Skocz do zawartości

Błąd P0100 oraz brak mocy- 1.3 CDTI


biskvp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Mój problem zaczął się dziać kilka tygodni temu kiedy to zauważyłem że autko jakoś tak trochę słabiej pali i wydaje mi się że ma ciut niższe obroty. Jeździłem sobie spokojnie bo nic więcej się działo, aż któregoś dnie po odpaleniu i dodaniu gazu zaniepokoił mnie fakt że auto jakoś wchodzi na obroty ale jakoś bardzo powoli a następnie ukazał się check engine.  Od razu podłączyłem samochód pod Op-com i przywitały mnie dwa błędy

Cytat

P0100 - (2) Za niskie napięcie przepływomierza powietrza - obecny

P0106 - (F) Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne - nie obecny

Błędy udało się usunąć i check znikła, ale po ponownym odpaleniu check'a nie było ale w błędach znów był błąd P0100-2 obecny. Wszedłem w bloki pomiarowe i w dwóch parametrach przepływomierza gdzie jest wartość V i kg/h było 0.  W oczekiwaniu na zamówiony sprawny oryginalny przepływomierz autkiem trochę pojeździłem i to co zauważyłem to autko po odpaleniu czasem gasło, czasem podczas jazdy autko nie miało siły jechać po wciśnięciu gazu do dechy ale było też tak że autko się odtykało podczas jazdy i jechało normlanie. W jednym z takich momentów podłączyłem Op-com i w blokach pomiarowych przepływomierz na postoju miał wartość 1,49V i 14kg/h, w błędach był co prawda błąd P0100-2 ale nie obecny, po skasowaniu znikał i jak znów pojeździłem auto znów zaczęło źle jechać a błąd wracał. Przyszedł nowy używany przepływomierz i po jego wymianie wszystkie błędy znikły, lecz auto dalej jeździło źle i po kilku dniach check nie wyskoczył ale Op-com pokazał błąd P0100 - (3) Za słabe wejście obwodu sensora przepływu powietrza - obecny, a po dniu zapalił się check i dodatkowe błędy takie jak:

Cytat

P0100 - (2) Za niskie napięcie przepływomierza powietrza 

P0100 - (3) Za słabe wejście obwodu sensora przepływu powietrza

P0106 - (F) Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne 

P0400 - (8) Zawór recyrkulacji spalin zablokowany.

Problem z jazdą wygląda następująco, na 1 biegu auto przyśpiesza jakby normalnie, lecz już od drugiego biegu auto zachowuje się dziwnie. Kiedy wrzucimy drugi bieg i wciskamy gaz tak na 15-30% to samochód normlanie przyśpiesza,  a kiedy damy gaz bardziej w podłogę to autko jakby nie miało mocy i coś go zatykało. Tak jest na każdym innym biegu, że kiedy gaz leciutko muskamy to autko zbiera się super, a kiedy depczemy to ledwo się rozpędza. Jeśli chodzi o to co już sprawdzałem to jak jak wyżej pisałem, że przepływomierz który jest niby sprawny a co jakiś czas też pokazuje błąd z napięciem, wymieniłem również filtr powietrza, następnie przejrzałem rurę od samego filtra aż do turbiny i nie widać tam żadnych nieszczelności. Sprawdzałem gruszkę wraz z iglicą od turbiny przez podłączenie strzykawki do tej cieniutkiej rurki i tam iglica chodzi poprawnie. Zawór egr by czyszczony i zaślepiony pół roku temu, czujnik doładowania wyczyściłem kilka dni temu. Nie mam już pomysłu gdzie szukać usterki, w internecie nie znalazłem żadnych informacji o bliźniaczym problemie. Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem lub ma jakiś pomysł.

 

Z góry dziękuję 

 

Edytowane przez biskvp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety całą wiązkę obejrzałem i nie znalazłem najmniejszej skazy kabla, dodatkowo samą wtyczkę wyczyściłem preparatem contakt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, biskvp napisał:

Niestety całą wiązkę obejrzałem i nie znalazłem najmniejszej skazy kabla

A pomierzyłeś przelot przewodów ?

Pomierzyłeś sygnały wychodzące ze sterownika silnika ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd nie musi być tylko od przepłwyki.

Lewe powietrze w dolocie (od przepływki do głowicy), zaworek par paliwa , przewody podciśnieniowe , sonda lambda(to może zamiennie czyli błąd sondy wywołany przepływką i odwrotnie)

9 godzin temu, biskvp napisał:

w internecie nie znalazłem żadnych informacji o bliźniaczym problemie.

A to to co?:D

 

Poczekajmy może mati11294 coś podpowie w temacie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem prądu, ponieważ w blokach pomiarowych kiedy sprawdzam prąd i kg/h to są takie same jak w moim Combo 1.3 CDTI. Nie wiem czemu tylko co jakiś czas zanika ten prąd. W jaki sposób sprawdzić przelot kabli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernikiem

Przepływka na pinie 2 zasilana jest z bezpiecznika 32 5A i tym samym bezpiecznikiem jest zasilany czujnik seperatora wody

Pozostałe sygnaly idą przepływka  -sterownik

1   -    62

5   -    56

4   -    38

3   -    34

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co sprawdziłem bezpiecznik i On jest cały oraz odczepiłem te dwie kostki które idą do sterownika silnika aby zobaczyć czy piny nie są wygięte ani zaśniedziałe. Rozumiem że przejście mam sprawdzić miedzy wtyczką w przepływce a wtyczką idącą do w.w sterownika silnika?

Dodam jeszcze, że od dwóch dni jezdzę i nie wiem co się stało ale auto się znów naprawiło, po wciśnięciu pedału w podłogę auto dostaje większą moc niż kiedykolwiek. W blokach pomiarowych w zakładce przepływomierz na biegu jałowym mam napięcie ok. 1,70V i 23 kg/h, gdzie kilka dni temu parametry były niższe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Witam.

Ja uporałem się z usterką.

Na początek proszę pamiętać, że te silniki są bardzo czułe na przepływkę i nie każda pasuje.

U mnie był problem że po wymianie przepłwyki nie zamykał się EGR, wisiał na 20% i to powodowało brak przyspieszenia.

Całym układem jak wiemy sterują czujniki.

Jeśli przepływomierz będzie podawał dalej błędne dane to cała instalacja nie będzie działać jak powinna.

Więc po pierwsze: trzeba sprawdzić bloki pomiarowe. Jak zachowują się czujniki. Czy przepływaka podaje tyle powietrza ile powinna.

Czy EGR się zamyka po dodaniu gazu.

Czy MAP Sensor dobrze czyta podane wartości z wyżej wymienionych czynników.

Ja wymieniłem MAP Sensor na nowy.

Wymieniłem przepływomierz na taki sam tylko nowy (muszą zgadzać się producent oraz  p/n).

I problem znikną.

Autko hula jak nigdy.

Mam nadzieję że się to komuś przyda.

Pozdrawiam i miłej zabawy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności