręceniem sprawdzianem i miała na obwodzie 8 Ohm   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 To zostaje albo przewód masowy albo sterownik   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz1981 Opublikowano 27 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Byłem sprawdzić i jest piękne 12.2V a więc zasilanie dochodzi. Zapomniałem dodać że błąd pokazuje się po skasowaniu go dopiero po kilkudziesięciu kilometrach tak mniej więcej po 30km. Poniżej screen z odczytu błędu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz1981 Opublikowano 30 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 Podłączyłem się dziś Op-com'em i nadal jest błąd P0136 - (2) O2 sensor za niskie napięcie obwodu/mieszanka uboga. Zastanawiam się czy może mieć na to wpływ praca EGR. Tak teraz skojarzyłem ze zawsze po odpaleniu było go słychać tak jakby dwa razy otworzył się i zamknął a teraz od jakiegoś czasu właśnie nie. Nawet test zrobiłem ale nie wydał żadnego dźwięku pracy. Poniżej screeny błędu oraz EGR. W EGR oprócz zmiany AKTYWNY na NIEAKTYWNY i z 100% na 0% nic więcej się nie zmienia i nie słychać żadnej pracy. Czy może byc to jego winą i czy można go jakoś sprawdzić ? CO myślicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.