Gość kurgan Opublikowano 2 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2022 Witam Jestem po wymianie tłoczka i uszczelek lewego tylnego zacisku w Vectrze C 1.8 140KM kombi. Odpowietrzanie wydawałoby się zrobione ale pedał miękko wchodzi w podłogę, auto hamuje ale mam wrażenie, że nie jest to tak jak było pierwotnie. Dodatkowo okazało się, że korek zbiorniczka płynu hamulcowego jest pęknięty. Nie wiem ile czasu z tym pęknięciem jeżdżę. Płyn syfiasty i stwierdziłem, że też go wymienię. Kolega ArKos zrobił przewodnik co do odpowietrzania i generalnie opis czytelny i jasny poza zapisem dotyczącym kombi poniżej link do poradnika i cytat tego co jest dla mnie niezbyt jasne. "SAMOCHODY TYPU KOMBI LUB POSIADAJĄCE PRZY BELCE TYLNEJ REGULOWANY KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA KÓŁ TYLNYCH W wypadku takich aut należy przed rozpoczęciem czynności odpowietrzania, w celu zapobieżenia słabemu przepływowi płynu hamulcowego na tył pojazdu: - zdjąć cięgno biegnące od tylnej belki do korektora siły hamowania - ustawić dźwignię korektora tak, jak jest ustawiona przy maksymalnym obciążeniu tylnej osi (umożliwiając tym samym maksymalny przepływ płynu hamulcowego przez korektor)" Mógłby mi to ktoś wyjaśnić. Z góry dziękuję   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94520-odpowietrzanie-hamulc%C3%B3w-w-kombi/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2022 Zapakuj 3 kumpli 120+ na tył i kup im dobre piwo. I wtedy nic nie zdejmuj.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94520-odpowietrzanie-hamulc%C3%B3w-w-kombi/#findComment-749884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2022 10 godzin temu, kurgan napisał: "SAMOCHODY TYPU KOMBI LUB POSIADAJĄCE PRZY BELCE TYLNEJ REGULOWANY KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA KÓŁ TYLNYCH W wypadku takich aut należy przed rozpoczęciem czynności odpowietrzania, w celu zapobieżenia słabemu przepływowi płynu hamulcowego na tył pojazdu: - zdjąć cięgno biegnące od tylnej belki do korektora siły hamowania - ustawić dźwignię korektora tak, jak jest ustawiona przy maksymalnym obciążeniu tylnej osi (umożliwiając tym samym maksymalny przepływ płynu hamulcowego przez korektor)" Mógłby mi to ktoś wyjaśnić. Z góry dziękuję Każde auto ma siłę hamowania ok 70 % na przód i 30 na tył Na tyle siła się zwiększa w zależności od obciążenia. Więc ta instrukcja mówi o tym że jeżeli nie ściągniesz cięgna to masz przyblokowany przepływ płynu i jest możliwość że mogą być problemy z dokładnym odpowietrzeniem tyłu. Opcje więc są dwie Pierwsza to cięgno a druga jak Grześ pisze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94520-odpowietrzanie-hamulc%C3%B3w-w-kombi/#findComment-749894 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.