Skocz do zawartości

Odpowietrzanie hamulców w kombi


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kurgan

Witam

 

Jestem po wymianie tłoczka i uszczelek lewego tylnego zacisku w  Vectrze C 1.8 140KM kombi. Odpowietrzanie wydawałoby się zrobione ale pedał miękko wchodzi w podłogę, auto hamuje ale mam wrażenie, że nie jest to tak jak było pierwotnie. Dodatkowo okazało się, że korek zbiorniczka płynu hamulcowego jest  pęknięty. Nie wiem ile czasu z tym pęknięciem jeżdżę. Płyn syfiasty i stwierdziłem, że też go wymienię. Kolega ArKos zrobił przewodnik co do odpowietrzania i generalnie opis czytelny i jasny poza zapisem dotyczącym kombi poniżej link do poradnika i cytat tego co jest dla mnie niezbyt jasne.

 

"SAMOCHODY TYPU KOMBI LUB POSIADAJĄCE PRZY BELCE TYLNEJ REGULOWANY KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA KÓŁ TYLNYCH

W wypadku takich aut należy przed rozpoczęciem czynności odpowietrzania, w celu zapobieżenia słabemu przepływowi płynu hamulcowego na tył pojazdu:

- zdjąć cięgno biegnące od tylnej belki do korektora siły hamowania

- ustawić dźwignię korektora tak, jak jest ustawiona przy maksymalnym obciążeniu tylnej osi (umożliwiając tym samym maksymalny przepływ płynu hamulcowego przez korektor)"

 

Mógłby mi to ktoś wyjaśnić.

Z góry dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kurgan napisał:

"SAMOCHODY TYPU KOMBI LUB POSIADAJĄCE PRZY BELCE TYLNEJ REGULOWANY KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA KÓŁ TYLNYCH

W wypadku takich aut należy przed rozpoczęciem czynności odpowietrzania, w celu zapobieżenia słabemu przepływowi płynu hamulcowego na tył pojazdu:

- zdjąć cięgno biegnące od tylnej belki do korektora siły hamowania

- ustawić dźwignię korektora tak, jak jest ustawiona przy maksymalnym obciążeniu tylnej osi (umożliwiając tym samym maksymalny przepływ płynu hamulcowego przez korektor)"

 

Mógłby mi to ktoś wyjaśnić.

Z góry dziękuję

 

Każde auto ma siłę hamowania ok 70 % na przód i 30 na tył 

Na tyle siła się zwiększa w zależności od obciążenia.

Więc ta instrukcja mówi o tym że jeżeli nie ściągniesz cięgna to masz przyblokowany przepływ płynu i jest możliwość że mogą być problemy z dokładnym odpowietrzeniem tyłu.

Opcje więc są dwie 

Pierwsza to cięgno  a druga jak Grześ pisze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności