marekkk122 Opublikowano 10 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2022 Witam Czym mogą być spowodowane te stuki w układzie kierowniczym , byłem u mechaniak to zdrazki łączniki wszystko w dobrym stanie mówi że jest wina maglownicy . Stuki są wyczuwalne gdzy jedzie sie po nierównościach i na postoju minimalnymi ruchami prawo/lewo ,i jak dotykam kolumny kierowniczej/krzyżak to jest wyczuwalny luz. Telefon na nagrania był przyłożony koło kolumny kierowniczej/krzyżak 20220710_164820.mp4   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekkk122 Opublikowano 10 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2022 Czy spróbować usunąć samodzielnie luzy na maglownicy poprzez śrubę ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 11 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2022 Raczej to nie pomoże, a jeśli już to na krótko. W maglownicy lubi się wybijać tuleja prowadząca, co powoduje stuki przy kręceniu kierownicą. Możesz: a) oddać maglownicę do regeneracji b) kupić oryginalną, regenerowaną używkę c) kupić nowy zamiennik dobrej jakości Co do tulei prowadzącej, to jest ona wymienna i można ją kupić na Allegro, ale jej wymiana niczego nie da, jeśli wytarły się listwy lub wałek atakujący. Musisz wymontować maglownicę, obejrzeć w jakim jest stanie i dopiero zdecydujesz, jakie rozwiązanie będzie lepsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignorujmnie Opublikowano 7 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2023 Luzy na 95% są z kolumny elektrycznej a nie z maglownicy. Jak słyszysz je w aucie spod deski to problem jest we wspomaganiu. Rozmawiałem z serwisantem i podobno w wersjach poliftowych "ulepszyli" tak kolumny że zamienili jakieś tuleje z metalowych na plastikowe które z wiekiem się rozpadaja i pojawia się duży luz. Słychać to przy skrętach kierownicy (krótkie ruchy) lub przy jeździe po wertepach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekkk122 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 W dniu 7.02.2023 o 22:24, Ignorujmnie napisał: Luzy na 95% są z kolumny elektrycznej a nie z maglownicy. Jak słyszysz je w aucie spod deski to problem jest we wspomaganiu. Rozmawiałem z serwisantem i podobno w wersjach poliftowych "ulepszyli" tak kolumny że zamienili jakieś tuleje z metalowych na plastikowe które z wiekiem się rozpadaja i pojawia się duży luz. Słychać to przy skrętach kierownicy (krótkie ruchy) lub przy jeździe po wertepach. Właśnie stuki słychać pod deska i tak jak napisałeś przy krótkich ruchach kierownica i przy wertepach . To całe pasuje wymienić daje zdjęcie podglądowe   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 Z doświadczenia: krzyżak ten pierwszy na EPS. Zdejmij cały wałek pośredni, wkręć krzyżak końcówką w imadło i sprawdź. Miałem kilka takich przypadków, nawet kampania w ASO była.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 A to nie są czasem stuki z wieloklinu silniczka wspomagania? Tamw otworze wieloklinu powinien być smar o gęstości silikonu. Jak jest pusto to tak stuka. Oczywiście zakładam, że na obydwóch krzyżakach nie ma luzu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekkk122 Opublikowano 15 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 42 minuty temu, peplunio napisał: A to nie są czasem stuki z wieloklinu silniczka wspomagania? Tamw otworze wieloklinu powinien być smar o gęstości silikonu. Jak jest pusto to tak stuka. Oczywiście zakładam, że na obydwóch krzyżakach nie ma luzu. Masz jakieś zdjęcia gdzie to dokładnie jest ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 15 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2023 Tu masz fotki. Wspomaganie jest tego samego typu co w corsach C i Merivach A, tylko w corsie D jest zamontowane odwrotnie i dlatego jest gorszy dostęp. Trzeba odkręcić silniczek wspomagania od przekładni. Na załączonym filmiku pokazany jest smar, którym wypełnia sie otwór wieloklinu i sam wieloklin. Smar dostępny jest w salonach KIA i HYUNDAI lub w przez internet w sklepie FOX Rzeszów. https://www.fox.rzeszow.pl/produkty,3?search=Mdps+grease. FILMIK: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DOMUucu3h3Ec&ved=2ahUKEwjb5Z_kppj9AhXHmYsKHe9YAoUQwqsBegQIBxAF&usg=AOvVaw0XtLaM1igyTYNDAtds6_Iq Fotki:   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignorujmnie Opublikowano 8 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 (edytowane) Tak, ta tuleja łączy silniczek z wałem kolumny jest włanie gdzie na łaczeniu tych dwóch elementów. Niestety smar nic nie da bo ten plastikowy element po prostu pęka i się rozpada. Można ten element kupić w firmie z Gliwic która regeneruje te kolumny albo po prostu wyslać im do naprawy całą kolumnę. Żeby wymienić ten element i tak trzeba calą kolumnę wyjąć. Jeśli ktoś chce to robić sam to uważajcie przy okręcaniu silniczka żeby nie zerwać tasiemki elektronicznej - jest bardzo krótka i krucha. Tasiemnka łączy silnik ze sterownikiem. Edytowane 8 Października 2023 przez Ignorujmnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.