xlsss Opublikowano 18 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 Witam. Pacjent corsa D 1.4 benzyna. Ostatnio pojawił się problem z chłodzeniem silnika. Ogólnie podejrzewam UPG z racji tego, że w zbiorniku wyrownawczym plynu są kropki oleju, a po powierzchni plynu widać tłusta poświatę, plyn nie jest czysty klarowny. Brak majonezu na korku oleju, czy w zbiorniku wyrownawczym. Ostatnio sprawdzałem poziom plynu, było poniżej minimum to dolałem. Dziś jadąc w trasę około 120km dwa razy musiałem awaryjnie stawać na poboczu, bo temperatura na wyświetlaczu (uruchomiłem "tajne logi") podskakiwala do 120st. Dziwne trochę zachowanie, bo jak otwierałem maskę, plynu było jedynie na dnie zbiorniczka, gdy odkręciłem delikatnie korek to zaczęło bulgotac i plyn wracał do poprzedniego stanu. Podczas jazdy temperatura cieczy oscylowala w granicach 95st, jak dochodziła do 104 uruchamiała się chłodnica i momentalnie spadek temperatury, no ale dwa razy chyba nie zdążyła bo podskoczyło do 120. Robiłem test uszczelki na CO2, wyszedł negatywny. Oleju też nie przybyło, a z wydechu nic nie kopci. Silnik pracuje idealnie. Gdzie szukac przyczyny ? Podejrzewam UPG, jak również zapowietrzony uklad chłodzenia. Pompa wody wydaje się być w miarę nowa. Może który z czujników na ukladzie chłodzenia? Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem? Samochod stoi u mechanika na wymianie tarcz i klocków, mogę ewentualnie rozszerzyć u niego diagnozę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95063-corsa-d-14-z14xep-problem-z-ch%C5%82odzeniem-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 5 godzin temu, xlsss napisał: Podejrzewam UPG, Kompresja zmierzona?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95063-corsa-d-14-z14xep-problem-z-ch%C5%82odzeniem-silnika/#findComment-754210 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xlsss Opublikowano 18 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 Przekazałem mechanikowi żeby zmierzył, jutro ma mi dać znać. Z tego co znalazłem, to na każdym garze oko 15bar?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95063-corsa-d-14-z14xep-problem-z-ch%C5%82odzeniem-silnika/#findComment-754211 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 5 godzin temu, xlsss napisał: że w zbiorniku wyrownawczym plynu są kropki oleju, a po powierzchni plynu widać tłusta poświatę, plyn nie jest czysty klarowny. Poczytaj o pompie wody i pokrywie rozrządu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95063-corsa-d-14-z14xep-problem-z-ch%C5%82odzeniem-silnika/#findComment-754212 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xlsss Opublikowano 18 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 A konkretnie ? Wiem że pompa może mieć nieszczelnosci, ale ewidentnie wyróżnia się pośród innego osprzętu zamontowanego, wygląda jak nowa. Czy aby sprawdzić pokrywę rozrzadu i pompę wody trzeba zrzucać łańcuch?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95063-corsa-d-14-z14xep-problem-z-ch%C5%82odzeniem-silnika/#findComment-754213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 Pompa ma połączenie z pokrywą rozrządu. I stąd może też być olej w płynie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95063-corsa-d-14-z14xep-problem-z-ch%C5%82odzeniem-silnika/#findComment-754214 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xlsss Opublikowano 18 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 Rozumiem. Pewnie jest przymocowana do pokrywy na uszczelce lub uszczelkach. Tak jak pokrywa jest przymocowana na uszczelce rozrzadu Olej w zbiorniku Załatwię przy wymianie rozrzadu (175tys nabite). Martwi mnie grzanie silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95063-corsa-d-14-z14xep-problem-z-ch%C5%82odzeniem-silnika/#findComment-754219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xlsss Opublikowano 20 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 Ok samochod już odebrałem od mechanika. Mechanik mój najdroższy stwierdził, że samochód miał niedawno wymieniany rozrzad, uszczelkę pod glowica, uszczelkę miski olejowej i pompe wody. Myślę fajnie, mamy samochod po remoncie mechanik sprawdzał kompresję i jest OK. Ale stwierdził, że jest coś nie tak z wentylatorem chlodnicy. Nagrzewał uklad i powiedział, że wentylator bardzo słabo się kręcił, gdzie powinien "kręcić jak szalony". I tu moze byc przyczyna tego, ze awaryjnie musialem dwa razy gasic silnik na poboczu. Tak sobie teraz mysle, że mam do wymiany rezystor dmuchawy nawiewu. Samochód wyposażony jest w klimatyzację automatyczna, nawiew ma 7 stopni mocy, ale na każdym stopniu ledwo wyczuwalny wiaterek. Czy ten rezystor jest również odpowiedzialny za pracę wentylatora chlodnicy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95063-corsa-d-14-z14xep-problem-z-ch%C5%82odzeniem-silnika/#findComment-754372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 2 godziny temu, xlsss napisał: Czy ten rezystor jest również odpowiedzialny za pracę wentylatora chlodnicy ? Nie. Wentylator od klimy jest w kabinie a od chłodnicy w komorze silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95063-corsa-d-14-z14xep-problem-z-ch%C5%82odzeniem-silnika/#findComment-754426 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xlsss Opublikowano 20 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 2 godziny temu, adam1954 napisał: Nie. Wentylator od klimy jest w kabinie a od chłodnicy w komorze silnika Sprawdzone podczas trasy. Rezystor wentylatora jest sprawny, śmiga na dwóch biegach. Ogólnie temperatura utrzymuje się na 95-98 stopni. Mogę tak przejechać 20-30km, powyżej 106stopni załącza się drugi bieg wentylatora chlodnicy i czasem temperatura zaczyna ostro spadać, a bywa i tak że rośnie 110, 115, 123 i zapala się kontrolka. Zrobiłem test i jechałem chwilę z temperatura 123, to nagle zaczęła spadać do 95. Następnym razem musiałem się zatrzymać i zgasić silnik bo temperatura wzrosła do 130. Bądź tu mądry i pisz wiersze. Przychodzi mi na myśl, że czujnik temperatury wariuje? Skoro inne podzespoły sprawne... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95063-corsa-d-14-z14xep-problem-z-ch%C5%82odzeniem-silnika/#findComment-754433 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.