biskvp Opublikowano 27 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2022 (edytowane) Witam. Mój problem zaczął się dziać kilka tygodni temu kiedy to zauważyłem że autko jakoś tak trochę słabiej pali i wydaje mi się że ma ciut niższe obroty. Jeździłem sobie spokojnie bo nic więcej się działo, aż któregoś dnie po odpaleniu i dodaniu gazu zaniepokoił mnie fakt że auto jakoś wchodzi na obroty ale jakoś bardzo powoli a następnie ukazał się check engine. Od razu podłączyłem samochód pod Op-com i przywitały mnie dwa błędy Cytat P0100 - (2) Za niskie napięcie przepływomierza powietrza - obecny P0106 - (F) Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne - nie obecny Błędy udało się usunąć i check znikła, ale po ponownym odpaleniu check'a nie było ale w błędach znów był błąd P0100-2 obecny. Wszedłem w bloki pomiarowe i w dwóch parametrach przepływomierza gdzie jest wartość V i kg/h było 0. W oczekiwaniu na zamówiony sprawny oryginalny przepływomierz autkiem trochę pojeździłem i to co zauważyłem to autko po odpaleniu czasem gasło, czasem podczas jazdy autko nie miało siły jechać po wciśnięciu gazu do dechy ale było też tak że autko się odtykało podczas jazdy i jechało normlanie. W jednym z takich momentów podłączyłem Op-com i w blokach pomiarowych przepływomierz na postoju miał wartość 1,49V i 14kg/h, w błędach był co prawda błąd P0100-2 ale nie obecny, po skasowaniu znikał i jak znów pojeździłem auto znów zaczęło źle jechać a błąd wracał. Przyszedł nowy używany przepływomierz i po jego wymianie wszystkie błędy znikły, lecz auto dalej jeździło źle i po kilku dniach check nie wyskoczył ale Op-com pokazał błąd P0100 - (3) Za słabe wejście obwodu sensora przepływu powietrza - obecny, a po dniu zapalił się check i dodatkowe błędy takie jak: Cytat P0100 - (2) Za niskie napięcie przepływomierza powietrza P0100 - (3) Za słabe wejście obwodu sensora przepływu powietrza P0106 - (F) Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne P0400 - (8) Zawór recyrkulacji spalin zablokowany. Problem z jazdą wygląda następująco, na 1 biegu auto przyśpiesza jakby normalnie, lecz już od drugiego biegu auto zachowuje się dziwnie. Kiedy wrzucimy drugi bieg i wciskamy gaz tak na 15-30% to samochód normlanie przyśpiesza, a kiedy damy gaz bardziej w podłogę to autko jakby nie miało mocy i coś go zatykało. Tak jest na każdym innym biegu, że kiedy gaz leciutko muskamy to autko zbiera się super, a kiedy depczemy to ledwo się rozpędza. Jeśli chodzi o to co już sprawdzałem to jak jak wyżej pisałem, że przepływomierz który jest niby sprawny a co jakiś czas też pokazuje błąd z napięciem, wymieniłem również filtr powietrza, następnie przejrzałem rurę od samego filtra aż do turbiny i nie widać tam żadnych nieszczelności. Sprawdzałem gruszkę wraz z iglicą od turbiny przez podłączenie strzykawki do tej cieniutkiej rurki i tam iglica chodzi poprawnie. Zawór egr by czyszczony i zaślepiony pół roku temu, czujnik doładowania wyczyściłem kilka dni temu. Nie mam już pomysłu gdzie szukać usterki, w internecie nie znalazłem żadnych informacji o bliźniaczym problemie. Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem lub ma jakiś pomysł. Z góry dziękuję Edytowane 28 Czerwca 2022 przez biskvp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94875-b%C5%82%C4%85d-p0100-oraz-brak-mocy-13-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 Miałem też 0100 ale w benzynie. Znalazłem naderwany kabel przy samej wtyczce przepływomierza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94875-b%C5%82%C4%85d-p0100-oraz-brak-mocy-13-cdti/#findComment-752784 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biskvp Opublikowano 28 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 Niestety całą wiązkę obejrzałem i nie znalazłem najmniejszej skazy kabla, dodatkowo samą wtyczkę wyczyściłem preparatem contakt.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94875-b%C5%82%C4%85d-p0100-oraz-brak-mocy-13-cdti/#findComment-752786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 21 minut temu, biskvp napisał: Niestety całą wiązkę obejrzałem i nie znalazłem najmniejszej skazy kabla A pomierzyłeś przelot przewodów ? Pomierzyłeś sygnały wychodzące ze sterownika silnika ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94875-b%C5%82%C4%85d-p0100-oraz-brak-mocy-13-cdti/#findComment-752790 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 Ten błąd nie musi być tylko od przepłwyki. Lewe powietrze w dolocie (od przepływki do głowicy), zaworek par paliwa , przewody podciśnieniowe , sonda lambda(to może zamiennie czyli błąd sondy wywołany przepływką i odwrotnie) 9 godzin temu, biskvp napisał: w internecie nie znalazłem żadnych informacji o bliźniaczym problemie. A to to co? Poczekajmy może mati11294 coś podpowie w temacie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94875-b%C5%82%C4%85d-p0100-oraz-brak-mocy-13-cdti/#findComment-752793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biskvp Opublikowano 28 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 Nie mierzyłem prądu, ponieważ w blokach pomiarowych kiedy sprawdzam prąd i kg/h to są takie same jak w moim Combo 1.3 CDTI. Nie wiem czemu tylko co jakiś czas zanika ten prąd. W jaki sposób sprawdzić przelot kabli?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94875-b%C5%82%C4%85d-p0100-oraz-brak-mocy-13-cdti/#findComment-752794 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 Miernikiem Przepływka na pinie 2 zasilana jest z bezpiecznika 32 5A i tym samym bezpiecznikiem jest zasilany czujnik seperatora wody Pozostałe sygnaly idą przepływka -sterownik 1 - 62 5 - 56 4 - 38 3 - 34   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94875-b%C5%82%C4%85d-p0100-oraz-brak-mocy-13-cdti/#findComment-752798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biskvp Opublikowano 29 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2022 Póki co sprawdziłem bezpiecznik i On jest cały oraz odczepiłem te dwie kostki które idą do sterownika silnika aby zobaczyć czy piny nie są wygięte ani zaśniedziałe. Rozumiem że przejście mam sprawdzić miedzy wtyczką w przepływce a wtyczką idącą do w.w sterownika silnika? Dodam jeszcze, że od dwóch dni jezdzę i nie wiem co się stało ale auto się znów naprawiło, po wciśnięciu pedału w podłogę auto dostaje większą moc niż kiedykolwiek. W blokach pomiarowych w zakładce przepływomierz na biegu jałowym mam napięcie ok. 1,70V i 23 kg/h, gdzie kilka dni temu parametry były niższe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94875-b%C5%82%C4%85d-p0100-oraz-brak-mocy-13-cdti/#findComment-752913 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magik1109 Opublikowano 31 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2023 Witam. Czyli jaka była przyczyna bo mam dokładnie ten sam problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94875-b%C5%82%C4%85d-p0100-oraz-brak-mocy-13-cdti/#findComment-798056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magik1109 Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Witam. Ja uporałem się z usterką. Na początek proszę pamiętać, że te silniki są bardzo czułe na przepływkę i nie każda pasuje. U mnie był problem że po wymianie przepłwyki nie zamykał się EGR, wisiał na 20% i to powodowało brak przyspieszenia. Całym układem jak wiemy sterują czujniki. Jeśli przepływomierz będzie podawał dalej błędne dane to cała instalacja nie będzie działać jak powinna. Więc po pierwsze: trzeba sprawdzić bloki pomiarowe. Jak zachowują się czujniki. Czy przepływaka podaje tyle powietrza ile powinna. Czy EGR się zamyka po dodaniu gazu. Czy MAP Sensor dobrze czyta podane wartości z wyżej wymienionych czynników. Ja wymieniłem MAP Sensor na nowy. Wymieniłem przepływomierz na taki sam tylko nowy (muszą zgadzać się producent oraz p/n). I problem znikną. Autko hula jak nigdy. Mam nadzieję że się to komuś przyda. Pozdrawiam i miłej zabawy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94875-b%C5%82%C4%85d-p0100-oraz-brak-mocy-13-cdti/#findComment-798256 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.