marekkk122 Opublikowano 10 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2022 Witam Czym mogą być spowodowane te stuki w układzie kierowniczym , byłem u mechaniak to zdrazki łączniki wszystko w dobrym stanie mówi że jest wina maglownicy . Stuki są wyczuwalne gdzy jedzie sie po nierównościach i na postoju minimalnymi ruchami prawo/lewo ,i jak dotykam kolumny kierowniczej/krzyżak to jest wyczuwalny luz. Telefon na nagrania był przyłożony koło kolumny kierowniczej/krzyżak 20220710_164820.mp4   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94996-opel-corsa-d-stuki-w-uk%C5%82adzie-kierowniczym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekkk122 Opublikowano 10 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2022 Czy spróbować usunąć samodzielnie luzy na maglownicy poprzez śrubę ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94996-opel-corsa-d-stuki-w-uk%C5%82adzie-kierowniczym/#findComment-753479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 11 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2022 Raczej to nie pomoże, a jeśli już to na krótko. W maglownicy lubi się wybijać tuleja prowadząca, co powoduje stuki przy kręceniu kierownicą. Możesz: a) oddać maglownicę do regeneracji b) kupić oryginalną, regenerowaną używkę c) kupić nowy zamiennik dobrej jakości Co do tulei prowadzącej, to jest ona wymienna i można ją kupić na Allegro, ale jej wymiana niczego nie da, jeśli wytarły się listwy lub wałek atakujący. Musisz wymontować maglownicę, obejrzeć w jakim jest stanie i dopiero zdecydujesz, jakie rozwiązanie będzie lepsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94996-opel-corsa-d-stuki-w-uk%C5%82adzie-kierowniczym/#findComment-753515 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignorujmnie Opublikowano 7 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2023 Luzy na 95% są z kolumny elektrycznej a nie z maglownicy. Jak słyszysz je w aucie spod deski to problem jest we wspomaganiu. Rozmawiałem z serwisantem i podobno w wersjach poliftowych "ulepszyli" tak kolumny że zamienili jakieś tuleje z metalowych na plastikowe które z wiekiem się rozpadaja i pojawia się duży luz. Słychać to przy skrętach kierownicy (krótkie ruchy) lub przy jeździe po wertepach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94996-opel-corsa-d-stuki-w-uk%C5%82adzie-kierowniczym/#findComment-777110 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekkk122 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 W dniu 7.02.2023 o 22:24, Ignorujmnie napisał: Luzy na 95% są z kolumny elektrycznej a nie z maglownicy. Jak słyszysz je w aucie spod deski to problem jest we wspomaganiu. Rozmawiałem z serwisantem i podobno w wersjach poliftowych "ulepszyli" tak kolumny że zamienili jakieś tuleje z metalowych na plastikowe które z wiekiem się rozpadaja i pojawia się duży luz. Słychać to przy skrętach kierownicy (krótkie ruchy) lub przy jeździe po wertepach. Właśnie stuki słychać pod deska i tak jak napisałeś przy krótkich ruchach kierownica i przy wertepach . To całe pasuje wymienić daje zdjęcie podglądowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94996-opel-corsa-d-stuki-w-uk%C5%82adzie-kierowniczym/#findComment-778725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 Z doświadczenia: krzyżak ten pierwszy na EPS. Zdejmij cały wałek pośredni, wkręć krzyżak końcówką w imadło i sprawdź. Miałem kilka takich przypadków, nawet kampania w ASO była.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94996-opel-corsa-d-stuki-w-uk%C5%82adzie-kierowniczym/#findComment-778726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 A to nie są czasem stuki z wieloklinu silniczka wspomagania? Tamw otworze wieloklinu powinien być smar o gęstości silikonu. Jak jest pusto to tak stuka. Oczywiście zakładam, że na obydwóch krzyżakach nie ma luzu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94996-opel-corsa-d-stuki-w-uk%C5%82adzie-kierowniczym/#findComment-778727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekkk122 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 42 minuty temu, peplunio napisał: A to nie są czasem stuki z wieloklinu silniczka wspomagania? Tamw otworze wieloklinu powinien być smar o gęstości silikonu. Jak jest pusto to tak stuka. Oczywiście zakładam, że na obydwóch krzyżakach nie ma luzu. Masz jakieś zdjęcia gdzie to dokładnie jest ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94996-opel-corsa-d-stuki-w-uk%C5%82adzie-kierowniczym/#findComment-778729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 Tu masz fotki. Wspomaganie jest tego samego typu co w corsach C i Merivach A, tylko w corsie D jest zamontowane odwrotnie i dlatego jest gorszy dostęp. Trzeba odkręcić silniczek wspomagania od przekładni. Na załączonym filmiku pokazany jest smar, którym wypełnia sie otwór wieloklinu i sam wieloklin. Smar dostępny jest w salonach KIA i HYUNDAI lub w przez internet w sklepie FOX Rzeszów. https://www.fox.rzeszow.pl/produkty,3?search=Mdps+grease. FILMIK: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DOMUucu3h3Ec&ved=2ahUKEwjb5Z_kppj9AhXHmYsKHe9YAoUQwqsBegQIBxAF&usg=AOvVaw0XtLaM1igyTYNDAtds6_Iq Fotki:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94996-opel-corsa-d-stuki-w-uk%C5%82adzie-kierowniczym/#findComment-778731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignorujmnie Opublikowano 8 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 (edytowane) Tak, ta tuleja łączy silniczek z wałem kolumny jest włanie gdzie na łaczeniu tych dwóch elementów. Niestety smar nic nie da bo ten plastikowy element po prostu pęka i się rozpada. Można ten element kupić w firmie z Gliwic która regeneruje te kolumny albo po prostu wyslać im do naprawy całą kolumnę. Żeby wymienić ten element i tak trzeba calą kolumnę wyjąć. Jeśli ktoś chce to robić sam to uważajcie przy okręcaniu silniczka żeby nie zerwać tasiemki elektronicznej - jest bardzo krótka i krucha. Tasiemnka łączy silnik ze sterownikiem. Edytowane 8 Października 2023 przez Ignorujmnie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94996-opel-corsa-d-stuki-w-uk%C5%82adzie-kierowniczym/#findComment-799600 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.