Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładałem to tylko na życzenie właścicieli. Pewnie cena skusiła, i o dziwo działały 

 

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Może nie zawsze wszystkie trzeba przekreślić.

Może po zakupie dobrze by było podjechać do elektronika na oscyloskop.?

 

Ok, czujnik wymieniłem (pierwszy jak stoimy przed maską) i są pozytywne oraz negatywne skutki (tak mi się wydaje).

 

Mam wrażenie, że po wymianie silnik syczy:

 

Takie dziwne to jest i wydaje mi się, że tego nie było wcześniej, ale mogę się mylić. Wiadomo - placebo, po wymianie każde stuknięcie zwraca uwagę :P

 

Pozytywne:

-  są tylko 2 błędy (było 6) i nie ma błędu czujnika. 

- mam wrażenie, że obroty już nie falują (wcześniej delikatnie wskaźnik obrotów bujał się na postoju - teraz trzyma)

 

Negatywne:

- syczenie ( ale jak wspomniałem mogło tak być cały czas, a dopiero po wymianie zwróciłem na to uwagę)

- dioda service zaświeciła się po około 2-3 km jazdy.

 

Błędy jakie mi znalazło po zapaleniu się diody:

 

============1==============
P0068
Raw code: 0068
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: GM failure record
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor - throttle position correlation
General Electrical Failures [0x00]
============2==============
P0068
Raw code: 0068
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: DTC supported by calibration, Current DTC, Test not passed since DTC cleared, Test failed since DTC cleared, History DTC, Test not passed since current power up, Current DTC since power up, Warning Indicator Requested
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor - throttle position correlation
General Electrical Failures [0x00]

 

 

----------------------------------------

Tutaj STARA lista błędów dla porównania:

============1==============
P0365
Raw code: 0365
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: GM failure record
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor B, bank 1 - circuit malfunction
General Electrical Failures: open circuit [0x04]
============2==============
P0068
Raw code: 0068
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: GM failure record
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor - throttle position correlation
General Electrical Failures [0x00]
============3==============
P0420
Raw code: 0420
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: GM failure record
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold
Algorithm Based Failures: plausibility failure [0x5A]
============4==============
P0365
Raw code: 0365
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: DTC supported by calibration, Test not passed since DTC cleared, Test failed since DTC cleared, History DTC, Test not passed since current power up, Current DTC since power up
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor B, bank 1 - circuit malfunction
General Electrical Failures: open circuit [0x04]
============5==============
P0068
Raw code: 0068
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: DTC supported by calibration, Test not passed since DTC cleared, Test failed since DTC cleared, History DTC, Test not passed since current power up, Current DTC since power up
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor - throttle position correlation
General Electrical Failures [0x00]
============6==============
P0420
Raw code: 0420
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC, Current DTC since power up
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold
Algorithm Based Failures: plausibility failure [0x5A]
 

Edytowane przez xaoo

 

2022-08-18_213330.png

 

Gość kondzio951

Skoro ssie to masz do wymiany pokrywę zaworow.  Sprawdź na odpalonym silniku czy dasz radę odkręcić korek wlewu oleju. Jeśli nie to winna jest odma.  Niestety nie jest to element rozbieralny (chyba, że jesteś magikiem ) ale trzeba cała pokrywę wymienić.  

 

Ok, wiem skąd syczy... Czyli co jest dokładnie problemem? Jedynie co mi nie daje spokoju, to fakt że przed wymianą czujnika tak nie syczało.. niemożliwe (ale kod 0068 był).

A co korka wlewu oleju to nawet go nie mogę przekręcić o 90 stopni :D Nawet na zgaszonym jest opór (ostanie 20 stopni),  a na zapalonym dochodzi też do tych 70 stopni obrotu ale te ostatnie 20 jest nie do ruszenia.

 

 

Edytowane przez xaoo

 

Gość kondzio951

Tak. Do wymiany jest pokrywa . Może się pojawić błąd od czujnika przepusnicy dodatkowo, przynajmniej u mnie tak było 

 

36 minut temu, kondzio951 napisał:

Tak. Do wymiany jest pokrywa . Może się pojawić błąd od czujnika przepusnicy dodatkowo, przynajmniej u mnie tak było 

 

ok, ale w sumie patrząc to ten otwór tam był cały czas, to wcześniej tak nie ssało powietrza? Nie bardzo rozumiem co się stało, że nagle tak łapie to. I tak mam błąd czujnika (Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor)/

 

Jaką pokrywę warto kupić,  bo OEM to chyba 700 zł z tego co widziałem :o, ale jak nie będzie fajnych zamienników to trzeba będzie taką kupić.

Edytowane przez xaoo

 

Gość kondzio951

Tak, ten otwór jest cały czas ale pod pokrywa jest okrągły plastik a w nim jest membrana, która najprawdopodobniej pękła lub się uszkodziła w jakiś sposób i nie odpowietrza Tak jak powinna. 

Co do pokrywy nie mam rozeznania co kupić. Ja za swoją zapłaciłem 1700 bo potrzebowałem na już i za granicą więc tanio na pewno nie jest 

 

Ahh, niby mogę wziąć na firmę, ale wydatek zawsze boli :P Poszukam jakiegoś numeru OEM na niej i zobaczę co dokładnie znajdę. 

 

PS. Czy wymiana tego to tylko odkręcenie, nałożenie nowej uszczelki i pokrywy, a następnie przykręcenie czy trzeba bardziej czarować? Pytam, bo nie robiłem tego nigdy, mechanikiem też nie jestem a nie chciałbym rozkręcić na podwórku, a potem nie móc skręcić :D

Edytowane przez xaoo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności