Skocz do zawartości

Corsa D 1.4 Z14XEP problem z chłodzeniem silnika


xlsss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent corsa D 1.4 benzyna. Ostatnio pojawił się problem z chłodzeniem silnika. Ogólnie podejrzewam UPG z racji tego, że w zbiorniku wyrownawczym plynu są kropki oleju, a po powierzchni plynu widać tłusta poświatę, plyn nie jest czysty klarowny. Brak majonezu na korku oleju, czy w zbiorniku wyrownawczym. Ostatnio sprawdzałem poziom plynu, było poniżej minimum to dolałem. Dziś jadąc w trasę około 120km dwa razy musiałem awaryjnie stawać na poboczu, bo temperatura na wyświetlaczu (uruchomiłem "tajne logi") podskakiwala do 120st. Dziwne trochę zachowanie, bo jak otwierałem maskę, plynu było jedynie na dnie zbiorniczka, gdy odkręciłem delikatnie korek to zaczęło bulgotac i plyn wracał do poprzedniego stanu. Podczas jazdy temperatura cieczy oscylowala w granicach 95st, jak dochodziła do 104 uruchamiała się chłodnica i momentalnie spadek temperatury, no ale dwa razy chyba nie zdążyła bo podskoczyło do 120. Robiłem test uszczelki na CO2, wyszedł negatywny. Oleju też nie przybyło, a z wydechu nic nie kopci. Silnik pracuje idealnie. Gdzie szukac przyczyny ? Podejrzewam UPG, jak również zapowietrzony uklad chłodzenia. Pompa wody wydaje się być w miarę nowa. Może który z czujników na ukladzie chłodzenia? Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem? Samochod stoi u mechanika na wymianie tarcz i klocków, mogę ewentualnie rozszerzyć u niego diagnozę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przekazałem mechanikowi żeby zmierzył, jutro ma mi dać znać. Z tego co znalazłem, to na każdym garze oko 15bar?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, xlsss napisał:

że w zbiorniku wyrownawczym plynu są kropki oleju, a po powierzchni plynu widać tłusta poświatę, plyn nie jest czysty klarowny.

Poczytaj o pompie wody i pokrywie rozrządu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A konkretnie ? Wiem że pompa może mieć nieszczelnosci, ale ewidentnie wyróżnia się pośród innego osprzętu zamontowanego, wygląda jak nowa. Czy aby sprawdzić pokrywę rozrzadu i pompę wody trzeba zrzucać łańcuch? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Pewnie jest przymocowana do pokrywy na uszczelce lub uszczelkach. Tak jak pokrywa jest przymocowana na uszczelce rozrzadu 

Olej w zbiorniku  Załatwię przy wymianie rozrzadu (175tys nabite). Martwi mnie grzanie silnika. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok samochod już odebrałem od mechanika. Mechanik mój najdroższy stwierdził, że samochód miał niedawno wymieniany rozrzad, uszczelkę pod glowica, uszczelkę miski olejowej i pompe wody. Myślę fajnie, mamy samochod po remoncie :) mechanik sprawdzał kompresję i jest OK. Ale stwierdził, że jest coś nie tak z wentylatorem chlodnicy. Nagrzewał uklad i powiedział, że wentylator bardzo słabo się kręcił, gdzie powinien "kręcić jak szalony". I tu moze byc przyczyna tego, ze awaryjnie musialem dwa razy gasic silnik na poboczu. Tak sobie teraz mysle, że mam do wymiany rezystor dmuchawy nawiewu. Samochód wyposażony jest w klimatyzację automatyczna, nawiew ma 7 stopni mocy, ale na każdym stopniu ledwo wyczuwalny wiaterek. Czy ten rezystor jest również odpowiedzialny za pracę wentylatora chlodnicy ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xlsss napisał:

Czy ten rezystor jest również odpowiedzialny za pracę wentylatora chlodnicy ? 

Nie.

Wentylator od klimy jest w kabinie a od chłodnicy w komorze silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adam1954 napisał:

Nie.

Wentylator od klimy jest w kabinie a od chłodnicy w komorze silnika

Sprawdzone podczas trasy. Rezystor wentylatora jest sprawny, śmiga na dwóch biegach. Ogólnie temperatura utrzymuje się na 95-98 stopni. Mogę tak przejechać 20-30km, powyżej 106stopni załącza się drugi bieg wentylatora chlodnicy i czasem temperatura zaczyna ostro spadać, a bywa i tak że rośnie 110, 115, 123 i zapala się kontrolka. Zrobiłem test i jechałem chwilę z temperatura 123, to nagle zaczęła spadać do 95. Następnym razem musiałem się zatrzymać i zgasić silnik bo temperatura wzrosła do 130. Bądź tu mądry i pisz wiersze. Przychodzi mi na myśl, że czujnik temperatury wariuje? Skoro inne podzespoły sprawne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności