Skocz do zawartości

Opel Corsa D stuki w układzie kierowniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Czym mogą być spowodowane te stuki w układzie kierowniczym , byłem u mechaniak to zdrazki łączniki wszystko w dobrym stanie mówi że jest wina maglownicy . Stuki są wyczuwalne gdzy  jedzie sie po nierównościach i na postoju minimalnymi ruchami prawo/lewo ,i jak dotykam kolumny kierowniczej/krzyżak  to jest wyczuwalny luz. Telefon na nagrania był przyłożony koło kolumny kierowniczej/krzyżak 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie pomoże, a jeśli już to na krótko.

W maglownicy lubi się wybijać tuleja prowadząca, co powoduje stuki przy kręceniu kierownicą.

 

Możesz:

a) oddać maglownicę do regeneracji
b) kupić oryginalną, regenerowaną używkę

c) kupić nowy zamiennik dobrej jakości

 

Co do tulei prowadzącej, to jest ona wymienna i można ją kupić na Allegro, ale jej wymiana niczego nie da, jeśli wytarły się listwy lub wałek atakujący.

Musisz wymontować maglownicę, obejrzeć w jakim jest stanie i dopiero zdecydujesz, jakie rozwiązanie będzie lepsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Luzy na 95% są z kolumny elektrycznej a nie z maglownicy. Jak słyszysz je w aucie spod deski to problem jest we wspomaganiu. Rozmawiałem z serwisantem i podobno w wersjach poliftowych "ulepszyli" tak kolumny że zamienili jakieś tuleje z metalowych na plastikowe które z wiekiem się rozpadaja i pojawia się duży luz. Słychać to przy skrętach kierownicy (krótkie ruchy) lub przy jeździe po wertepach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2023 o 22:24, Ignorujmnie napisał:

Luzy na 95% są z kolumny elektrycznej a nie z maglownicy. Jak słyszysz je w aucie spod deski to problem jest we wspomaganiu. Rozmawiałem z serwisantem i podobno w wersjach poliftowych "ulepszyli" tak kolumny że zamienili jakieś tuleje z metalowych na plastikowe które z wiekiem się rozpadaja i pojawia się duży luz. Słychać to przy skrętach kierownicy (krótkie ruchy) lub przy jeździe po wertepach.

Właśnie stuki słychać pod deska  i tak jak napisałeś przy krótkich ruchach kierownica i przy wertepach . To całe pasuje wymienić daje zdjęcie podglądowe 

WSPOMAGANIE-ELEKTRYCZNE-KIEROWNICY-OPEL-CORSA-D-EU.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia: krzyżak ten pierwszy na EPS. Zdejmij cały wałek pośredni, wkręć krzyżak końcówką w imadło i sprawdź. Miałem kilka takich przypadków, nawet kampania w ASO była.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie są czasem stuki z wieloklinu silniczka wspomagania? Tamw otworze wieloklinu powinien być smar o gęstości silikonu. Jak jest pusto to tak stuka. Oczywiście zakładam, że na obydwóch krzyżakach nie ma luzu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, peplunio napisał:

A to nie są czasem stuki z wieloklinu silniczka wspomagania? Tamw otworze wieloklinu powinien być smar o gęstości silikonu. Jak jest pusto to tak stuka. Oczywiście zakładam, że na obydwóch krzyżakach nie ma luzu. 

Masz jakieś zdjęcia gdzie to dokładnie jest ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz fotki. Wspomaganie jest tego samego typu co w corsach C i Merivach A, tylko w corsie D jest zamontowane odwrotnie i dlatego jest gorszy dostęp. Trzeba odkręcić silniczek wspomagania od przekładni. Na załączonym filmiku pokazany jest smar, którym wypełnia sie otwór wieloklinu i sam wieloklin. Smar dostępny jest w salonach KIA i HYUNDAI lub w przez internet w sklepie FOX Rzeszów. https://www.fox.rzeszow.pl/produkty,3?search=Mdps+grease.

 

FILMIK:

 https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DOMUucu3h3Ec&ved=2ahUKEwjb5Z_kppj9AhXHmYsKHe9YAoUQwqsBegQIBxAF&usg=AOvVaw0XtLaM1igyTYNDAtds6_Iq

 

Fotki:

IMG_20230215_204901.jpg

IMG_20230215_204927.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Tak, ta tuleja łączy silniczek z wałem kolumny jest włanie gdzie na łaczeniu tych dwóch elementów. Niestety smar nic nie da bo ten plastikowy element po prostu pęka i się rozpada. Można ten element kupić w firmie z Gliwic która regeneruje te kolumny albo po prostu wyslać im do naprawy całą kolumnę. Żeby wymienić ten element i tak trzeba calą kolumnę wyjąć. Jeśli ktoś chce to robić sam to uważajcie przy okręcaniu silniczka żeby nie zerwać tasiemki elektronicznej - jest bardzo krótka i krucha. Tasiemnka łączy silnik ze sterownikiem.

Edytowane przez Ignorujmnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności